Hudební anketa Slávik na Slovensku končí, není o ni zájem

slavik-foto-651

Hudební anketa Slávik, která měla za cíl prezentovat slovenskou populární scénu, po patnácti letech končí z důvodu nezájmu hlasujících diváků. Zatímco před lety potřeboval vítěz ankety minimálně 34 tisíc hlasů od lidí, v posledních dvou letech rozhodlo o celkovém vítězi pouhých pět tisíc lidí. Za podobné situace klesala i motivace pořadatelů podílet se na takové anketě.

Slávik byl přitom jednou z mála příležitostí, kterou měla slovenská hudební scéna pro svou vlastní prezentaci. Na druhou stranu, jak trefně poznamenala česko-slovenská hvězda Dara Rolins, podobné soutěže jsou v éře internetu a sociálních sítí přežitkem. „Pamatuji na doby, kdy kvůli absenci techniky a internetu nebyla jiná cesta jak projevit sympatie hudebníkům,“ řekla Dara Rolins slovenskému deníku SME. A její slova dokonale vystihují dnešní situaci.

Dnes už si může každý nadějný interpret najít cestu ke svému publiku přes internet, kde může s trochou štěstí i prodávat své nahrávky. Navíc se v anketě střídala stále stejná jména a i když ve sledovanosti dosahoval přenos ze slavnostního vyhlášení stabilně dobré výsledky, pro udržení ankety to bylo málo.

I přes zrušení nejznámější hudební ankety Slovensko zcela nepřijde o své hudební ceny. Již několik let má svou vlastní anketu i alternativní veřejnoprávní Rádio_FM. To každoročně uděluje Radio_Head Awards a posiluje tak povědomí nejen o tamní alternativní scéně.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .