Reality show BAR bude od července na TV Prima

Televize Prima těží ze spolupráce se svým švédským investorem. Krátce poté, co ohlásila nasazení jedné z nejznámějších reality show Trosečník, přichází s další novinkou. Jde o reality show BAR, jejíž licenci Prima získala od firmy Strix z mediálního koncernu MTG. Formát BAR je denní reality show, takže osudy soutěžících budou moci televizní diváci sledovat každý den vždy večer. Prima začne tento formát vysílat 10. července 2006.

12 soutěžících bude pobývat v prostoru Baru, který je situován v Praze ve sportovně relaxačním areálu Go Žluté lázně v Praze 4 – Podolí. Po dobu několika měsíců budou soutěžící provozovat Bar, starat se o jeho běžný chod, o jeho program a návštěvníky. „Jde o velmi svěží moderní formát, který má všechny předpoklady stát se hitem letošního léta. Prostředí Baru samo o sobě evokuje pohodu, zábavu, akci a přátelskou atmosféru. To vše k létu neodmyslitelně patří. Navíc účastníci soutěže nebudou nedosažitelnou skupinou lidí uzavřenou v nedostupném domě, naopak, každý, kdo bude chtít, se s nimi bude moci osobně setkat, pokud Bar navštíví. Bar dokázal změnit televizní trh v mnoha zemích, kde se vysílal. Nemám důvod se domnívat, že by u nás nezískal minimálně stejný ohlas jako v zahraničí,“ říká Martin Dvořák, generální ředitel Prima TV.


Bar je podle vyjádření Primy interaktivní, kontaktní a moderní reality show. Je otevřená svým divákům a fanouškům. Bar, ve kterém soutěžící tráví svůj čas, je určen pro veřejnost, kdokoli do něj tedy může zajít a setkat se se svými favority. Účastníci soutěže nebudou izolováni od vnějšího světa, jako je zvykem u jiných typů reality show. Budou přímo muset komunikovat se svým okolím (hosty Baru), platí pro ně však pravidlo, že nemohou opustit Bar a byt u Baru, který budou společně po dobu soutěže obývat, bez předchozí dohody s produkcí pořadu. Stejně tak nebudou mít možnost sledovat v televizi tento pořad, budou ale moci sledovat denní tisk, jehož distribuce do Baru je na uvážení produkce pořadu.


„Čeští televizní diváci uvidí verzi, která počítá s 10 – 12 soutěžícími. Ty momentálně vybíráme. Část z nich by měly být známé osobnosti se světa showbusinessu, část osobnosti, které se na televizní obrazovce objeví poprvé v životě. Nebudeme vyhlašovat casting, hledáme přímo konkrétní osoby,“ říká Radko Janoušek, ředitel výroby Prima TV. Diváci vždy jednou týdně rozhodnou o tom, kdo z nich Bar opustí, poslední soutěžící získá hlavní výhru.


Reality show BAR ve světě podle TV Prima


• Reality show Bar byla a je vysílána v 19 zemích světa od své premiéry v roce 2000, doposud bylo odvysíláno 38 sérií. Dalších 40 zemí má o vysílání zájem.
• V televizním světě se stal Bar velmi rychle fenoménem. Poprvé byl vysílán v roce 2000 ve Švédsku televizní stanicí TV3, kde porazil veškerou konkurenci včetně Velkého bratra, který byl uváděn ve stejném období. Doposud tam bylo odvysíláno 5 sérií.
• Interaktivita této reality show spojená s dynamičností a vzrušující podívanou poskytuje prvotřídní televizní zábavu po celém světě.
• Země, kde byl či je Bar vysílán: Švédsko, Norsko, Dánsko, Argentina, Uruguay, Portugalsko, Maďarsko, Švýcarsko, Řecko, Kypr, Polsko, Holandsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Chorvatsko, Gruzie, Slovinsko a Finsko.
• Na podzim roku 2005 se stal Bar velkým hitem ve Slovinsku na stanici POP TV.


ŠVÉDSKO
• Bar měl ve Švédsku premiéru v roce 2000. Na TV3 bylo vysíláno 5 vítězných sezon.
• Bar porazil své konkurenty, například reality show Velký bratr (Big Brother).
• Bar se rychle stal nejvíce sledovanou domácí produkcí na kanálu TV3 pro významné cílové skupiny mladých lidí.
• Show na internetu znamenala pro švédskou vysílací společnost úspěch a na  internetových stránkách TV3 se zvýšil počet návštěvníků o 64 %.


NORSKO
• Bar byl uveden v Norsku na jaře 2002 na kanálu TV3. Byly odvysílány dvě řady pořadu za jedinou sezonu!
• Program si vedl neobyčejně dobře v atraktivních cílových skupinách 15 až 44 let a 15 až 34 let po celou dobu vysílání obou řad.
• V cílové skupině ženy 15 – 34 let bylo dosaženo podílu na tru 35 % a v cílové skupině 15 – 44 let bylo během živých víkendových vysílání dosaženo více než 30% podílu na trhu.
• I druhá řada reality show Bar v Norsku porazila konkurenční programy a dosáhla průměrného podílu na trhu 27 %.


DÁNSKO
• Bar byl uveden v Dánsku na kanálu TV3 Denmark a okamžitě znamenal velký divácký úspěch.
• Na jaře roku 2002 byly odvysílány dvě série.
• Víkendovou živou show sledovalo průměrně 30 % diváků cílové skupiny 15 – 34 let.
• První řada Baru vrcholila dosažením podílu 40 % v cílové skupině 15 až 34 let.


POLSKO
• Bar byl uveden v Polsku na kanálu Polsat v roce 2001 a od té doby bylo odvysíláno 5 řad.
• Když byla spuštěna 5. řada, zahajovací program přivábil přes 3 miliony diváků, kteří zajistili celkový podíl 28 % v klíčových cílových skupinách.
• Již od samého zahájení vysílání byl Bar velmi úspěšný, i v Polsku překonal takové konkurenty, jako je Big Brother.
• Bar se také stal televizním programem, který byl v dosavadní polské televizní historii nejdiskutovanější.


SLOVINSKO
• Na podzim roku 2005 se Bar stal ve Slovinsku trhákem a vyvolal výraznou odezvu u slovinských televizních diváků.
• U klíčových cílových skupin v rozpětí 18 až 49 let věku byl dosažen průměrný podíl na trhu přes 50 % a závěrečného hlasování se účastnilo 16 % veškerého obyvatelstva!
• Bar v Lublani navštěvovaly každý den stovky televizních diváků, aby si zkusili show v reálném životě. Ohromný počet návštěvníků přinesl Baru a jeho účastníkům vynikající zisk. Během prvních šesti týdnů vysílání vydělal každý účastník Baru 2725 eur, což vysoce přesahuje průměrnou úroveň platů ve Slovinsku.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .