O2 TV bilancuje předchozí sezonu, nové sportovní akvizice oznámí v srpnu

Sportovní televize O2 Sport má za sebou první rok vysílání. Divákům přinesla takřka 2000 hodin premiérových pořadů a nyní odhalila plány do dalšího období. Management se momentálně soustředí na uvedení nových značek na televizní trh a s tím souvisí i další programové akvizice.

Ilustrace: Shutterstock.com

Ilustrace: Shutterstock.com

Fotbal, hokej ani tenis z hlavního kanálu nezmizí

Skupina O2 v souladu s dřívějšími proklamacemi pracuje na brzkém uvedení tří nových sportovních kanálů na televizní trh. V tomto týdnu představila novinářům nové značky a vizuální identitu všech stanic včetně vlajkového kanálu O2 Sport. Ten se v souladu s novou strategii přejmenuje na O2 TV Sport a dostává nové logo i vizuál. I nadále bude fungovat jako vlajková loď skupiny s nejlepším sportovním obsahem.

Další připravované kanály O2 TV Fotbal, O2 TV Tenis a O2 TV Hokej budou hlavní kanál doplňovat. Fotbal, hokej nebo tenis tedy z hlavního kanálu nezmizí. Obsah se pouze rozšíří na další tři stálé programové pozice. V případě fotbalového večera s Ligou mistrů se nejatraktivnější přenos objeví na O2 TV Sport, druhý nejžádanější zápas uvede O2 TV Fotbal a zbylá utkání budou vysílána v rámci multidimenze. To samé platí ve vztahu k tenisovým nebo hokejovým přenosům.

Místo Premier league v nabídce živé poháry a klubové televize

Management O2 TV musel řešit i náhlý výpadek atraktivních přenosů anglické fotbalové Premier league. Ty se od nové sezony objeví exkluzivně na platformě DIGI TV CZ, která jako jediná vlastní práva pro Českou republiku i Slovensko. Ředitel O2 TV David Duroň potvrdil, že i jeho platforma s Premier league počítala. K dohodě obou stran ale zatím nedošlo, a skupina O2 momentálně s přenosy anglické ligy nepočítá.

Místo toho nabídne O2 TV Fotbal přímé přenosy nejlepších zápasů španělského, italského a francouzského ligového poháru. Dále jsou podepsány kontrakty týkající se klubových televizí MANCHESTER UNITED TV, ARSENAL TV, BARCA TV a JUVENTUS TV, což zahrnuje záznamy ligových zápasů, pohledy na tréninky, rozhovory a předzápasové analýzy.

Náš někdejší partner nás nepříjemně překvapil ohledně Premier league, tak jsme se k atraktivnímu ligovému obsahu chtěli dostat jiným způsobem. Rozhodli jsme se pro živé přenosy z pohárových soutěží a podepsali jsme kontrakty na klubové televize evropských velkoklubů. Tímto způsobem dostaneme divácky nejžádanější kluby do našeho vysílání,“ řekl David Duroň.

Nové fotbalové akvizice? Řekneme vám za tři týdny

Mezi očekávané novinky příští sezony by měly patřit i nové fotbalové akvizice. Podle našich informací jsou momentálně volná vysílací práva například na nizozemskou nejvyšší soutěž Eredivisie, kterou v předešlých sezonách vysílala SportTV. Volná je i portugalská liga, která může být marketingově atraktivní vzhledem k tomu, že Portugalsko vyhrálo letošní EURO 2016. Žádný z operátorů zatím nesáhl ani po exkluzivitě druhé německé Bundesligy. Jednotlivé sportovní kanály tedy mají z čeho vybírat.

Manažeři O2 TV Sport ale nové akvizice zatím neohlásili. „Zatím i s ohledem na konkurenci nemůžeme odhalovat vše, na co se zaměřujeme, ale určitě uvažujeme i o některých právech a soutěžích, které jste zmínil. Konkrétní akvizice oznámíme během tří týdnů,“ řekl šéf platformy O2 TV.

Nejsledovanějším přenosem předešlé sezony byl fotbal Sparty s Plzní

O2 TV může i nadále počítat s exkluzivními právy na fotbalovou Ligu mistrů a k dispozici má i dvě volby české fotbalové ligy. Z každého kola tak může exkluzivně odvysílat dva z jejího pohledu nejatraktivnější zápasy. U těchto dvou produktů se skupina soustřeďuje nejen na domácí sledování, ale v rámci projektu Sportovní kino eviduje i sledovanost v barech a restauracích.

Nejsledovanějším utkáním minulé sezony byl očekávaně jeden ze dvou soubojů Sparty s Plzní. Sledovalo jej 125 tisíc lidí doma u televize, 40 tisíc lidí v hospodách a restauracích a 30 tisíc lidí přes mobilní a webovou aplikaci.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .