Česká televize chce mít přístup k druhému měření sledovanosti

ct-mikrofon-167Generální ředitel Petr Dvořák potvrdil, že Česká televize bude usilovat o vstup do nově vzniklé Asociace pro měření sledovanosti, kterou iniciuje provozovatel televize Nova. ČT tak chce mít pod kontrolou i paralelní měření sledovanosti, pokud to pro ni bude mít smysl. Nova deklaruje, že nové sdružení bude otevřené všem hráčům, chce mít ale nad ním kontrolu.

Spory kolem výběru realizátora peoplemetrového měření pro následující čtyři roky vyústily až v rozkol v rámci Asociace televizních organizací, která je zadavatelem peoplemetrového výzkumu už od roku 1997. Televize Nova se sice rozhodla v asociaci setrvat, ale zároveň iniciovala vznik paralelní Asociace pro měření sledovanosti, která zadá svůj vlastní výzkum sledovanosti. Ostatní subjekty na trhu se obávají devalvaci jednotné měny v oblasti sledovanosti a tím i poklesu hodnoty reklamního prostoru v televizích. Česká televize ale ústy svého generálního ředitele Petra Dvořáka překvapila tím, že se chce stát součástí i nově vzniklé asociace, aby měla nad procesy kontrolu.

Společně s Novou je zakládajícím členem nové asociace pouze agentura Médea Jaroslava Soukupa. Nova počítá s tím, že se bude rozhodující měrou podílet na financování celého projektu. Slibuje si od toho zejména transparentnější výběr nového realizátora peoplemetrového průzkumu, i možnost nastavení lepších funkčních mechanismů. Asociace televizních organizací je totiž v současné době paralyzována a není možné přijímat klíčová rozhodnutí, pro které je potřeba konsenzu všech členů. Nova totiž s některými procesy nesouhlasí a tudíž využívá právo veta.

Konkurenční subjekty se obávají zejména devalvace ceny reklamního prostoru. Pokud budou v České republice zavedeny dva průzkumy sledovanosti, inzerenti a mediální agentury budou moci argumentovat rozdílnými čísly sledovanosti všech pořadů a na základě toho budou mít lepší vyjednávací pozici vůči televizím. Pokud totiž jeden průzkum ukáže lepší čísla a druhý horší, nebude možné určit jednoznačnou cenu za odvysílanou reklamu, která je dnes pevně stanovena na základě dosažených ratingových bodů. Cena jednoho bodu je předem známa, klient tedy zaplatí částku podle toho, co vygenerují peoplemetry. Pokud by ale na trhu existovalo paralelní měření, určování hodnoty a ceny odvysílané reklamy by bylo mnohem složitější.

ct1

ct2

ct24_banner

ct4

Autor článku:

Komentáře (2)

  1. buko1

    Aké rozdielne čísla? Mám pocit že tu niekto automaticky predpokladá že jedna zo skupín falšuje výsledky. Ale ak budú obe asociácie zverejňovať neskresľované výsledky, tak rozdiely by mali byť minimálne.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .