Úvod do tiskového trhu

Celkový zásah tisku je 90 % populace, tedy pouze každý desátý obyvatel České republiky mezi 12 – 79 lety nečte žádné tiskové tituly, segment tisku je rovnocenným partnerem internetu z pohledu reklamního trhu.

Noviny, ilustrační foto Shutterstock.com

Noviny, ilustrační foto Shutterstock.com

Sedm milionů lidí čte alespoň jeden tištěný časopis

Na trhu existuje přes 5,5 tisíce tiskových titulů (s různou periodicitou). Deníky a jejich přílohy oslovují celkem 72 % populace (zdroj: Media Projekt 4.Q’15 + 1.Q’16), čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 83 %, tj. přibližně 7,3 milionu obyvatel). Na tuzemském trhu existuje momentálně 7 celostátních deníků (Blesk, MF Dnes, Sport, Právo, Aha!, Lidové noviny, Hospodářské noviny) a skupinu regionálních Deníků, které mají v celostátním součtu podobnou čtenost jako MF Dnes).

Noviny a časopisy jsou zpravidla vlastněny zahraničními společnostmi

Segment bezplatných deníků byl ještě před deseti lety poměrně bohatý, v hlavním městě vycházely hned tři deníky – Metropolitní Expres, 24 hodin a Metro, zůstal jen poslední z nich. Doplněn je ekonomickým deníkem E15 a týdeníkem 5 plus 2.

Většina vlastníkům periodik jsou nadnárodními společnostmi, jmenujme Czech News Center (dříve Ringier, součástí je bývalý Axel Springer; v portfoliu – Blesk, Aha, Sport, ABC, Reflex, Svět motorů), Vltava-Labe-Media (Deník), Mafra (MF Dnes, Lidové noviny, 5 plus 2, Metro, týdeník Téma), Economia (Hospodářské noviny, Ekonom, Marketing&Media), Bauer Media (Tina, Žena a život, Čas na lásku, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Týdeník Televize, TopGear, Rytmus života, TV Max, Napsáno životem), Burda (Chip, Marianne, Apetit, Elle, Svět ženy).

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .