DIGI TV provedla průzkum mezi svými diváky, filmové kanály překvapivě vedou

Nový vlastník české satelitní služby DIGI TV si zadal reprezentativní průzkum mezi svými abonenty, kterého se zúčastnilo více než 2000 diváků. Výsledky jejich preferencí jsou překvapivé vzhledem k prvenství filmových kanálů.

Ilustrační foto - fotobanka Thinkstock

Ilustrační foto – fotobanka Thinkstock

Průzkum spokojenosti souvisí s migrací klientů na novou službu

Filmové kanály preferuje 81 procent diváků, sportovní vysílání 73 procent. Ukázal to reprezentativní průzkum mezi diváky satelitní televize DIGI TV. Průzkum byl kromě diváckých návyků zaměřen i na spokojenost těch, kteří přešli ke službě Nová DIGI TV, která se oproti původní platformě DIGI TV vyznačuje vyšším počtem kanálů, vyšší obrazovou kvalitou a modernějšími set-top boxy.

Vzhledem k postupné migraci klientů na službu Nová DIGI TV byl proveden zákaznický průzkum zjišťující, jaké jsou divácké návyky a jak jsou diváci s novou službou spokojeni.

Naprostá většina, přesně 92% dotazovaných, si pochvaluje lepší kvalitu a technickou úroveň Nové DIGI TV oproti staré platformě. S programovou nabídkou Nové DIGI i novými set-top boxy je spokojeno přes 80% zákazníků.

Mírné zvýšení ceny většina diváků neřeší

Provozovatel se logicky ptal klientů i na jejich vnímání nové ceny služby, která je mírně vyšší než u původní platformy. Dle průzkumu 85% zákazníků nemá s novou cenou základní nabídky problém a považuje ji za zcela odpovídající kvalitě nové služby.

DIGI TV je vnímána zejména jako sportovní televize. Otázka sledovanosti jednotlivých žánrů však ukázala, že u diváků jsou populární zejména filmové kanály (81 % popularity), následují sportovní programy (73 %) a dokumentární pořady (67 %). Na opačném konci žebříčku se umístila televizní erotika, jejíž popularita dosáhla 6 %. K sledování erotických programů a pořadů se ale diváci v průzkumech běžně nehlásí, jelikož to nemusí vyhovovat jejich „morálnímu profilu“.

Online úložiště neodrazují od sledování filmů v televizi

Mnohem překvapivější je však obliba filmových kanálů, která vykazují vyšší popularitu než sportovní kanály. Přitom filmové programy jsou vystaveny silné konkurenci v podobě neplacených online služeb, kde je možno sdílet a stahovat starší i nové snímky. Právě silná konkurence internetu měla být důvodem, proč se například platforma O2 TV rozhodla nepostavit svůj vlastní filmový kanál.

Naproti tomu původní provozovatel platformy DIGI TV provozuje v rámci rumunského a maďarského trhu i vlastní filmové programy. Česká DIGI TV se k podobnému kroku zatím nechystá. Výsledky zmíněného průzkumu ale naznačují, že rozšiřování nabídky filmových kanálů o specializované žánrové stanice může být zajímavou cestou do budoucna.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .