Hybridní televize může obsahovat nevyžádanou reklamu

Nová technologie HbbTV, která propojuje klasické televizní vysílání s internetem, může být v mnoha ohledech zajímavým pomocníkem. Část diváků ale může odradit nevyžádaná reklama, která se divákům zobrazí automaticky.

Foto: fotobanka Thinkstock

Foto: fotobanka Thinkstock

Hybridní vysílání přináší zajímavé doplňkové služby

Technologie hybridního vysílání HbbTV umožňuje televizím nabídnout divákům řadu zajímavých doplňkových služeb. Jednou z možností je například zpřístupnění videoarchivu v atraktivním balení přímo na hlavní obrazovce, nebo možnost streamovat doplňkové televizní a rozhlasové programy, které mohou být šířeny pouze touto cestou. Divák se jednoduše dostane k dalšímu obsahu, který nemusí složitě hledat – má jej ihned dostupný přes „červené tlačítko“. Jedinou podmínkou je nutnost mít svůj přijímač připojený k internetu – samozřejmostí by mělo být vysokorychlostní a datově neomezené připojení.

HbbTV však má potenciál i (nebo zejména) v komerční rovině. Možnosti nové technologie už testuje řada reklamních zadavatelů. A některé formy komerční komunikace mohou na diváka působit dojmem nevyžádané reklamy. Na jednu z podobných možností upozornil web Digitální rádio.

Po „nepřehlédnutelných bannerech“ přichází videoreklama

Inzerenti mají nyní například možnost vkládat videospot do datového toku, který se přehraje ve chvíli, kdy je přepnuto na danou televizní stanici. Až poté, co se reklama přehraje, objeví se na obrazovce známé červené virtuální tlačítko, po jehož stisknutí se na obrazovce objeví menu s aplikacemi,“ píše editor webu Digitální rádio Lukáš Polák. Přítomnost videoreklamy se objevila například na kanálech Óčko a Óčko Gold.

Právě hudební televize Óčko se v květnu pochlubila další moderní formou zobrazování reklamy, kde využívá platformy HbbTV. Přímo do svého vysílání zařadila reklamu připomínající standardní online banner. Ten měl rozměry 750 x 100 pixelů. Vzhled banneru je prakticky totožný s tím, co vnímá uživatel internetu při své každodenní činnosti. A obchodní ředitelka Óčka tehdy zdůraznila, že bannery jsou ve vysílání takřka nepřehlédnutelné, protože divák vnímá televizní obraz jako celek.

Obrana vůči nevyžádané reklamě je až překvapivě jednoduchá

Jenomže právě v „nepřehlédnutelnosti bannerů“ může být paradoxně problém. Zobrazování bannerové reklamy přímo v živém vysílání prostřednictvím technologie HbbTV sice demonstruje zajímavé možnosti této platformy, ale zároveň naráží na zásadní omezení. Zobrazení bannerů ve vysílání je totiž přímo závislé od toho, zda je divákův přijímač aktivně připojen k internetu.

Pokud nebudou televizní společnosti opatrné se zařazováním „bannerové reklamy“ nebo nevyžádaných videospotů, diváci začnou přirozeně hledat způsob, jak tato reklamní sdělení obejít. Přitom vůči podobné reklamě existuje velice jednoduchá obrana. Divák může svůj přijímač jednoduše odpojit od internetu. Přijde sice o důležité doplňkové funkce, které mu platforma HbbTV přináší, ale nebude konfrontován ani s dotyčnými bannery nebo videoreklamou.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .