Vánoce v zahraničí: Hitem byla Doba ledová 2, Popelka nezklamala

radiotv-archiv5V posledním pohledu na zahraniční sledovanost se zaměříme na vánoční výsledky. Poprvé dostáváte také možnost nahlédnout, jak si vedou dvě rakouské televize. Hitem letošních Vánoc se v německy mluvících zemích stala animovaná Doba ledová 2, neztratila se ale ani česká tradiční Popelka.

sledovanost.at: Madagaskar se výrazněji neprosadil, překonala jej Doba ledová

Tentokráte Vám nabízíme také pohled k rakouským sousedům, konkrétně se zaměříme na výsledky veřejnoprávních ORF1 a ORF2. Druhý kanál si na Štědrý den vedl daleko lépe, Zprávy v 19:30 zhlédlo 401 tisíc diváků starších 12 let (podíl na trhu 39%), předchozí Evangelická vánoční bohoslužba zaujala každého pátého diváka u obrazovek (177 tisíc). Hlavní program druhého kanálu se sestával z programu Vánoce na statku Aiderbichl (356 / 25). První kanál uvedl s průměrným výsledkem animovaný film Madagaskar (131 / 16), následovaný seriálem Simpsonovi (79 tisíc / 7%), hlavním programem byla americká komedie Vánoce naruby (225 / 16). Podobných výsledků dosáhl také Deník Bridget Jonesové (214 / 16).

Na 1.svátek vánoční vsadila ORF1 na další animovaný film, Doba ledová 2 – Obleva zaujala 864 tisíc diváků, což znamenalo 31% podíl na trhu, špatně si nevedl ani následující film Batman začíná (438 / 22). V šest večer nasadila stanice H.Granta s J.Robertsovou, Nothing Hill ale zlákal jen 12% diváků (192 tisíc). Krok se svou sestrou držela ORF2, romantický film Rosamundy Pilcherové Čtvero ročních období získalo 615 tisíc diváků (23%).

26.prosince ORF1 nasadila do programu hned několik pohádek, v poledne to byl Myšák Stuart Little II (100 / 12) následován reprízou Doby ledové II (143 / 18), stanice odpoledne uzavřela Shrekem (207 / 11). Osmá večerní nabídla americkou komedii s Jennifer Anistnovou – Rozchod! (415 / 16). ORF2 a Loď snů: Vietnam (692 / 27) dokázala první program hravě zdolat.

Zdroj informací:
Denní výstupy sledovanosti poskytuje server http://mediaresearch.orf.at, čísla udávají sledovanost v tisících ve věkové kategorii 12+.

sledovanost.de: Popelka stále oblíbená i v Německu

Štědrý den v Německu patřil lidové hudbě, Vánoce s Marianou a Michalem sledovalo v kategorii 3+ nejvíce diváků, veřejnoprávní dvojka ZDF tak získala 3,06 milionu diváků; zatímco v kategorii 3+ tento výsledek značil podíl 16,2%, v hlavní cílové skupině 14-49 let to bylo slabých 5,2%. RTL dominovala mimo jiné i po desáté večerní, film Swordfish: Operace Hacker s Johnem Travoltou v hlavní roli zhlédlo 1,73 milionu diváků. Předchozí film Flynn Carsen: Honba za Kopím osudu si vedl mnohem lépe (2,39 / 20,5). Titanic nepotopil hlavního konkurenta – ProSieben (1,51 / 18,4). RTL 2 prošla výborně večerem, když nasadila 101 dalmatinů (0,92 / 6,2). Večer tak celkem v kategorii 14-49 let nejlépe zvládla RTL (share 13,5%), před ProSieben (11,8), Sat.1 (6,6) podlehla ZDF (7,1) a VOX (7,1).

25.12. – Doba ledová II – Obleva byla trhákem také v Německu, RTL (5,27 / 41,5) se s ním doopravdy blýskla, film obsadil třetí místo mezi nejsledovanějšími pořady celého roku. ProSieben s velkofilmem Gladiátor (1,74 / 14,0) mohla opravdu jenom závidět. Vánoce naruby (1,2 / 9,5) měla Sat.1, nedařilo se jí. ARD večer vsadila na Pohádkový kvíz (0,85 / 6,7), výsledky příliš neoslnily. Zato česká pohádka Tři oříšky pro Popelku (v Německu vysílána pod názvem Drei Haselnüsse für Aschenbrödel) vysílaná dopoledne (0,85 / 18,4) zaujala téměř každého pátého Němce. VOX a její Seznamte se, Joe Black (0,79 / 6,5) stál opodál. RTL zvítězila i na první svátek vánoční (16,4) před ProSieben (11,7) a Sat.1 (7,8), před ni se však ještě dostala ARD (8,2).

Pán prstenů: Dvě věže (2,24 / 18,6) s přehledem zvítězil, RTL porazila zeleného zloba, Shrek na ProSieben (1,86 / 15,1) nezaostal o mnoho, Strašný Shrek, speciální díl, v repríze zaujal 1,92 milionu diváků (14,9). Polární expres na RTL (1,11 / 15,9) získal odpoledne průměr, stejně jako Doba ledová – Sid a „Scrat“ slaví Vánoce (1,60 / 15,8). RTL vsadila svou vánoční kampaň na animovaný film, zvolila na výbornou. Kurz sebeovládání (1,34 / 10,8) poměrně slušně zvládla Sat.1. Vyrovnanější souboj 26.12. svedla RTL (12,8) a ProSieben (11,9), o něco lépe si vedla Sat.1 (9,3), na paty jí dýchala ZDF (9,1).

Zdroj informací:
– žebříček TOP 10 nejsledovanějších pořadů denně zveřejňuje server dwdl.de (v kategorii 14-49); podíly
televizních stanic na trhu, stejně jako podrobný komenrtář denní sledovanosti poskytuje server quotenmeter.de;
není-li uvedeno jinak, čísla udávají sledovanost v milionech ve věkové kategorii 14-49 let

sledovanost.usa: Vědí, že jsou Vánoce?

Do titulku jsem si záměrně vybral překlad písně „Do They Know It’s Christmas Time?“. V nabídce amerických stanic se totiž odraz Vánoc téměř nezablýsknul. Stanice nabídly pouze reprízy kriminálních či jiných seriálů. Na Štědrý večer se „zaskvěla“ NBC s filmem To je nádherný život (2,09 / 6), velice nízká čísla i tak přinesla stanici první místo, druhá skončila CBS s Kriminálkou New York (1,98 / 5). ABC se držela na třetím místě s filmem Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň (1,65 / 5). Sběratelé kostí jsou zárukou dobré sledovanosti stanice FOX, repríza vánočního dílu (1,25 / 4) ale propadla, do mizivých čísel se dostala CW s Příběhem Santa Clause (0,66 / 2).

Hlavní den Vánoc v USA lákal diváky na jedinou premiéru Vánoc, NBC s Ber nebo neber (2,05 / 5) ale nestačila na Kriminálku Las Vegas CBS (2,18 / 6). Noční můry v kuchyni ve dvojité repríze stanici FOX úspěch rozhodně nepřinesly (1,52 / 4 ; 1,25 / 3). Druhý svátek vánoční výraznou změnou výsledky neobohatil. Výměrna manželek na ABC (1,52 / 4) a Chůva v akci na stejné stanici (1,39 / 4) nedosáhly ani zdaleka ke dvěma milionům.

Vánoční svátky americkým stanicím příliš nesvědčily, jen minimální zájem projevili diváci o jejich program. CBS se s NBC dělila o první místo s 1,8 miliony diváků, dále FOX (1,4) jen těsně za ABC (1,5), nejhůře tradičně dopadla CW s necelým milionem diváků (0,7). Podíl na trhu stanic se pohyboval mezi 4 a 5 procenty.

Zdroj informací:
– denní výstupuy sledovanosti poskytuje server pifeedback.com/eve/;
není-li uvedeno jinak, čísla udávají
sledovanost v milionech ve věkové kategorii 18-49 let; průzkum sledovanosti provádí The Nielsen Company

sledovanost.uk: Plastelína v čele

Vánoční putování po sledovanosti v zahraničí završíme tradičně ve Velké Británii. Veřejnoprávní stanice nepustila nikoho před sebe, na Štědrý den zvítězila díky nekonečnému seriálu EastEnders (8,41 milionu diváků / 36,3 %). Dobře si vedla jak Shrekoleda (5,98 / 25,7), tak i předcházející Toy Story 2 (4,82 / 22,9). Na Vraždy v Midsomeru vsadila komerční ITV1 (5,78 / 24,2), diváci ale reprízu kriminálního příběhu přivítali jen vlažně, neoslnil ani vánočně laděný pořad „Skrytá kamera“ (4,59 / 19,8). Vánoční speciál Ber nebo neber (3,04 / 15,4) se dostal do programové nabídky právem, Kanálu 4 přinesl nadprůměr, hůře si vedl Kanál 5 – Největší momenty vánočních komedií (1,12 / 6,9).

25.prosince se diváci nejvíce dívali na „plastelínovou“ premiéru filmu Wallace a Gromit (14,25 / 53,3) stanice BBC1 bezkonkurenčně rozdrtila ostatní, také předchozí speciál Star Dance (8,57 / 35) a výročí Královny Alžběty (6,45 / 42,6) dělali stanici čest. Dopoledne si děti mohly vychutnat Příběh žraloka (4,69 / 31,1). ITV1 s Harry Potterem (Vězen z Azkabanu) odpoledne získala průměr (3,32 / 20), večerní Tanec na ledě (5,20 / 20,4) v průměru zůstal. Kanál 4 pokračoval s Ber nebo neber speciál (1,71 / 11,5), ale s polovičním počtem diváků. Kanál 5 se snažil zavzpomínat ve snímku „Vzpomínky na Gejšu“. Diváci svodům stanice odolali (0,59 / 2,4).

Zdroj informací:
denní výstupuy sledovanosti poskytuje server digitalspy.co.uk; průzkum sledovanosti provádí Broadcasters’ Audience Research Board

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .