Radioprojekt 3+4Q 2013: Evropa 2 významně stoupla v denní i týdenní poslechovosti

tv-sledovanost-kolac

PRVNÍ INFORMACE Z RADIOPROJEKTU – Nejposlouchanějším rádiem ve třetím a čtvrtém kvartálu roku 2013 je Rádio Impuls, které si denně ladí 2,1 mil. posluchačů týdně. Meziroční růst Radiožurnálu se v posledním kvartálu zastavil, nyní má 1,436 mil. posluchačů týdně, což je ve srovnání s předchozím výstupem o 28 tisíc lidí méně.

Frekvence 1 a Evropa 2 si vyměnily pozice v TOP 3, Evropa stoupla o 44 tisíc posluchačů týdně na 1,846 mil., Frekvence si však udržela svůj týdenní výsledek na hranici 1,71 mil. posluchačů. Výplývá to z poslechovosti rozhlasových stanic v rámci měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Impuls je trhovou jedničkou dlouhodobě, ve srovnání s předchozím výstupem však přišel o 39 tisíc posluchačů. I tak si ale udržuje přízeň 2126 tisíc posluchačů týdně s výrazným náskokem před Evropou 2, která má 1846 tisíc posluchačů. Na prvních pěti místech následují Frekvence 1, ČRo Radiožurnál a ČRo Dvojka (653 tisíc posluchačů).

Radiožurnál ztrácí v týdenní i denní poslechovosti

Český rozhlas 1 Radiožurnál i nadále roste meziročně, ale růst se v poslední vlně zastavil a průzkum naznačuje určitou stagnaci. I tak lze interpretovat pokles o 28 tisíc posluchačů týdně na současných 1436 tisíc. V denní poslechovosti však jde o statisticky významnější pokles o 41 tisíc posluchačů. Podobně je na tom i Rádio Frekvence 1, které v denním vyjádření přišlo o 35 tisíc posluchačů a týdně ztratilo sedm tisíc. Zatímco v týdenním vyjádření nejde o významnou změnu, v denních datech už průzkum naznačuje možný pokles.

Důvod k oslavám však může mít tým Evropy 2. Stanice pro mladé se dostala na druhou příčku jak v denní, tak i v týdenní poslechovosti, v obou případech díky značnému nárůstu. V denní poslechovosti si připsala zisk 46 tisíc posluchačů, týdně šlo o 44 tisíc posluchačů a v obou případech předstihla sesterskou Frekvenci 1. Ve Wenzigově ulici tak mohou být spokojeni. Pokles jedné ze stanic spolehlivě vyvážil nárůst jiné značky.

Rádio Blaník i nadále s výrazným náskokem v regionech

Mezi regionálními stanicemi je i nadále nejúspěšnější značkou Rádio Blaník s hodnotou 647 tisíc posluchačů denně a 1245 tisíc posluchačů týdně. Následuje Country rádio (472 tisíc týdně), rockové Rádio Beat (440 tisíc), Rádio Čas (417 tisíc), Hitrádio Orion (358 tisíc), Rádio Černá Hora (272 tisíc), Rádio Krokodýl (242 tisíc), Kiss Hády (227 tisíc), Fajn rádio (214 tisíc), Český rozhlas Brno (204 tisíc) a Rock Radio (199 tisíc).

Výsledky dalších stanic přineseme v podrobnější pravidelné analýze, kterou připravujeme na příští týden. Data pochází z měření RadioProjekt, realizují agentury STEM/MARK a Median pro Asociaci provozovatelů soukromého vysílání a Sdružení komunikačních a mediálních agentur.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .