Roman Pistorius končí v ČT, vrací se do Novy. Působil tam v dobách, kdy produkovala brak

pistoriusLetitý moderátor Události České televize Roman Pistorius přestupuje na komerční obrazovku. Objeví se v nové roli editora Televizních novin, kde působil před více než 12 lety ještě v dobách České nezávislé televizní společnosti ČNTS. Ta byla výhradní servisní organizací Novy v rukou amerického investora.

Po rozchodu Vladimíra Železného se skupinou CME se Pistorius na krátký čas objevil i v roli moderátora hlavní zpravodajské relace, která měla v té době pouze minimální sledovanost. Populární dvojici Zbyněk Meruňka – Eva Jurinová doplnil Roman Pistorius s Vlaďkou Dufkovou (ta je dnes mluvčí společnosti Travel Service – pozn. red.). Psal se rok 1999 a na českém trhu tak v určitém mezidobí vysílaly dvě produkční společnosti, jež produkovaly dvě – kvalitativně zcela odlišné – verze Televizních novin.

Profesionální zázemí zrekonstruované Měšťanské besedy měla tehdy k dispozici právě ČNTS, která si ponechala velkou část týmu i ze zpravodajství. K Vladimíru Železnému na Barrandov ale přestoupila kritická masa klíčových pracovníků i reportérů původní Novy a původní investor ČNTS se tak po necelých dvou měsících rozhodl ukončit provoz a spor s Vladimírem Železným a Českou republikou přenesl výlučně do právní roviny.

Když se ale vrátíme k úrovni a pokrytí hlavní zpravodajské relace, připomínaly tehdejší dvě verze Televizních novin souboj Davida s Goliášem. Televizní noviny z dílny ČNTS měly obsah, zázemí, tváře i kvalitní redaktory. Nikdo je ale nesledoval. Byly k vidění pouze na velkoplošné obrazovce na Václavském náměstí a objevily se prý dokonce v nabídce některých menších kabelových společností. To ale nebylo nic proti „nové Nově“ z dílny společností CET 21 – ta sice vysílala z „barrandovských garáží“. Její zpravodajství mělo příšerný obsah i technickou kvalitu, nicméně ještě pořád šlo o nejsledovanější českou televizi s nejsilnější značkou.

pistoriusRoman Pistorius na snímku ze studia České televize. Foto – ČT

A právě to zabralo. Tehdy se ukázalo, že z kvalitativního a obsahového hlediska je úplně jedno, zda divákovi servírujete prvotřídní produkt nebo naprostý brak. Obojí je správně, pokud diváci, kteří vás sledují, vnímají v první řadě vaši značku a nikoliv obsah.

Snad se ale Roman Pistorius coby nový editor Televizních novin nebude řídit zmíněným pravidlem. Nova nyní produkuje brak v atraktivním obalu, její noviny nemají se seriózním zpravodajstvím nic společného. Bylo by fajn, kdyby se to nový editor pocházející z prostředí kvalitního týmu České televize pokusil změnit.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .