Óčko ukazuje možnosti programatické reklamy v televizi, u diváků může narazit

Hudební stanice Óčko začala jako první česká televize zařazovat přímo do svého vysílání reklamu připomínající standardní online banner. Reklama se zobrazuje na přijímačích s podporou platformy HbbTV. Divák musí mít svůj přijímač připojený k internetu.

Ilustrační foto, fotobanka Shutterstock.com

Ilustrační foto, fotobanka Shutterstock.com

Nepřehlédnutelné bannery v živém vysílání

Nová forma reklamy má podobu banneru ve vrstvě nad obrazem, ve spodní části obrazovky. Banner má rozměry 750 x 100 pixelů. Vzhled banneru je prakticky totožný s tím, co vnímá uživatel internetu při své každodenní činnosti.

Bannery jsou ve vysílání takřka nepřehlédnutelné, protože diváci sledují televizní obraz jako celek. Uživatel nesleduje pouze části obrazovky, takže tu neexistuje negativní fenomén takzvané bannerové slepoty,“ říká obchodní ředitelka Óčka Petra Kratochvílová.

Ukázka banneru ve vysílání televize Óčko

Ukázka banneru ve vysílání televize Óčko

Propojení televize s internetem přináší divákům zajímavé doplňkové funkce. Reklama nesmí být obtěžující

A právě v „nepřehlédnutelnosti bannerů“ může být paradoxně problém. Zobrazování bannerové reklamy přímo v živém vysílání prostřednictvím technologie HbbTV sice demonstruje zajímavé možnosti platformy, která aktivně propojuje televizní vysílání s internetem. I přes obrovský potenciál má ale tato forma sdělení svá výrazná omezení. Zobrazení bannerů ve vysílání je totiž přímo závislé od toho, zda je divákův přijímač aktivně připojen k internetu.

Televizní společnosti musí být opatrné při nasazování podobných moderních forem „bannerové reklamy“ přímo do svého vysílání. Jakmile budou diváka předmětné bannery obtěžovat, může svůj přijímač od internetu jednoduše odpojit. Přijde sice o důležité doplňkové funkce, které mu platforma HbbTV přináší, ale nebude konfrontován ani s dotyčnými bannery.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .