Slovenská verze Markízy má před sebou poslední dny na českém trhu

Skupiny Nova a Markíza definitivně oznámily, kdy přestanou být k dispozici divákům s jejich původními verzemi. Markíza a její stanice budou definitivně staženy z trhu k 1. březnu. V nabídce kabelových a satelitních operátorů v ČR legálně zůstane pouze omezená verze hlavního kanálu Markíza International.

Ilustrační foto - fotobanka Shutterstock

Ilustrační foto – fotobanka Shutterstock

Nova s Markízou určily závazný termín pro operátory

Obdobný krok připravuje i Nova na slovenském trhu. Ta hodlá stáhnout svůj hlavní kanál a programy Nova 2, Nova Cinema, Nova Action a Nova Gold ze slovenského trhu. Tamním operátorům ponechá pouze Novu International s vlastní tvorbou a sportovní kanály Nova sport 1 a Nova sport 2, které vlastní vysílací práva i pro slovenský trh.

Čeští a slovenští diváci tak přijdou o možnost sledovat původní verze českých a slovenských stanic na jiných trzích. Jediný způsob, jak se v ČR dostat k programům Markízy, JOJ a dalších slovenských skupin, je pořízení slovenské satelitní karty. Obdobným způsobem budou postupovat i diváci na Slovensku, kteří budou mít zájem o plnohodnotné české programy.

Z nynějších změn mohou profitovat satelitní operátoři. Hranice je neomezují

Před 10 lety bylo v satelitní branži normální, pokud divák v ČR a na Slovensku vlastnil dvě satelitní karty – jednu pro české a druhou pro slovenské programy. Technicky totiž není problém přijímat české programy na Slovensku a slovenské v ČR. Postačí k tomu běžné vybavení pro satelitní příjem – nutná je pouze aktivní přístupová karta pro daný stát.

Problém ale může nastat u kabelových operátorů. Ti se dostávají do nevýhody, jelikož technicky nejsou schopni zprostředkovat „přesah“ signálu do druhého státu. Reálně tedy hrozí, že část diváků opustí kabelovku a pořídí si satelit.

Prima už vysílání na Slovensku ukončila, pokračuje s kanálem Prima PLUS

Své působení na Slovensku před několika dny ukončila televizní skupina Prima. Ta se s operátory domluvila na stažení svého hlavního kanálu a nahrazení verzí Prima PLUS. Tematické stanice Primy ale v nabídkách některých operátorů zůstaly.

Ambicí Primy je do jednoho roku získat podíl na sledovanosti ve výši dvou procent. Prozatím se pohybuje na 0,1-0,2%. Sledovanost ale nemusí být pro Primu PLUS klíčová, jelikož na Slovensku působí jako placený program. Důležitá je tedy co nejširší dostupnost a s tím související přímé platby od operátorů za každou pokrytou domácnost.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .