MediaProjekt II.+III.Q’12: Bravo ztratilo pozici lídra v segmentu pro mládež, získalo ji ABC

mediaprojekt

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY UVNITŘ – Dnes vás podrobně seznámíme s aktuálními výsledky čtenosti, jsou měřeny v rámci MediaProjektu. Ten byl realizován společnostmi GfK Praha – Median. V období 1. 4. 2012 – 30. 9. 2012 bylo dotazováno 12 563 náhodně vybraných respondentů z celé České republiky. Mimo analýzu vám nabízíme srovnání vývoje čtenosti u všech českých sledovaných periodik a to v pěti po sobě jdoucích vlnách.

Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech přečetlo 67,7% populace, tj. více než 6 milionů osob ve věku 12-79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 85,9% občanů ČR ve věku 12-79 let, tj. absolutně 7,6 milionu osob. Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 89%, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 65%, čtenost časopisů na vydání je více než 75% a sledovanost televize včera (daily reach) je téměř 90%,” uvádí v tiskové zprávě Unie vydavatelů.

>> KOMPLETNÍ VÝSLEDKY ČTENOSTI NA RadioTV

Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost časopisů zaměřených na péči o zdraví (o 5%) a celostátních zpravodajských týdeníků. Nově jsou publikovány tituly: Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost časopisů životního stylu pro ženy, časopisů o bydlení a celostátních zpravodajských týdeníků. Nově je publikován titul Zen Magazín s 29 tis. čtenáři na vydání.

Deníky (celostátní, regionální, bezplatné)

Situace mezi celostátními deníky je stabilní. O výraznější pokles mezi jednotlivými roky se postaral pouze deník Blesk (1 223 / -67 / -181), ztrácely též v celorepublikovém součtu regionální DENÍKY (767 / -70 /- 63). Na druhém místě sledujeme po delší době výsledek Mladé fronty DNES (814 / +25 / +23) přesahující číslo 800 tisíc. Na dalších místech se nachází deníky Právo (370 / -21 / -45), Sport (278 / -13 / +27), Aha! (260 / +8 / +1), Lidové noviny (223 / +11 / +4) a Hospodářské noviny (195 / +5 / -1).

Bezplatné deníky Metro (357 / -15 / +14) a E15 (43 / -6 / -11) nezaznamenaly výraznější pokles.

radiotv_face_n05

Celostátní suplementy

Blesk magazín (1 516 / -99 / -242) je sice nadále první v tomto segmentu, přesto v meziročním srovnání ztrácí až 15% svých čtenářů. Oslabovala též periodika na dalších místech – TV Magazín (1 361 / -90 / -150), Magazín DNES (1 035 / -67 / -92) či Magazín Právo (555 / -66 / -85). Příloha Doma DNES (593 / +25 / -) si však připisuje nejlepší výsledek v historii svého měření.

Bydlení, bytová kultura, zahrada a hobby

O posun vhodný zaznamenání se postarala jednička Dům a zahrada (115 / +12 / +37). Na dalších místech nenastaly žádné posuny, dvojkou zůstává Moderní byt (80 / -9 / +9) s minimálním náskokem na Katka Náš útulný dům (70 / -8 / +5).

Receptář (252 / -23 / -34) i Zahrádkář (248 / -9 / -57) meziročně výrazněji oslabovali, největší meziroční pokles má však na svém kontě Blesk Hobby (114 / -5 / -82), ztratil téměř polovinu čtenářů).

Hudba, film, foto a informační technologie

Cinema (89 / -1 / -) je na prvním místě před mírně posilujícím titulem Rock&Pop (66 / +10 / +9), následují Digitální foto (42 / -5 / 0) a FotoVideo (30 / +3 / -12).

Computer (82 / +12 / +15) se v meziročním srovnání dokázal dostat na pozici dosavadního lídra Chip (89 / -12 / -12). Trojkou je oslabený Počítač pro každého (67 / -14 / -18). Minule zazářil Computerworld (59 / -12 / +11), pozici se mu nepodařilo obhájit. Za sebou nechal jen Extra PC (47 / +4 / +21), ten však meziročně prakticky zdvojnásobil skóre.

Mezi čtenáři byl zaznamenán meziročně zvýšený zájem o magazín s tematikou počítačových her, jak titul Score (105 / +11 / +38), tak titul Level (91 / +10 / +38) posilovali shodně.

radiotv_googleplus_03

Programové tituly

O programové tituly projevili čtenáři meziročně menší zájem, důkazem budiž TV Max (432 / -23 / -39), TV Mini (298 / -4 / -65), tak TV Star (168 / -22 / -54). Posledně zmíněný titul dotáhnul Týdeník Televize (162 / -4 / -13).

Časopisy pro děti a mládež

Titul Bravo (144 / -35 / -51) kvůli meziročnímu propadu o jednu čtvrtinu klesnul z pozice lídra na třetí příčku. Jedničkou je nově ABC (159 / +18 / +10), dařilo se též Bravo Girl! (146 / +19 / -24). Na dalších místech jsou 21. století Junior (92 / +1 / -9), Top dívky (62 / -4 / -) a Popcorn (61 / -4 / -).

Segment zdraví a vaření

Blesk Zdraví (139 / +6 / -23) se nachází před magazínem Zdraví (112 / +6 / -1) a Moje zdraví (105 / +14 / +9).

Mezi časopisy o vaření je nadále největší zájem o Svět ženy Pošli recept (381 / -48 / -59), v segmentu ale nejvíce oslabuje.

Tituly pro ženy

Chvilka pro tebe (655 / -14 / -13) je stabilní jedničkou. Výrazný meziroční pokles přesahující 100 tisíc čtenářů postihnul hned tři periodika – Blesk pro ženy (617 / -29 / -129), Svět ženy (430 / -99 / -105) a Vlasta (290 / -26 / -102). Rostl naopak časopis Miminko (80 / +7 / +22).

Luštitelky upřednostňují Blesk Křížovky (372 / -46 / +51)

Životní styl pro muže a ženy

Mezi muži dominuje Maxim (164 / -18 / 0), na dalších místech se situace nemění, časopisy zaznamenávají stabilní zájem čtenářů.

Ženy zajímající se o životní styl upřednostňují Glanc (227 / +2 / +48), který zaznamenal signifikantní meziroční posílení. Dvojkou je Joy (203  / -15 / +28) před Cosmopolitanem (1186 / 0 / -2), Elle (184 / +1 / +7) a Marianne (158 / -29 / -10). Výrazný meziroční nárůst má Moje psychologie (131 / 0 / +33), vydavatelství Mladá fronta oznámilo, že časopis projde výraznější obměnou. Pozitivní čísla zaznemanávají i tituly In Style (87 / +3 / +28) či Dieta (121 / +13 / +19).

print_tisk_noviny

Ekonomické a zpravodajské tituly

Ekonom (89 / -1 / -1) nemění výsledky, meziročně oslabuje Euro (51 / +9 / -24).

Meziročně výrazněji navýšili čtenost magazíny Reflex (327 / +17 / +21) a Respekt (143 / -2 / +34). Týden je stabilní (168 / +6 / -5).

Motoristické a sportovní tituly

Svět motorů (170 / -3 / +5) a Auto Tip (155 / -7 / -12) si zhruba zachovaly stejnou čtenost jako v předchozích vlnách MediaProjektu. Významný úspěch pozorujeme u magazínu Automobil revue (115 / +15 / +52), ten dokázal meziročně přilákat zhruba 50% nových čtenářů.

Nedělní Sport (258 / -3 / +10) je nejčtenějším sledovaným sportovním titulem u nás. Meziročně nejvíce posiloval ProFootball (125 / +8 / +47), naopak nejvíce oslaboval Český rybář (150 / -17 / -28).

Cestování, věda a technika

Titul Lidé a země (160 / +20 / +39) dokázal meziročně přilákat o 25% více čtenářů a upevnil náskok před National Geographic (143 / +6 / +3). O vedoucí pozici přišly Cestopisy (117 / -1 / -23). Největší propad zaznamenává měsíčník Tajemství české minulosti (83 / -20 / -42). Významný nárůst si na konto připisuje Příroda (63 / +4 / +14).

Společenské tituly

O více než pětinu čtenářů přichází Rytmus života (700 / -39 / -145), při srovnání se stejným obdobím loňského roku se mu podařilo oslovit o 145 tisíc méně čtenářů. O něco větší pokles postihnul Nedělní Blesk (638 / -88 / -152). Do žebříčku společenských titulů promluvila také Sedmička (171 / +3 / -248), meziroční propad není relevantní, jelikož letos změnila Sedmička formát a není k dostání zadarmo. Na polovinu počtu čtenářů spadl Spy (46 / -14 / -40).

RF Hobby zaznamenává výrazný úspěch časopisu Epocha (339 / +16 / +60) a Enigma (159 / +11 / +50) – dokázala meziročně přilákat o třetinu více čtenářů. Stabilní je i sesterské 21. století (336 / -12 / +3), History Revue (197 / -16 / -13). Vzestupný trend se nezastavuje u konkurenčního vydavatelství Extra Publishing, titul 100+1 (197 / +23 / +151) se dostal k magické hranici 200 tisíc čtenářů.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .