Rádio DJ se loučí… podruhé a naposled?

radio-dj-grafikaFanda rozhlasového vysílání to může brát jako menší deja vu. Pražské Rádio DJ dnes vysílá pod svým názvem naposled. Končí další éra této značky, která zažila svou největší slávu před několika lety. Tak jako původní Rádio Bonton DeeJay, i Rádio Info DJ má se svým druhým koncem něco společné. Podnětné jsou rozdíly i paralely…

Jak se z Bontonu a Inforádia stali DJ-ové?

Vše to začalo před sedmi lety, kdy se tehdejší Rádio Bonton dostalo do područí italské mediální skupiny Elmedia. Ze svého původního názvu upouštělo postupně – nejprve se z Rádia Bonton stal Bonton DeeJay, pak se název Bonton vytratil úplně, a vzniklo tehdy první pražské Rádio DeeJay, které pokrývalo i střední Čechy. Koncem roku 2005 se však Rádio DeeJay začalo pozvolna měnit zpět na Bonton, když jej získala do svého portfólia mediální skupina Lagardere. Tehdy se psalo, že značka DeeJay není součástí transakce, skupina se však dohodla s původním vlastníkem značky Rádio Bonton o jejím nasazení zpět do pražského éteru a 1. března 2006 se z Rádia DeeJay znovu stal Bonton, který se ale soustředil na „nezastavitelný pop-rock“ a se svým předchůdcem neměl mnoho společného.

TÉMA RADIOTV: Přichází Dance rádio – z internetu přímo do pražského éteru

Příběh podobné značky DJ byl mírně odlišný. Druhé Rádio DJ vzniklo původně jako informační rádio, čemuž napovídal i původní název Inforádio. Jenže strategická rozhodnutí se nikdy neříkají předem, a tak se informační rádio již od počátku soustředilo spíš na hudbu. Ke všeobecnému překvapení se rozhodlo vyplnit určitou mezeru na trhu a přineslo další z alternativních formátů do pražského éteru. Po Rádiu 1, Expresrádiu to byla další soukromá stanice, která cílila na menšinové posluchače.

Změnu orientace z informačního na hudební rádio naznačovalo i částečně přejmenování z Inforádia na Info DJ rádio, o které společnost Max Loyd usilovala od podzimu 2006. Část členů tehdejší vysílací rady s tím sice nesouhlasila, v říjnu 2006 dokonce žádost zamítla, ale o rok později rada tomuto požadavku vyhověla, a v únoru 2008 schválila i vyškrtnutí výrazu Info z názvu stanice. Z Info DJ rádia se tak stalo Rádio DJ ve své dnešní podobě. Jak původní projekt DeeJay tak současná značka DJ prošly několika etapami rebrandingu, aby se postupně z éteru vytratily.

Druhé rozloučení, přichází stabilnější éra?

Ani nová podoba Inforádia ale nepřinesla uspokojivá čísla poslechovosti. Rádio DJ nedokázalo překročit hranici 10 tisíc posluchačů týdně a v denní poslechovosti lavírovalo na hodnotách 1-5 tisíc, což je pro člena skupiny Lagardere potažmo reklamní sítě RRM až příliš slabé číslo. Spojení s internetovým Dance rádiem, které oslovuje několik desítek tisíc unikátních posluchačů týdně tak může být prospěšné pro obě strany. Dance rádio se dostane k terestrickým frekvencím, skupina Lagardere a její mediální zastoupení si pomůže v průzkumech poslechovosti.

Největší díl odpovědnosti ale bude náležet právě na internetovém Dance rádiu, které bude muset přetavit svůj fenomén i do kladných čísel v Radioprojektu. Jelikož počet „terestrických“ posluchačů se nerovná počtu unikátních IP adres, má nováček v éteru před sebou nelehký ale splnitelný úkol. V náročné pražské konkurenci mu přejeme hodně štěstí.

Autor článku:

Komentáře (2)

  1. /\ |\| ( ) |\| ! |\/|

    Co se dá dělat, holt, v něčem se DJ kryje/kryl s Expresem, tak aspoň částečná náhrada bude… Ovšem Ranní škrábání s Frikym a Lénou, to mi bude fakt chybět, člově se kolikrát hodně pobavil. Rozhodně líp jak u E2 a spol. I rubriky měly fakt super. Zprávy svižný a zajímavý, dobrý postřehy z Prahy, fakt, takhle to žádný rádio nedělá, škoda.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .