Prima hodlá expandovat na Slovensko, JOJ může reálně uvažovat o ČR

Televize Prima chystá vlastní kanál pro slovenský trh, a dokonce by jej mohla nabídnout divákům bezplatně v rámci DVB-T. S postupnou expanzí Markízy a Novy oběma směry bude zajímavé sledovat, jak se zachová druhá slovenská komerční skupina JOJ.

Kampaň Prima Podzim 2015, foto: TV Prima

Kampaň Prima Podzim 2015, foto: TV Prima

Prima bude mít mezinárodní verzi, potvrdila mluvčí televize

Zajímavou informaci původně přinesl web Živé.sk, jemuž ji potvrdila mluvčí televize Gabriela Semová. Tuto zprávu následně přebrala většina českých i slovenských médií. „Spuštění vysílání Prima International na Slovensku je aktuálně ve stadiu příprav a plánovaní,“ uvedla.

Prima hodlá zřejmě spustit mezinárodní verzi s převahou pořadů vlastní produkce. Pokud by k tomu skutečně došlo, fakticky by to znamenalo konec někdejší gentlemanské dohody českých a slovenských televizních skupin o tom, že si nebudou vzájemně konkurovat.

Primu patrně motivuje postup Novy a Markízy, které spustily své mezinárodní verze. Podobnou cestou se nicméně vydala i slovenská skupina JOJ, která ke svým českým aktivitám přidala i filmový kanál JOJ Cinema. Operátorům jej nabízí jako placený kanál a vysílá plně v češtině a nedávno se domluvila na vstupu do českých peoplemetrů a obchodním zastoupení s agenturou Atmedia. Podle našich informací ale nejde o poslední možnou aktivitu skupiny JOJ na českém trhu.

Volně dostupné nebo placené vysílání?

Na expanzi skupiny Prima na Slovensko překvapuje zejména fakt, že by mohlo jít o volně dostupné vysílání v rámci DVB-T. Markíza a Nova totiž své mezinárodní verze poskytují divákům v placeném režimu.

Pokud by Prima skutečně chtěla vysílat terestricky, musí počítat s náklady ve výši desítek milionů korun za rok. Právě Markíza se rozhodla slovenské DVB-T od příštího roku opustit i s ohledem na poměrně vysokou cenu. Podle neoficiálních informací platila za kanály Markíza a DOMA přibližně 5 milionů EUR ročně. V rámci DVB-T poskytuje i svůj třetí kanál DajTo.

Pokud by se skutečně rozhodla skončit s terestrickým vysíláním, musí počítat s možným propadem sledovanosti o několik procentních bodů. Operátor terestrického vysílání Towercom v následné reakci uvedl, že jednání s Markízou ještě nejsou u konce.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .