Hyperlokálním deníkům se nedaří ani u Babiše

5plus2-perexHyperlokální týdeník 5+2 dny, který provozuje skupina AGF Media podnikatele Andreje Babiše, zavře šest ze svých 77 mutací a propustí tři desítky redaktorů a spolupracovníků. I tak ale jde jen o zanedbatelný počet mutací z celkového portfolia. Tento vývoj ale ukazuje, že tzv. hyperlokální žurnalistika nemůže na českém trhu v tištěné podobě fungovat.

Vydavatelství nepřistupuje k rušení titulů přímo – půjde zejména o fúze existujících mutací. Například tři plzeňské mutace se spojí v jednu, to samé platí o dvou pražských okrajových mutacích. Týdeníky se hodlají zaměřit i na regionální a spotřebitelská témata.

Problémem hyperlokální žurnalistiky na českém trhu není jen problematický trh v regionech, ale zejména poměrně vysoké náklady na tisk a distribuci. V některých případech jedna mutace zasáhne regiony, kde potenciální publikum představuje pouze několik tisíc čtenářů. Hyperlokální média v americkém stylu, která jsou pro české podnikatele inspirací, nicméně počítají svou „lokálnost“ ve statisících možných čtenářů.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: