Platforma freeSAT by UPC Direct roste, pomohl jí přesun na novou pozici

freesat-upc-direct-logoNizozemská satelitní platforma freeSAT by UPC Direct má za sebou poměrně úspěšné období působení pod novou značkou a na současné západní pozici. V dobách, kdy působila na Astře sice byla dostupnější, nyní ale disponuje větší kapacitou a může nabízet všechny relevantní programy na všech trzích, kde působí.

I díky tomu zlepšila platforma svou pozici zejména na Slovensku, kde v minulosti obsluhovala jen přibližně 20 tisíc abonentů. Dnes jich má minimálně padesát tisíc. V poslední době získala 2600 nových abonentů. Úspěch má i u českých diváků, kde ji přijímá téměř 86 tisíc abonentů. Nejúspěšnější trhy pro společnost UPC DTH, která platformu provozuje, jsou ale v Rumunsku a Maďarsku. Na rumunském trhu má platforma v silné konkurenci 226 tisíc abonentů, v Maďarsku dokonce 282 tisíc.

Problémem této služby na českém a slovenském trhu byla v minulosti omezená kapacita, která znemožňovala výrazně rozšířit programovou nabídku. Slovenští diváci tak například dlouhá léta nemohli sledovat veřejnoprávní kanál STV Dvojka, ani některé soukromé televize. Na české straně dlouhou dobu chyběla například Prima Cool. Na Slovensku logicky abonenti ubývali ve prospěch levnější a v té době programově bohatší alternativy Digi TV. V české části sice nebyl úbytek výrazný, ale noví abonenti nepřibývali.

Situace se změnila po přechodu z orbitální pozice 19,2 st. východně na pozici 0,8 st. západně. Všechny satelitní služby UPC v rámci střední a východní Evropy nakonec přešly pod nově založenou nizozemskou společnost UPC DTH S.a.r.l.

Programová nabídka platformy od UPC se sice zlepšila, i nadále je ale problematický především zákaznický servis a vůbec komunikace s klienty. Česká pobočka UPC už tuto platformu nijak neobsluhuje, ani se k jejím dalším rozvojovým plánům nevyjadřuje.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: