Rádio Hey s desetiletou tradíci – jaké bylo a proč končí?

Letošní konec Rádia Hey! může pro mnohé příznivce působit jako blesk z čistého nebe. Značka, která byla na trhu jedenáct let, v nejbližších dnech zmizí. Jaké bylo Rádio Hey! a proč vlastně končí?

radio-hey-rock-sport-651

Rádio Hey! začalo vysílat v roce 2002 v Ostravě a širokém okolí. Původně šlo o regionální rockovou stanici Radima Pařízka. Posléze se ukázalo, že jde o mnohem ambicióznější projekt nadregionálního významu. Už v lednu 2003, tedy několik měsíců po startu ostravské stanice, už značka Hey pokrývala tři největší města a Opavu. Stalo se tak díky programové spolupráci tří do té doby nezávislých stanic, které krátce předtím získaly vysílací licence s úplně jinými projekty.

Všechny tři původní stanice měly úplně jiné názvy i jiné původní majitele. V případě Ostravy šlo o projekt Rádio Fajront, v Brně několik měsíců vysílalo Rádio Špica (resp. Rádio 96.8). V Praze měla právě v lednu 2003 začít působit nová stanice TÓN FM. Posluchači se však této značky vůbec nedočkali. V lednu 2003 totiž tři rádia včetně pražského TÓNu bleskově změnila název na Hey.

Radim Pařízek buduje síť rádií pro Ivana Zacha a skupinu GES

Další expanze následovala díky úspěšnému licenčnímu řízení na severu Čech, i díky akvizici dalších stanic, které se postupně začlenily do sítě. Architekt sítě rádií Hey! Radim Pařízek tehdy věnoval většinu své energie budování nové multiregionální stanice, která by si ale v jednotlivých částech republiky zachovala určitou odlišnost. Na Pardubicku tak působilo Rádio Profil, které se přejmenovalo na Hey Profil, na Liberecku začalo vysílat rádio Hey Sever.

Počáteční úspěch nových stanic se nepodařilo dlouhodobě udržet. Příčinou mohla být zejména formátová roztříštěnost, kdy na Moravě vysílala značka Hey tzv. „poctivou rockovou muziku“ podobnou úspěšnému classic-rockovému Rádiu Beat, zatímco v Praze a později v celých Čechách šlo o stoprocentní českou produkci ve stylu Rádia Blaník. Podobný formát zavedl podnikatel Radim Pařízek i na Slovensku, kam Rádio Hey expandovalo díky zisku lukrativní frekvenční sítě po Rádiu Hviezda FM, poplatném dnes už zapomenutému politikovi Vladimíru Mečiarovi.

Na Slovensku ale formát nabízený rádiem Hey posluchači nepřijali a i v české části se začaly rodit plány na programové sjednocení rádií Hey a postupný odklon od „blaníkovského“ nebo „beatovského“ formátu. K tomuto sjednocení došlo až před třemi lety, v březnu 2010. Skupina GES tehdy zavedla centrální program na všech frekvencích. Místo tvrdšího rocku přešla k pop-rockovému formátu a Rádio Hey začalo cílit na posluchače vyhledávající sportovní informace. Formát rock & sport tak byl první ucelenou programovou koncepcí celé sítě Hey v České republice.

Na Slovensku však původní majitel síť rádií Hey pustil a z tamního trhu se úplně stáhl. Ze slovenského rádia Hey se stalo Rádio Anténa, které se orientuje na jinou skupinu posluchačů a hraje melodický pop.

Rádio Hey končí, jeho frekvence v regionech ovládne Country rádio

A proč vlastně nyní značka Hey! končí i v České republice? Odpovědí jsou někdejší vlastnické změny a sjednocení skupin Hey a Radio Investments do jedné velké skupiny s názvem Radio United. Díky tomu se Rádio Hey ocitlo v jedné skupině společně s classic-rockovým Rádiem Beat. Jelikož by provoz dvou rockových stanic pod stejným majitelem nedával z tohoto pohledu smysl, Rádio Hey se svým formátem ustoupilo a jeho rockoví posluchači mohou perspektivně přejít k Rádiu Beat.

Díky frekvencím Rádia Hey v regionech se výrazné expanze dočká Country rádio, které dosud postrádalo kvalitní pokrytí mimo Čech. To bude nově vysílat všude tam, kde dosud působilo Rádio Hey. V Praze a středních Čechách, kde se signál obou stanic překrývá, nabídne skupina Radio United nový produkt s názvem Signál rádio.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .