Měsíčník Lidé a Země má novou titulku a grafiku

lide_a_zeme_novatitulka Vydavatelství Mladá fronta představila červnové číslo časopisu Lidé a Země v nové podobě. Zbrusu nový design a titulní stránka zaujmou na první pohled. Zeměpisný a cestopisný měsíčník se šedesátiletou tradicí se v roce 2007 zbavil žlutého rámečku, od červnového čísla se z titulní strany ztrácí i typický žlutý pás.

Po čtyřech letech přichází vydavatelství Mladá fronta s novou podobou zeměpisného a cestovatelského měsíčníku Lidé a Země. Časopis vychází od roku 1952 a za tu dobu získal velké renomé, má za sebou však i jeden spor s dalším obdobně zaměřeným titulem – National Geographic.

Lidé a Země ruší na titulní stráně žlutý pás

Na stáncích s tiskem se od 2. června mohou setkat čtenáři měsíčníku Lidé a Země s tímto titulem ve zcela nové grafické podobě. Na první pohled je nejvýraznější změnou titulní strana, která se zbavila charakteristického prvku – žlutého pásu a bílého písma u názvu titulu. Nově je název „Lidé a země“ znázorněn žlutou barvou, dominantou je obrázek související s hlavním tématem daného vydání.

SEKCE TISK: Scientific American rozšiřuje distribuci

Změny doznala rovněž vnitřní grafika měsíčníku, podle některých čtenářů jim grafika připomíná „spoustu plakátů sešitých do časopisu… možná designově zajímavých, pro časopis nepoužitelných a narušujících funkčnost„, resp. „nepřehledný„. Objevují se ovšem ale také pochvalné názory: „Nový design se mi moc líbí! Časopisu moc prospěl a opravdu mě potěšil. Jsem z oboru, změn designů jsem zažila už více, za tento máte jedničku,“ dodává jedna ze čtenářek na Facebooku. Informace o aktuálním vydání najdou čtenáři na webu www.lideaazeme.cz.

lide_a_zeme_velke_titulky

Květnové číslo ještě po starém, od června 2011 vychází Lidé a Země s novou titulkou a zbrusu novou grafikou.

Změna před 4 lety vyvolaná sporem o „žlutý rámeček“

Rok 2007 byl pro titul Lidé a Země z portfolia vydavatelství Mladá fronta přelomový. Měsíčník vychází poprvé bez charakteristického žlutého rámečku. Jedním z důvodů byl spor s obdobně zaměřeným titulem National Geographic. Design titulní stránky českého měsíčníku byl totiž až příliš podobný právě s National Geographic, stejná žlutá barva a velikost rámečku a bílé písmo mohlo leckoho splést. Český titul nakonec od rámečku ustoupil a začal používat jen žlutý pás. Od letošního června však končí i ten.

Z ARCHIVU: Jak přilákat abonenty? Přidanou hodnotou

Lenka Klicperová, šéfredaktorka titulu, ke změnám v roce 2007 uvedla: „Od dubna loňského roku už totiž v této podobě vychází časopis Lidé a Země na Slovensku – tedy Ľudia a Zem, abych byla přesná. A nová grafická podoba obálky se tak osvědčila, že jsme se rozhodli inovovat stejně i českou verzi časopisu.“ V témže roce vycházel titul navíc s přílohou DVD Cestománie.

Čtenost titulu přes 130 tisíc

Titul Lidé a Země je českém trhu poměrně úspěšný, jeho čtenost se podle aktuálního průzkumu MediaProjekt pohybuje okolo 133 tisíc čtenářů. V období od 1. dubna do 30. září 2010 vykazoval čtenost dokonce 155 tisíc čtenářů. Porovnáme-li výsledky s největším konkurentem – National Geographic (vydává Sanoma Media Praha), je číslo srovnatelné. Oba tituly se pravidelně střídají v pozici vítěze a druhého místa.

MediaProjekt IV. Q’10+ I. Q’11: Tituly zaměřující se na historii stále oblíbenější

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .