Papír vs. Online: Jsou tradiční média skutečně mrtvá?

Ačkoli čtenost deníků klesá zejména u mladší generace, objevilo se na trhu několik zpravodajských týdeníků, které si dokázaly vydobýt místo, kromě zavedeného Respektu a Reflexu, se jedná o Téma a Echo.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Tradiční média musí čtenáři přinášet přidanou hodnotu

Smysluplné noviny a časopisy musí nabídnout něco navíc, co čtenářům není dostupné na internetu. Jsou jimi právě komentáře, analýzy a ne jen čisté zpravodajství. Velmi úspěšný projektem je česká verze měsíčníku Forbes, jehož čtenost přesahuje 100 tisíc čtenářů, prodaný náklad je asi pětina.

Je-li řeč o speciálním obsahu, nesmíme opomenout ani segment časopisů o vědě, technice, zajímavostech a cestování. Stálicí na trhu je National Geographic, který si prakticky od počátku drží podobnou čtenost (150 tisíc) a cenu. Dominanci mají dvě vydavatelství, masovější tituly vydává RF Hobby (21. století, Epocha, History Revue).

Čtenáři vyhledávají programové průvodce a naučné tituly

Více do hloubky jde s tématy Extra Publishing (Živá historie, Tajemství vesmíru, Tajemství české minulosti, Kauzy a jiné), právě posledně jmenované vydavatelství úspěšně oprášilo tradiční značku 100+1 zahraniční zajímavost, ta s přestávkou existuje od roku 1964, obnovena byla v roce 2011.

Silné zastoupení na trhu mají programové časopisy, TV Max drží dlouhodobě čtenost okolo půl milionu čtenářů (se zhruba polovičním prodaným nákladem).

Segmentem, který ovšem má problémy, jsou časopisy pro děti a mládež. Zatímco ABC se drží relativně stabilních výsledů, z českého trhu zmizela značka Bravo, po dvaceti letech vydavatel odstoupil od záměru pokračovat s tímto titulem. Naopak po odmlce se vcrátil Top dívky a Popcorn.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .