Nova popírá, že by dávala bonusy za exkluzivitu

radiotv22Televize Nova odmítá spekulace médií, že by zvýhodňovala klienty, kteří svěří veškerou inzerci na její obrazovku na úkor Televize Prima. Ani Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepočítá s tím, že by v nejbližší době zahájil správní řízení s TV Nova kvůli nezákonným praktikám při prodeji reklamního času. ÚOHS ovšem postup televize a firmy Mag Media 99, která prodává její reklamní čas, přece jen vyšetřuje. „Vztahy jsou tam poměrně komplikované, zatím jsme si vyžádali další podklady,“ řekl ČTK předseda úřadu Martin Pecina.

Pecina ČTK řekl, že na trhu televizní reklamy je televize Nova pravděpodobně v dominantním postavení a proto Úřad musí zjistit, zda svého postavení nezneužívá a nevnucuje svým zákazníkům do smluv podmínky, které jsou z hlediska zákona o ochraně hospodářské soutěže nepřijatelné. „Pokud by se takové chování prokázalo, budeme chtít, aby došlo k nápravě,“ upozornil předseda ÚOHS.

O tom, že Nova nabízí slevy klientům, kteří se zavážou, že nebudou současně inzerovat na Primě, se spekuluje již od loňské zimy, ale větší ohlas toto téma vzbudilo až po zveřejnění na serveru Aktuálně.cz. Ředitel Mag Media 99, která prodává reklamu TV Nova údajně tomuto magazínu přiznal, že kromě slev za objem proinzerovaných peněz nabízí Mag Media 99 také bonusy za exkluzivitu.

Mag Media: Sleva je závislá hlavně na objemu inzerce

Nova všechna obvinění odmítá. „Je skutečností, že TV Nova byla vyzvána Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže k poskytnutí některých informací týkajících se prodeje reklamního času. Tyto údaje jsme poskytli a v současnosti ÚOHS poskytujeme některé doplňující informace. Nevíme, co přesně je předmětem zájmu ÚOHS, ostatně ani se necítíme být oprávněni jakékoliv dohady v tomto směru zveřejňovat,“ uvedla Veronika Šmítková, tisková mluvčí TV Nova.

„V této souvislosti však považujeme za nutné opravit některé lživě interpretované údaje, které se objevily na jednom z internetových portálů, odkud je přebrala další média. Není pravda, že TV Nova poskytuje svým klientům jakékoliv bonusy za „exkluzivitu“. Není pravda, že by některý ze zaměstnanců MAG MEDIA 99, a. s. takovou skutečnost přímo či nepřímo potvrdil. V tomto případě se jedná o částečně smyšlenou a částečně mylně interpretovanou informaci,“ dodala Veronika Šmítková.

Společnost Mag Media 99 bližší informace o slevách za inzerci prozrazovat nechce. „Obchodní politika je předmětem obchodního tajemství, které žádná z firem nezveřejňuje. V zásadě lze říci, že výše slevy z ceníkových cen pro inzerci na TV Nova je z největší části závislá na objemu objednané inzerce, což je běžná politika všech médií,“ uvedl David Bártík, ředitel Mag Media 99, a.s.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: