HD verze Novy a Primy nebudou v DVB-T2 zadarmo, potvrdili zástupci obou televizí

Dnešní odborná konference DIGIMEDIA 2018, kterou pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, otevřela několik zajímavých témat. Klíčovým je přechod na druhou generaci digitálního vysílání a možné zpoplatnění vybraných stanic.

Fotografie z první panelové diskuze na konferenci DIGIMEDIA 2018. Ilustrační foto RadioTV.cz (foceno mobilním telefonem)

Fotografie z první panelové diskuze na konferenci DIGIMEDIA 2018. Ilustrační foto RadioTV.cz (foceno mobilním telefonem)

Zástupci dvou největších komerčních televizí Novy a Primy v rámci panelové diskuze potvrdili, že verze svých programů ve vysokém rozlišení nehodlají nabízet divákům zadarmo. Komerční televize dnes vybírají poplatky od kabelových, satelitních a IPTV operátorů za HD kvalitu obrazu, přičemž poplatky jim operátoři odvádějí za každou domácnost, která má možnost tyto programy sledovat.

Obdobný model by komerční televize mohly použít i pro vysílání svých HD programů na běžné anténě. Druhá generace digitálního vysílání DVB-T2 umožní vysílat desítky programů ve standardním rozlišení. V případě HD stanic ale bude nutné hledat jiný obchodní model, jelikož komerční televize nechtějí tyto verze poskytovat bezplatně.

Josef Uher za TV Nova a Marek Singer za FTV Prima shodně odpověděli, že na tomto modelu nehodlají nic měnit ani po úspěšném přechodu na DVB-T2. Případné zpoplatnění stanic vysílaných na běžnou anténu by si ale vyžadovalo výrazné investice i na straně operátorů – tedy Českých Radiokomunikací nebo společnosti Digital Broadcasting. Komerční televize prozatím vyčkávají právě na postoj operátorů k této otázce.

Ředitel TV Prima Marek Singer připomněl, že pro operátory se díky možnostem DVB-T2 otevírá nový trh i pro možné uvedení placené televize na běžnou anténu. “Když za mnou přijde operátor s ekonomickou nabídkou, zvážím ji,“ řekl šéf Primy.

Technický ředitel TV Nova Josef Uher zdůraznil, že skupina Nova dlouhodobě provozuje vedle neplacených televizí i placené programy Nova Sport 1 a Nova Sport 2. Pokud by mohla tyto programy nabídnout divákům na běžnou anténu, bylo by to rovněž za poplatek.

K tématu se vyjádřil i generální ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer, který poukázal na to, že většina diváků i nadále preferuje neplacenou televizi. Tím se musí řídit i samotní operátoři.

Přes padesát procent domácností platit nechce. Problém není v tom, zda poskytovat na anténě placenou televizi, nebo ne, ale to, jestli diváci jsou ochotni za programy zaplatit,“ dodal šéf největšího operátora terestrické televize.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .