Televize

Hvězda devadesátých let televize Nova, známý moderátor Roman Šmucler, bude moderovat nový formát v České televizi. Diváci budou moci sledovat „souboj mozků“ v pořadu Nejchytřejší Čech. Hledání moudrých lidí začne v lednu 2014.

....
Televize 11. 12. 2013

Plzeňští fotbalisti včera předvedli neuvěřitelný závěr zápasu Ligy mistrů, kdy otočili průběh utkání s CSKA Moskva a vybojovali si postup do vyřazovacích bojů Evropské ligy. Prima Cool ale závěr přenosu dle diváků zkazila.

Takové jsou dojmy diskutujících na internetu. Jedna ze stížností dorazila i do redakce RadioTV. Divák si v ní stěžuje na fakt, že Prima Cool nenabídla divákům závěrečné loučení plzeňských fotbalistů s trenérem Pavlem Vrbou ani nezprostředkovala dojmy z tohoto okamžiku v přímém přenosu. Místo toho operativně zařadila reklamu a následně studio s Liborem Boučkem. Diváci se cítí ochuzeni tím, že neměli možnost prožít emotivní dění po zápase. Stěžují si především v diskusních fórech.

Raději ani nekupujte sportovní práva, píše nespokojený divák

„Pokud nedokážete operativně reagovat při sportovních přenosech na vzniklé situace, kdy po neuvěřitelném závěru dosáhne český tým výrazného evropského úspěch a televizní divák by rád vychutnal atmosféru na stadionu alespoň na dálku v přímém přenosu – nekupujte vysílací práva na sportovní přenosy. Váš velice necitlivý a neprofesionální přenos znemožnil tv divákům být při tom a podělit se s fanoušky na stadionu o radost a rozloučení Plzně s jejich trenérem – Pavlem Vrbou,“ napsal Jan Švec, jeden z nespokojených diváků, do redakce serveru RadioTV.cz.

V podobném duchu se nesli i další reakce v různých diskusních fórech. Prima Cool skutečně přerušila přenos záhy po závěrečném hvizdu. Zařazení reklamního bloku je z tohoto pohledu pochopitelné. Televize však měla rozhodně udělat víc pro to, aby divákům zprostředkovala následné pozápasové dění.

Komerční televize podceňují zápasový servis

I tento příklad ilustruje, jak zdejší komerční televize přistupují k sportovním přenosům. Předzápasový a pozápasový servis se týká především rozhovorů s aktéry ve studiu, případně několika málo krátkých vstupů ze stadionu. Jakmile se však v zápase vyskytne nečekaná událost – nebo nečekaný závěr – domácí režie neumí pohotově reagovat, ani promptně zařadit další vysílání nebo analýzy. Přitom Prima Cool je kanál pro muže, jemuž by zvýšený zájem diváků o pozápasové dění z komerčního hlediska prospěl. Jiná situace by byla, pokud by Prima vysílala tento přenos na svém hlavním programu.

Světlou výjimkou z hlediska komplexního pokrytí sportovních přenosů je Česká televize se svým kanálem ČT sport, který nemá v předzápasovém ani pozápasovém servisu u nás konkurenci.

....
Televize 11. 12. 2013

Reportér, scénárista Josef Klíma se po roce na Nově rozhodl vrátit na Primu, kde předtím vysílal pořad Soukromá dramata. Nyní divákům nabídne publicistický magazín Očima Josefa Klímy. Základem formátu má být pomoc lidem.

....
Televize 11. 12. 2013

Nova angažovala do druhé řady pěvecké show Hlas ČeskoSlovenska oba původní moderátory. Společně se zpěvačkou Tinou se na novácké obrazovky vrací i Leoš Mareš, jehož angažmá na konkurenční Primě nelze brát za úspěch.

....
Televize 10. 12. 2013

Prima Cool může dnes vytěžit z účasti českého týmu v Lize mistrů. Plzeň má i nadále reálnou šanci postoupit do vyřazovací fáze Evropské ligy UEFA. Rozhodující bitvu vysílá Prima Cool večer ve 20:15.

....
Televize 10. 12. 2013

Oddělení komunikace skupiny Nova posílila Anna Suchá, která nastoupila na pozici interně označovanou Corporate PR manager. Za Novu bude komunikovat na veřejnosti. Vystřídala Marii Fianovou Janíkovou, která tuto funkci zastávala v posledních měsících.

....
Televize 9. 12. 2013

Slovenská televize Joj bude mít tu čest zaplatit první pokutu za český dabing. Po několika letech regulátor televizím připomněl, že čeština už není v kurzu. I slovenští herci si přece chtějí přivydělat dabingem.

....
Televize 5. 12. 2013

Televize Nova hlásí meziroční zvýšení průměrného diváckého podílu v hlavním vysílacím čase v měsíci listopad. Primetimový program celé skupiny včetně doplňkových kanálů měl podíl přes 41 procent diváků v cílové skupině 15-54 let.

....
Televize 5. 12. 2013

Nový povídkový cyklus Škoda lásky je intimní exkurz do zákoutí partnerských vztahů a navazuje na tradice české povídkové tvorby. Klade si za cíl vykreslit mnohovrstevnatost lidské existence a vyprávět ji s něžnou ironií.

....
Televize 4. 12. 2013

První prosincový týden na obrazovkách ČT art patří evropským filmům. Česká televize se zapojila do festivalu Eurovision Film Week a promítá pět evropských snímků, které v českých televizích ani širší distribuci ještě neviděli.

....
Televize 3. 12. 2013