Rádio Dálnice propojí různá média. Posluchače osloví i prostřednictvím Rádia Hey

Dálniční rádio podnikatele Radima Pařízka se ve středu oficiálně představilo novinářům. Slibuje unikátní dopravní zpravodajství minimálně čtyřikrát do hodiny a hodlá spolupracovat i s dalšími mediálními společnostmi včetně televize Info a rozhlasové sítě Hey.

Poutač Rádia Dálnice v prostorách Autoklubu ČR. Foto: Juraj Koiš, foceno mobilním telefonem

Poutač Rádia Dálnice v prostorách Autoklubu ČR. Foto: Juraj Koiš, foceno mobilním telefonem

Radim Pařízek: Program bude skutečně jen o dopravě

Rádio Dálnice provozuje síť 48 vlastních vysílačů v pásmu FM, a hodlá tuto síť využít primárně pro podávání informací řidičům. „Náš program bude skutečně jen o dopravě, hudba je v tomto kontextu pouze doplňkem,“ zdůraznil Radim Pařízek na tiskové konferenci s tím, že vnímá i snahu konkurence poskytovat bohatší dopravní servis.

Na rozdíl od jiných rádií má podle něj Rádio Dálnice ve vysílání prakticky neomezený prostor pro časté dopravní zpravodajství, které mohou běžná komerční rádia zařazovat jen v omezené míře z důvodu odlišné programové skladby nebo cílové skupiny.

Nás budou lidé poslouchat jen kvůli dopravě. Dalo by se říci, že kde jiní končí, my právě začínáme,“ dodal podnikatel, jenž vedle Rádia Dálnice vlastní i rozhlasové stanice ČAS, Čas ROCK a provozuje menší televizní stanice a televizní multiplexy.

Projekt propojí rozhlasové vysílání s televizí

Rádio Dálnice ve svém vysílání nabízí dopravní informace minimálně každých 15 minut, které doplňuje pravidelnými vstupy v angličtině. Mimořádné události zařazuje operativně, jelikož nemusí brát ohled na jiné programové prvky. Doplňkem programu mají být edukativní spoty pro řidiče, rozhovory s dopravními experty a další obsahové prvky zaměřené na bezpečnost dopravy.

Radim Pařízek poměrně obsáhle vysvětloval, v čem vidí výhody běžného rozhlasového vysílání ve srovnání s jinými informačními kanály.

Řidič nemusí zatěžovat svou pozornost vyhledáváním a prohlížením různých aplikací na displeji svého vozidla či mobilního telefonu, může se plně věnovat řízení a jen prostě poslouchat,“ řekl.

Radim Pařízek představil projekt Rádia Dálnice v prostorách Autoklubu ČR. Foto: Juraj Koiš, foceno mobilním telefonem

Radim Pařízek představil projekt Rádia Dálnice v prostorách Autoklubu ČR. Foto: Juraj Koiš, foceno mobilním telefonem

Dopravní zpravodajství hodlá Radim Pařízek využít i v jiných částech své mediální skupiny. Vedle rádia půjde například o regionální televizi Info TV Brno a další sesterské stanice pod touto značkou, které by měly v dohledné době zahájit v Praze a Ostravě. Součástí projektu bude dopravně-informační internetový portál.

V neposlední řadě poskytne Rádio Dálnice svůj dopravní servis i jiným rádiím. Podepsaná je dlouhodobá spolupráce s rozhlasovou sítí Hey, kterou ovládá Miroslav Pýcha.

Dalšími partnery projektu jsou Ředitelství silnic a dálnic, BESIP, RODOS nebo dopravní policie. Rádio Dálnice však nespoléhá na financování ze strany státních institucí. Mělo by jít pouze o bezplatnou výměnu informací.

Rádia Dálnice i Hey mají za sebou dlouhá léta soudních sporů

Historie obou pánů je přitom poznačená řadou soudních sporů, v nichž oba stáli na opačných stranách. Radim Pařízek byl před 16 lety u zrodu skupiny rádií HEY!, která se postupně rozrostla z Ostravy do Brna, Prahy, Pardubic a na Liberecko. Miroslav Pýcha měl zájem provozovat rádio ve středních Čechách a proti němu stála skupina GES společně s Radimem Pařízkem.

Následovalo téměř deset let soudních sporů, na jejichž konci získal Miroslav Pýcha oprávnění provozovat Rádio Sázava ve středních Čechách, které následně rozšířil do několika dalších regionů. Poté, co skupina GES dobrovolně opustila značku HEY, si ji Pýcha zaregistroval a využívá ji pro svou multiregionální síť.

Mimochodem, i Radim Pařízek si prošel svým kolečkem soudních sporů ve spojitosti s Rádiem Dálnice. První licenci pro tento projekt získal před deseti lety a rádio mělo vysílat od roku 2010. Komerční stanice projekt zablokovaly několika žalobami u soudu, v němž napadly průběhy jednotlivých licenčních řízení.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .