Prima prostřednictvím HbbTV edukuje inzerenty a šíří dětský obsah

Na úterním setkání s novináři přiblížila televize Prima své úspěchy na poli HbbTV. Přinášíme bližší pohled na data, která byla prezentována. Vysoký úspěch slaví v HbbTV videoobsah pro dětské diváky, čímž jim Prima nabízí nadstavbu.

Daniel Grunt. Foto: FTV Prima

Daniel Grunt. Foto: FTV Prima

Pojem „červené tlačítko“ je známější než „HbbTV“

FTV Prima promovala červené tlačítko v silné kampani s Karlem Voříškem. A na diváky měla silný účinek, zatímco pojem „HbbTV“ zná jen 30 % majitelů televizoru, označení „červené tlačítko“ ve spojení s televizním vysíláním zná 74 % dotazovaných. Přímo ve vysílání jej potom zaznamenalo 24 % respondentů, z nichž 59 % jej využilo.

Kampaň byla součástí snahy „edukovat trh a inzerenty“, jak uvedl Daniel Grunt, ředitel Prima On-line. Zároveň podotknul, že červené tlačítko na obrazovkách ruší pouze 11 % diváků (určitě ano – 3 %), 70 % diváků toto sdělení neruší.

Klienti na českém trhu postupně objevují výhody HbbTV, v letošním roce překoná Prima 100 objednaných kampaní (do konce srpna jich bylo 96). Klienti se rekrutují z řad automotive, retail či telekomunikací. Jedním z nejaktivnějších klientů bylo O2, které si objednalo 8 kampaní.

Nejvyšší výtěžnost ze všech formátů má Switch-in/Synchro (64 % ze všech HbbTV formátů) s proklikovostí 1,5 % (pro srovnání, u online kampaní se považuje za úspěšnou okolo 0,5 %). Využívaným doplňkem je „Button menu“ s fixní dobou na jeden týden a proklikovostí 2,3 %.

Aplikace Letáky 2.0 má uživatelům přinést větší pohodlí, u některých detailnějších letácích totiž bylo obtížné číst zobrazené informace. Novinkou je tak například lupa, umožňující přiblížení si informací.

Infografika k HbbTV. Autor: FTV Prima

Infografika k HbbTV. Autor: FTV Prima

Dětský obsah u diváků boduje, v HbbTV jej Prima využívá jako doplněk

Velkou oblibu u diváků má dětský a akviziční obsah, který přesahuje 60 % podílu zhlédnutí v HbbTV. Úspěšná je například Včelka Mája – Nová dobrodružství (94 % podíl video views v HbbTV), Chlupatá rota (93 % podíl VV v HbbTV) a Lego příběhy (88 %). U diváků je vyhledávaná Hvězdná brána či RE-PLAY.

Na hlavním kanále skupiny Prima je tvorby pro dětského diváka spíše poskrovnu, ranní Primáček je tedy doplněn online obsahem i přes HbbTV. Dětský obsah tvoří významnou část konzumace videí.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .