Deal or no deal – nová soutěž na TV Prima

Televize Prima oznámila nákup licence k celosvětově úspěšnému soutěžnímu pořadu s názvem Deal Or No Deal od společnosti Endemol International. Formát mohli dosud zhlédnout diváci ve více než 35 zemích celého světa, zmiňme například Austrálii, Belgii, Německo, Itálii či Spojené státy. Společnost Endemol již uvedla soutěže jako Big Brother či soutěž Chcete být milionářem.

Samozřejmě nesmíme zapomenout na naše slovenské sousedy. Zde se tento formát vysílal již v září loňského roku na veřejnoprávní Jednotke pod názvem Ruku na to! V současné době se již nevysílá. Přibližný podíl na trhu se pohyboval v rozmezí 15 – 20%. Po zrušení spolupráce se prodejcem výherních losů Tipos jej STV chtěla stáhnout, kvůli relativně dobrým výsledkům se ale vysílání prodloužilo až do října tohoto roku. Místo soutěže se nyní v úterním čase objevuje estráda Drišľakoviny. Navíc koncem roku 2006 vyprší STV licence.


O co se ale vlastně jedná? Stejně jako v pořadu 5 proti 5 (rovněž TV Prima) ani zde nepotřebujete vědomosti, ale chuť riskovat a mít štěstí. Na počátku je 25 soutěžících, kteří tipují odpověď na různé otázky. Uveďme jeden příklad za všechny: „Kolik peněz utratí průměrný Američan ročně za vstupné do kina?“. Dva s největším počtem bodů pak postupují do dalšího kola. V něm se mohou rozhodnout, zda-li si vezmou věcnou cenu (DVD rekordér, dovolená za 100.000 ale třeba také hodinky za 5.000 Kč) nebo půjdou do finále.


Aby to nebylo tak jednoduché, soutěžící předem neví, o jakou cenu se jedná. Pokud si ani jeden ze soutěžících nevezme cenu, je na řadě vyřazovací otázka. Zde záleží na štěstí a rychlosti přihlášení. Kdo se přihlásí jako první odpovídá. Odpoví-li špatně, postupuje soupeř. Otázky ale nejsou vůbec jednoduché, musí se rozluštit složitější příklad nebo si zapamatovat podrobnosti z ukázaného obrázku. Postupující má na výběr z 25 kufříků, každý kufřík obsahuje částky od 5 milionů do 1 koruny! Jednotlivé kufříky se postupně na požádání hráče otvírají.


Do hry následně vstupuje další element. Bankéř – po otevření určitého počtu kufříků nabízí odkoupení toho hráčova. Je-li v úzkých, může se rovněž poradit se svými blízkými. Následně se rozhoduje, zda-li nabídku příjme (deal) či ji odmítne (no deal). Nakonec třeba svůj kufřík s obsahem 10.000 Kč prodá za 500.000Kč. Může tomu být ale také naopak! Publikum tvoří 25 vyřazených soupeřů. Již ve zmíněné slovenské verzi soupeři mohli tipovat, kolik jejich kufřík obsahuje peněz. Jejich odměnou byla suma ve výši počtu zbylých kufříků.


Zaujala Vás tato hra? Pokud ano, televizní společnost NBC ji nabízí na své internetové stránce ve flash verzi. A kdo bude tuto show moderovat? „Půjde o velkou show moderovanou silnou osobností, která má smysl pro hru, drama a napětí a zároveň i velkou míru empatie. Jde o pořad, který TV Prima chystá pro příští rok,“ říká Rostislav Uher, šéfredaktor vlastní tvorby Prima TV. Na konkrétní jméno je zatím Prima skoupá.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .