Každý Čech sledoval Olympiádu až 17 hodin, ukázalo elektronické měření

Každý Čech průměrně strávil sledováním Zimních olympijských her Soči 2014 více než 16 hodin u televize a více než 1 hodinu na internetu. Nejsledovanější byly slavnostní ceremoniály, biatlon, rychlobruslení, hokej a běžecké lyžování.

soci-2014-651

Sledování obsahu na internetu tvořilo v průměru jednu hodinu

Vyplývá to z unikátního crossmediálního výzkumu, který vypracovala agentura MEDIARESEARCH při příležitosti Zimních olympijských her v Soči 2014. Agentura se právě včera, při příležitosti výročí peoplemetrového výzkumu pochlubila tím, že její technologie umožňuje měřit i sledovanost mimo domov. Důkazem je i právě dnes zveřejněná studie.

Studie vznikala za podpory mnoha partnerů, nejvýznamněji výzkum podpořily Česká televize a Asociace televizních organizací. Nejvíce se Olympiádě v Soči lidé věnovali doma a v práci. Průměrný Čech starší 4 let tak viděl více než 16 hodin olympijského vysílání v televizi a více než jednu hodinu strávil prohlížením a sledováním olympijského obsahu na internetu.

Lidé sledovali sportovní vysílání o 22 minut déle

Celková sledovanost televizního vysílání v domácnostech během ZOH 2014 stoupla o deset procent. V průměrném dni to dělá rozdíl 22 minut, které lidé odsledovali navíc oproti podobnému období mimo olympiádu. Olympiáda navíc přitáhla k obrazovkám i jinou strukturu diváků. Zatímco v jiných částech roku mají muži převahu v poměru 71-29, během olympijských her se zastoupení mužů a žen u obrazovky téměř vyrovnalo. Největší podíl žen mezi diváky měly zahajovací a ukončovací ceremoniály a krasobruslení, naopak muži dominovali mezi diváky hokeje nebo curlingu.

Hokej a curling jakožto kolektivní sporty s mnoha zápasy také vévodí žebříčku sportů s nejdelším odvysílaným časem na ČT. Následuje krasobruslení, biatlon a snowboarding díky velkému množství různých disciplín. Nejvíce času v souhrnu pak diváci věnovali hokeji, biatlonu, rychlobruslení, snowboardingu a krasobruslení. Největší průměrné sledovanosti – tedy poměr objemu sledovanosti a odvysílané doby – pak dosáhly slavnostní ceremoniály, biatlon, rychlobruslení, hokej a také běžecké lyžování.

Třetina lidí přizpůsobila Olympiádě svůj denní program

Olympijské hry nenechaly chladnou drtivou většinu internetové populace, sledovalo je více než 90 % internetových uživatelů starších 15 let. Necelá třetina z nich dokonce přizpůsobila programu zimních olympijských her svůj denní režim. Z crossmediálního výzkumu MEDIARESEARCH mimo jiné vyplynulo, že uživatelé více zařízení věnovali olympiádě i více času. Využívání nových technologií jako smartphone nebo tablet navyšovalo celkovou konzumaci olympijských her a nebylo na úkor televizní sledovanosti.

Zlatou medaili za nejstahovanější aplikaci do mobilů a tabletů si od respondentů vysloužila společnost T-Mobile s ČOV za aplikaci ZOH 2014, druhá nejstahovanější byla aplikace Letná 2014 a bronzovou příčku obsadila Ice Hockey Soči 2014 od Mezinárodní hokejové federace IIHF.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .