Televize se pokusily sponzorovat zpravodajství, i když to zákon neumožňuje

tv-ilustrace-651

Vysílací rada žádá Novu s Primou o vysvětlení, zda prodaly sponzoring svých zpravodajských relací nebo nikoliv. Zákon to sice neumožňuje, obě televize se však toto ustanovení zřejmě pokusily obejít.

Sponzorské vzkazy jsou velice zajímavým doplňkem komerčních sdělení, jelikož jsou odvysílány přímo před začátkem nebo skončením pořadu. Zákon ale nedovoluje sponzorovat zpravodajské relace, i když by to mohlo být pro televize finančně zajímavé. Nova s Primou si uvědomují potenciál svých zpravodajských relací a tak není divu, že se pokusily zákaz sponzoringu zpravodajství obejít. Vysílací rada si vyžádala vysvětlení.

Česká spořitelna sponzorovala čas před Televizními novinami, OBI konec zpráv Primy

V případě Novy jde o sponzorský vzkaz České spořitelny ze dne 14. dubna, který byl odvysílán těsně před začátkem Televizních novin. Ze vzkazu není patrné, zda jde o sponzoring programu Nova, nebo zda jde o sponzorský vzkaz k pořadu, který po označení sponzora následoval, tedy Televizních novin. Ženský hlas v rámci spotu totiž uvedl, že jde o sponzoring pořadu, což by z hlediska zákona bylo nepřípustné.

Druhý případ je z téhož dne a týká se Primy, která po skončení své zpravodajské relace zařadila vzkaz firmy OBI. Ten v obsažném komentáři odkazuje právě na zpravodajství slovy „žádné vyostřené situace ve světě ani doma“. Regulátor se i v tomto případě domnívá, ze z hlediska kontextu šlo o sponzoring zpravodajské relace a požádala provozovatele TV Prima o vysvětlení. Až poté může následovat upozornění na porušení zákona a v takovém případě by musely obě televize od podobných praktik upustit.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: ,