MediaProjekt III.+IV.Q’12: 100+1 nejúspěšnějším naučným magazínem

tisk_rotackaKOMPLETNÍ VÝSLEDKY UVNITŘ – Aktuální výsledky čtenosti nechybí ani v tomto měsíci, doplňme, že jsou měřena v rámci MediaProjektuTen byl realizován společnostmi GfK Praha – Median. V období 1. 7. 2012 – 17. 12. 2012 bylo dotazováno 12 688 náhodně vybraných respondentů z celé České republiky. Mimo analýzu vám nabízíme srovnání vývoje čtenosti u všech českých sledovaných periodik a to v pěti po sobě jdoucích vlnách.

Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech přečetlo 66,9 % populace, tj. přibližně 5,95 mil. osob ve věku 12 – 79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 86,3 % občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně 7,7 mil. osob. Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 88 %, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 63 %, čtenost časopisů na vydání je  téměř 76 % a sledovanost televize včera (daily reach) je více než 89 %,“ píše v tiskové zprávě Unie vydavatelů.

>> KOMPLETNÍ VÝSLEDKY ČTENOSTI ZDE V PDF

Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost časopisů  o vědě, technice, zajímavostech a cestování a motoristických časopisů. Nově jsou publikovány dva tituly, prvním z nich je Kondice (62 tisíc čtenářů na vydání) a Sport Góóól se 107 tisíci čtenářů na vydání.

Všechny přiložené tabulky lze zvětšit kliknutím na ně.

Celostátní deníky a suplementy

Nejčtenějším deník zůstává deník Blesk, meziročně však přišel o 10% posluchačů, což v absolutních číslech znamená 134 tisíc. Na vydání má 1,156 milionu, od druhého deníku MF Dnes jej před rokem dělilo půl milionu, aktuálně je to cca. 350 tisíc. Rozdíly byly smazány i mezi Hospodářskými novinami (197 tisíc) a Lidovými novinami (206 tisíc).

Mezi přílohami sice nadále vede Blesk magazín TV (1,399 milionu), meziročně přichází o 260 tisíc čtenářů na vydání, jedná se o úbytek 16 procent. Naopak o 24% více má v meziročním srovnání Doma DNES (633 tisíc).

mp_001

Bydlení, zahrada, hobby

Dům a zahrada (108 tisíc čtenářů na vydání) si drží pozici nejčtenějšího titulu ve svém segmentu. V segmentu Zahrada a hobby vede nově Zahrádkář (244 tisíc), meziročně ale ztratil 54 tisíc. Ještě větší meziroční ztrátu má však Receptář (215 / -37 / -88), největší meziroční propad – téměř 50% – zaznamenal titul Blesk Hobby (101 / -13 / -83).

mp_002

Hudba, film a počítače

Cinema vykazuje čtenost na vydání 74 tisíc, jen těsně za ním je Rock&Pop (62 tisíce). Stabilní výsledky pozorujeme u magazínů Digitální foto (40 / -2 / -1) a FotoVideo (34 / +4 / +5).

V segmentu informačních technologií sledujeme poměrně vyrovnané souboje, první je Chip (80 / -9 / -9), druhý Computer (65 / -17 / -2), meziroční nárůst sledujeme pouze u jednoho titulu – Extra PC (40 / -7 / -9).

Pomyslný duel mezi v segmentu počítačových her vedou Score (108 / +3 / +46) a Level (92 / +1 / +43).

mp_003

Programové tituly

TV Max (414 / -18 / -77) drží vedoucí postavení. Z celkového pohledu ale tituly meziročně přišly o zhruba pětinu čtenářů. V absolutních číslech ztrácí nejvíce TV Max, v procentech ztrácí nejvíce TV Plus (88 / -16 / -51), ztratil 37% čtenářů.

mp_004

Tituly pro mládež

ABC (156 / -3 / +7) obhájilo prvenství, čtvrtinu čtenářů meziročně ztrácí Bravo (136 / -8 / -48), které je až třetí za Brvo Girl! (148 / +2 / -14). Lehce posílilo 21. století Junior (104 / +12 / +6).

mp_005

Tituly pro ženy

Chvilka pro Tebe zaznamenala čtenost 646 tisíc, druhý Blesk pro ženy 435 tisíc. Významný meziroční nárůst sledujeme u magazínu Betynka (116 /+6 /+22), téměř třetinu čtenářek ztratil Love Star (49 / +2 / -22).

Magazíny životního stylu vede Žena a život (333 tisíc) před Glancem (222 tisíc) a Joy (206 tisíc).

Luštitelé oceňují Blesk křížovky (326 tisíc), druhá je Chvilka pro luštění (236 / +15).

mp_006

Péče o zdraví, vaření

Blesk Zdraví (150 / +11 / -11), Zdraví (121 / +9 / +11) a Moje zdraví (106 / +1 / +10) mají vyrovnané výsledky.

Svět ženy Pošli recept (375 / -6 / -62) vede s náskokem před časopisem Blesk Vaše recepty (201 / -4 / -48).

mp_007

Tituly pro muže

Maxim je nadále nejčtenějším titulem pro muže (148 /-16 / -37) a to přes velký pokles. Shodný výsledek mají ForMen a Playboy (94 tisíce na vydání).

Svět motorů (146 / -24 / -1) v porovnání s minulým čtvrtletí nejvíce oslabil, dostihl jej Auto Tip (143 / -12 / +3).

Ze sportovních titulů vítězí Nedělní Sport (261 tisíc), ve srovnání se stejným obdobím loňského roku si připisuje 16% nových čtenářů. Největší meziroční nárůst ale zaznamenává ProFootball (125 / 0 /+57), má až o 84% více čtenářů.

mp_008

Věda, technika, zajímavosti a cestování

Čtrnáctideník 100+1 (198 / +1 / +131) je nově evidován v kategorii „Věda, technika, zajímavost a cestování“, kterou tak ovládl. Meziročně získal 200% čtenářů na vydání navíc, je to díky re-launchy, před rokem totiž vycházel ještě jako časopis Svět.

Lidé a země (169 /+9 /+45) nadále rostou, naopak National Geographic (122 /-21 /-18) mírně oslabuje. Tajemství české minulosti (92 / +9 / -29) má 92 tisíc čtenářů. Sesterské tituly Živá historie (79 / +6 / -4) a Válka revue (40 / -2 / -4) mají vyrovnané výsledky. Významný nárůst má na svém kontě titul Příroda (80 / +17 / +32), dokázal přilákat o dvě třetiny čtenářů více než před rokem.

mp_009

Zpravodajské tituly

Ekonom čte pravidelně 89 tisíc čtenářů, druhé Euro o 37 tisíc čtenářů méně. První týdeník má stabilní výsledky, pravidelně se pohybuje okolo hranice 90 tisíc, a má tak jednu z nejstabilnějších skupin čtenářů.

Reflex ztratil mezikvartálně 37 tisíc čtenářů a dle aktuálních výsledků jej týdně čte 290 tisíc čtenářů. Druhý Týden (171 tisíc) získal meziročně desetinu nových čtenářů. Mírný pokles od minula zaznamenal Respekt, meziročně však posiloval.

mp_010

Společenské časopisy

Rytmus života meziročně ztratil 168 tisíc čtenářů, po odchodu pětiny čtenářů vykázal výsledek 660 tisíc. Ani druhý Nedělní Blesk (594 / -44 / -185) nemůže být s meziročním srovnáním spokojený, ztratil 185 tisíc, což je 25%. Pestrý svět (428 / -19 / -100) přišel též o pětinu čtenářů. Titul Sedmička díky své nízké ceně (246 / +75 / – 69) opět stoupá vzhůru.

Naopak Epocha (355 / +16 / +45) posiluje meziročně o 15% čtenářů. Stabilní čtenářskou základnu má 21. století (334 /-2 /-3), meziročně rostou i History Revue (220 / +23 / +8) či Enigma (167 / +8 / +40). Také Panorama 21. století (132 / -9 /+12) je stabilní. Instinkt (148 / 0 / +16) se ustálil na hranici 150 tisíc.

mp_011

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .