20 let v českém éteru – poprvé s Evropou 2

e2UVNITŘ EXKLUZIVNÍ AUDIO – Podívejte se s námi do dnes už poměrně vzdálené minulosti. Pátrejme po stopách historie prvních tuzemských rozhlasových projektů. Dnes vyřešíme otázku, kdo se skutečně stal prvním českým (či československým) rádiem, které začalo vysílat. V druhé polovině března totiž oslavuje kulaté narozeniny programová síť Evropy 2.

V dnešním článku přinášíme skutečně exkluzivní nahrávky z historie Evropy 2. Uslyšíte vůbec první česky mluvený vstup Evropy 2, podíváme se do zákulisí. Nechte se pozvat na projížďku historií. Velké díky patří týmu Evropy 2, který nám poskytl všechny zde publikované zvukové nahrávky.

Prvním privátním rádiem v České republice je skutečně programová síť Evropa 2, vysílat začala již v roce 1990, konkrétně v noci z 20. na 21. března. A to i přesto, že se za první stanici považuje Rádio Stalin, později přejmenováno na Radio 1. V roce 1990 vysílalo ještě nelegálně, oficiálně putuje éterem od února 1991.

Před 11 lety uvedl Michel Fleischmann, prezident Evropy 2, v rozhovoru pro týdeník Strategie následující: „Naším prvním krokem, jakmile jsme v noci z 20. na 21. března 1990 začali, bylo předložit našim tehdejším partnerům, tedy Československému rozhlasu, plán na vybudování sítě Evropy 2. Teprve při udělení licencí, začátkem roku 1991, a po založení první Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jsme mohli tento projekt začít uskutečňovat. Po pravdě řečeno, rada si s tím nevěděla rady. Na druhé straně euforie lokálního kutilství v rádiích byla nesmírná a zcela sympatická.“

Evropa 2 zpočátku vysílala francouzsky s českými vstupy, plně česky vysílá až od 10. června 1991. Před deseti lety Media Projekt uváděl poslechovost 290 tisíc (pondělí – pátek) a byla tak pětkou na trhu, podle posledního průzkumu poslechovosti ji dnes denně poslouchá 965 tisíc, týdenně pak 1,912 milionu, je dvojkou na trhu a podařilo se jí dostát už i stupně nejvyššího. V historii prošlo moderátorskými posty několik (snad i desítek) známých osobností, které se však slavnými staly možná až právě po této zkušenosti. Pojďme však projít historii pěkně po pořádku.

První nesmělé krůčky pod Československým rozhlasem

Společné dítko Československého rozhlasu a francouzské Europe 2 začínají s příchodem jara, budují hudební stanici, která má nabídnout úplně něco jiného, než na co jsme byli dosud zvyklí. Francouzské rádio začalo vysílat na uvolněném pražském kmitočtu 88,2 FM. Původní vysílání pak zahajuje Evropa 2 až v létě téhož roku, to přitom vysílá v centru Prahy, v Celetné ulici.

EXKLUZIVNĚ: PRVNÍ KROKY EVOPY 2 (Michal Mückstein, Michel Fleischmann)

Ústřední postavou rodícího se soukromého rádia byl samozřejmě Michel Fleischmann, s rodiči v roce 1968 emigroval do Francie, a tak mohl v tuzemsku uplatnit mnohaleté zkušenosti zvenku. Absolvoval prestižní pařížskou Sorbonnu (studium moderní francouzské literatury a sociologie), načež od roku 1981 pracoval jako asistent režie ve francouzském veřejnoprávním rádiu.

EXKLUZIVNĚ: PRVNÍ ČESKÝ VSTUP EVROPY 2 (Vítek Pokorný, Jiří Hrabák)

A s rádiem Evropa 2 je spjat dodnes, kdy působí v roli prezidenta společnosti Lagardére Active ČR (provozuje též Frekvenci 1, Rádio Bonton či Dance Radio). Lidé z Československého rozhlasu však nelibě nesli rodící se komerční rádio, s nímž měli spolupracovat. Francouzská společnost měla přitom jen dodávat obsah a technologii, o zbytek se měla starat právě veřejnoprávní instituce. Týmu se však naštěstí podařilo poměrně záhy přesvědčit úřady, aby Evropě 2 a dalším subjektům přidělili experimentální licence.

Rok 1990 – Jak začínala Evropa 2?

Jedním z prvních moderátorů byl Michal Mückstein, i on je s rádii skupiny Lagardere spjat velmi dlouhou dobu, na starosti měl však i některé významné televizní projekty. S prezidentem Fleischmannem vytvářel tým, už od počátku musely být hlasy Evropy 2 výrazné, první ligu v tehdejším týmu hráli například Roman Holý, Vítek Pokorný, Leona Machálková, Martin Veselovský a další a další. Traduje se, že usednout za mikrofon chtěla i dvojice Roman Ondráček a Miloš Pokorný, jenže jejich čas nastal až mnohem později, před 20 lety jednoduše hned napoprvé nezaujali.

EXKLUZIVNĚ: JAK VZPOMÍNÁ MICHAL MÜCKSTEIN NA POČÁTKY?

První, co se objevilo v češtině, byly Milostné vzkazy s Martinou Adamcovou. Vyřizovala šílené vzkazy, z počátku si dokonce musela vzkazy vymýšlet. Nakonec si pořad posluchače získal ve velkém počtu. Jednou z první českých písní byla píseň od skupiny Berlin.

Hudebním dramaturgem byl jmenován Josef Vlček, známý především jako hudební publicista. Ze sárského Rádia Salü jej školil a pomáhal mu zejména Adam Hahn, s ním tvořil hudební formát a to velmi intuitivně. Tehdy cílovou skupinu tvořili spíše lidé na 20 let, zatímco dnes míří především na věkovou kategorii 12-29 let. Součástí strategie byla i poměrně vysoká rotace písní (dříve byla rotace přes 6 hodin oproti dnes zhruba 4 hodiny). Hlavním pilířem byla hudba, denní proud byl tvořen moderovanými bloky. Do roku 1994 vypadalo schéma asi takto: 6-9, 9-13, 13-17, 17-20, 20-23, 23-2, 2-6.

V prvních letech svého působení neexistovala klasická ranní show, Vítek Pokorný či Martin Hrdinka provázeli blokem hudby (zejména z 80. let) , zpráv, počasí a soutěží. Už v té době vznikala hitparáda (pod vedením Martina Hrdinky, občas za něj zaskakoval Roman Holý, ten měl na starosti speciální pop jazzové večery.).

evropa2_praha_old01

Rok 1992 – ukázky grafiky a Vendulky

Poslechněte si teď některé staniční jingly z roku 1992. Tehdy se silným hlasem stala malá holčička Vendulka, poslechnout si můžete dokonce i zákulisí aneb jak Vendulka namlouvá jingly.

JINGL VENDULKA 1, JINGL VENDULKA 2.

V té době produkovala Evropa 2 i velmi nápadité jingly – KOČKA LEZE DÍROU, na motivy YELLOW SUBMARINE či NO SATISFACTION, pořad RANDEZVOUS, ale také extrémně dlouhý vánoční jingl. Více jinglů z roku 1992 uslyšíte každý přímo ve vysílání RÁDIO EVROPA 2 RETRO (včetně Vendulky).

Nejen hudbou je rádio živo

Samozřejmě, že se kromě hudby dostalo do vysílání i mluvené slovo, jež doplňovaly i pravidelné rubriky. Jmenujme za všechny například Pavlač (info ze showbyznysu s Luďkem Hrzalem) či Nové desky (Josef Vlček). Působit začala na Evropě 2 v letech 1993-1996 i další hvězda – Václav Moravec, na starosti měl zprávy, později přešel na Frekvenci 1, kde moderoval diskuzní pořad Pressklub. Moravec se ale nechtěl spokojit jen se zprávami. Moderoval rovněž pořad Hvězdy na Evropě 2, každou neděli před polednem jeden host. Za mikrofonem jste mohli slyšet i tato jména – Hanka Kousalová, Pavel Anděl, či zprávaře Moniku Valentovou, Petra Lesáka a další …  

V týmu Evropy 2 působil i Jiří Hrabák (od roku 1999 ředitel Rádia Impuls), byl šéfem zpravodajství Frekvence 1 i Evropy 2. Od počátků Evropy 2 také ředitel Hrabák musel jezdit školit do Francie. Programu šéfoval Leoš Kopecký, nyní pracuje pro Akademii věd ČR.

EXKLUZIVNĚ: VÁCLAV MORAVEC A HAVLŮV PROJEV, NE VŽDY SERIÓZNÍ ZPRÁVY

Prezident skupiny Lagardere Michel Fleischmann vidí oproti dnešku hned několik rozdílů, mladí už podle něj nepotřebují poslouchat jednotlivé rubriky, podle nichž se pak řídí. V jednom z rozhovorů uvedl, že se tak mladá generace vyvíjí správně.

evropa2_praha_old02

Leden 1995 přepisuje dějiny ranního vysílání

Právě počátkem roku 1995 vzniká skutečný fenomén ranních show. Ke slovu se konečně dostává dvojice Těžkej Pokondr, Evropa 2 jako jedna z prvních opouští model jednoho moderátora. Je tak pochopitelné, že co je úspěšné, je i kopírované. Až do roku 1996 stavěli ranní vysílání na zábavných rubrikách a soutěžích. Pokondři navíc přišli s dalším fenoménem – telefonní nachytávky posluchačů. Vznikaly i jejich první figurky (například Saša – později vzniknul song Saša jede, nebo Chip a Dále). V lednu 1996 dostal v jejich ranní show svou půlhodinku Ondřej Hejma. Ranní drive měl i svou vlastní zvukovou grafiku odlišnou od zbylého vysílání. A aby toho pánové neměli málo, pravidelně v pátek v 19.30 usedali za mikrofon Frekvence 1. Na přání pánů Pokorného a Ondráčka však končí ranní show v roce 1996, podle nich se totiž show má dělat jen dva roky. My vám nabízíme vstupy z Ranní show, konkrétně z rubriky Čapájev, lidé se hlásili do soutěže, Pokondři jezdili po republice a zkoumali, zda posluchači ladí Evropu 2.

EXKLUZIVNĚ: RANNÍ SHOW POKONDRŮ – RUBRIKA ČAPÁJEV (vstup 1, vstup 2)

Další poměrně revoluční byla i odpolední vysílání, Petr Král v čase 15-17 obstarával blok Pecky po patnácté – aneb každý den jiná hitparáda. Jeho dalším blokem byl program Devadesátá po desáté.

Kontroverzní blok Milujte s nasazením se věnoval logicky sexu a lásce, na svědomí jej měla dvojice Pavel AndělLuděk Hrzal. Ten se potom osamostatnil s drsnější verzí Sex je náš (čas 23-02). Od roku 1993 patřila víkendová rána Martinu Veselovskému, zhruba od roku 1996 přešel na vysílání ve všední dny v čase 9-12.

evropa2_praha_old03

Rok 1997 a změna v programovém křesle

Miloš Pokorný střídá v pozici programového ředitele Jiřího Hrabáka, Roman Ondráček přechází do pozice hudebního dramaturga. Oba hodně experimentovali, což se ovšem na jednu stranu ukázalo jako problém. Pánové nakonec šli vlastní cestou, nechtěli se tak úplně ztotožnit s danými pravidly. V rámci experimentování mixovali do vysílání především brit-pop.

EXKLUZIVNĚ: KAMEŇÁKY ROMANA HOLÉHO (ProstataPoník, Moře dětí)

Ranní mikrofon dostal pod taktovku do té doby zcela neznámého Dalibora Gondíka, později k němu přibyla i sestra Adéla. Jejich slot dostal název Gondix Family. Adéla pracovala na Frekvenci 1 jako redaktorka zpravodajství, pracovala i s televizí Nova. Sourozenci změnili ranní formát, Dalibor se stylizoval do role chytřejšího, Adélka zase hloupější, mladší sestry. Jejich působení záhy končí poté, co se dostávají nabídku moderovat Snídani s Novou.

Rok 1997 přináší i taneční speciál Dance ExtravaganzaMarkem Řeřichou, vysílán byl každou sobotu v čase 20-23. Formát působí dodnes, za dobu na trhu vystřídal několik časů, tvůrců, nyní se ustálil na sobotní desátou večerní. Pod působením Těžkých Pokondrů mění stanice radikálně zvukovou grafiku, ústředním mottem se stává slogan „Evropa 2 – pro mě nejlepší!„.

Leoš Mareš přichází v roce 1998

V září 1998 se na rozhlasovém trhu ukazuje (snad netušený) potenciál v podobě Leoše Mareše, tehdy ještě zcela sám. V čase 9-18 se na Evropě 2 prosazuje hudební moderovaný program pod taktovkou Petry Hrabánkové či Karla Rychlého se třemi vstupy v hodině, oba posléze přestoupili na Frekvenci 1. Končí i zprávy, zůstávají jen ráno (6-9) a odpoledne (15-18). V šest večer začíná nemoderovaný slot 61 minut muziky za hodinu. Osmá večerní patří regionálním studiím Evropy 2. V tomto roce přichází i nový formát – Sexíček live, Karel Rychlý a Doktor Buben se soft verzí erotické show, Karla Rychlého střídá Luděk Hrzal, aby se program prodloužil na 23-01 (ve středu) a z cudného programu se stává poměrně kontroverzní, přesto legendární. Do vysílání se dostávají taktéž velké koncerty U2 či Spice Girls.

SELF-PROMOTION: RANNÍ SHOW A BÁRA HALBRŠTÁTOVÁ

Radikální řez v roce 1999

Pokondři tak úplně nesouhlasí s novým nástinem programu a po dohodě odchází jinam. Evropa 2 se rodí v celorepublikovou stanici, z programu odchází Karel Rychlý, Petra Hrabánkován. Přichází Vláďa Řepka a další. V tomto roce přichází přerod hudebního playlistu, Evropa 2 míří na mladší generaci než tomu bylo doposud. Začínají se hrát odvážné kousky, které doté doby nehrála.

K TÉMATU: Z nuly až na vrchol. Příběh o Leoši Marešovi

Na pozici programového šéfa přechází Petr Žižka, na tomto postu setrvává v letech 2000-2003. Hudebním dramaturgem je jmenován Radek Sedláček. Hledaly se nové formy moderátorských vstupů a také vlastní definice toho, o čem a jak se má mluvit. Petr Žižka vytváří dvojici Leoš Mareš – Patrik Hezucký, později také Mrázek ústředna. Z Karlových Varů přichází Renata Kajdžas.

PSALI JSME: Evropa 2 si spíchla nový zvukový kabát

Se svou troškou do mlýna přichází v roce 1999 Ondřej Hejma se svým pořadem Millenium, jenž mapoval hudební dění v letech 1955-1999. Hudba byla zásadní součástí, nosným tématem se stávají i historické události, každý díl mapoval jeden rok. Pořad byl vysílán od úterý do čtvrtka v čase 20-21 až do Silvestra 1999.

PSALI JSME: Evropa 2 oslavila desítku ve velkém, Co nového na F1 a E2?, Evropa 2 se stěhuje z Opavy do Olomouc

Po roce 2000 nastává centralizace

Vysílání po roce 2000 je již téměř kompletně centralizováno, pomalu ale jistě se dostává i na moravské posluchače, například v Brně chyběla Evropa 2 velmi dlouho. Podobně na tom byla i Ostrava. Program vychází ze stejného programového schématu.  V letech 2000-2001 přichází i večerní talk-show Jana Musila s názvem Větrák, od pondělí do čtvrtka v čase 20-22 hodin. Jeho talk-show však neměla dlouhého trvání. Prý předběhla dobu. I v roce 2003 jde Evropa 2 s dobou, velký boom zaznamenává černá muzika a s ní přichází pořad Groove.

RECENZE: Hodina pravdy na rádiu … Evropa 2 (2001)
K TÉMATU: Evropa 2 bude znovu odpojovat večery (2001)

Od formátu talk-show ale Evropa 2 neupustila, podzim roku 2004 přivál do éteru Zuzanu Belohorcovou z programem Zuzanight (stejný vysílací čas jako Větrák) a zároveň se mění hudební grafika. Nakonec odešla: „Práca v rozhlasovej stanici Evropa 2 bola skvelou skúsenosťou a odnášam si len tie najlepšie spomienky,“ uvedla Zuzana Belohorcová. „Žiaľ projekty, na ktorých momentálne pracujem, mi nedovoľujú, aby som stíhala show vysielanú denne. Poslucháčom, ktorí program Zuzanight sledovali, chcem poďakovať za priazeň a skvelé ohlasy.“

AUDIO: SELF-PROMOTION ZUZANIGHT, MAXXIMIX

K TÉMATU: Evropa 2 na maxximu aneb 16 let cesty na vrchol

V květnu 2005 přichází další exkluzivní posila v podobě vycházející hvězdy Libora Boučka, jeho kolegou se ve večerní talk-show Vyndej to! stal o něco později Marek Greger. To už ale v křesle programového ředitele (později ředitele) Evropy 2 Petra Vladyku, který se stává výraznou osobností v historii této stanice. V roce 2005 odchází hudební dramaturg Radek Sedláček. Novými programátory jsou Martin Krempa a Lenka Sýkorová.

Radikální řez nastává v roce 2006, v březnu totiž Evropa 2 nasadila nové logo.

Dárky ke kulatinám

Poslední léta jsou na Evropě 2 především ve znamení stále úspěšné Ranní show Leoše Mareše a Patrika Hezuckého, sloganu „Maximum muziky“ a internetových aktivit. V roce 2007 spustila Evropa 2 hned tři webová rádia s taneční, černou a rockovou muzikou. O rok později přichází retro webové rádio, naladit zde můžete nejlepší kousky z Ranní show. Během své existence spustilo i další specializované streamy (TOP 40, HOT, 20. narozeniny nebo rádio hrající posluchačské songy – Vyndej to!). Loni překvapivě spustila skupina Lagardere i slovenskou Europu 2. I přes silnou konkurenci může uspět. Jedním z lákadel má být Roman Juraško, populární slovenský moderátor TV Markíza.

PSALI JSME: Evropa 2 slaví 20. narozeniny novinkami na webu

Evropa 2 vsází především na agresivnější hudební formát, častá rotace aktuálních songů mladou generaci láká, soudě tak alespoň podle aktuálních výsledků poslechovosti. Největší radost určitě dělá stále Ranní show, poslouchá ji více jak 600 tisíc posluchačů denně. Před lety se spekulovalo o jejím konci, ředitel Evropy 2 Petr Vladyka si však nemyslí, že je formát vyčerpaný: „Co se týče životnosti Ranní show Evropy 2, říkám upřímně, že ji nijak přesněji odhadnout nedovedu, ale dokud budou Leoš, Patrik a Lucie „národ“ bavit tak, jako je tomu doposud, nemám o budoucnost naší Ranní show nejmenší obavu,“ uvedl loni pro RadioTV ředitel Vladyka a navíc ke spekulacím dodal: „Tahle branže je podobných nepřejících spekulací bohužel plná, takže mě ani nepřekvapuje, že se jejich terčem pravidelně stává i naše Ranní show… Na druhé straně ale z podobných signálů usuzuji, že Ranní show Evropy 2 je bezesporu jedním ze zásadních hráčů v českém éteru… Leoš Mareš a spol. jsou bez diskuse unikátním fenoménem napříč celým českým éterem, čili případné zrušení našeho ranního drajvu je naprosto absurdní představa.

PŘEJEME EVROPĚ 2 SPOKOJENÉ POSLUCHAČE A VŠE NEJLEPŠÍ DO DALŠÍCH LET!

PŘEČTĚTE SI ROZHOVORY:
Rozhovor s Michelem Fleischmannem? Nádhera!
Fleischmann: Program Evropy 2 je vytvářen na základě studií (1.díl)
Fleischmann: Hudební formát Evropy 2 byl tvořen i skupinou LARI (2.díl)
Fleischmann: Určitě se Evropa 2 bude vyvíjet (3.díl)

Autor článku:

Komentáře (40)

  1. dylan

    V pocatku 90′ let me Evropa 2 hodne odradila jako hudebni kolovratek, kdy za den, prubehu 8 hodin, hrali jednu pisnicku i 8x (pocital jsem to). Dodnes vim jakou a kdyz ji nahodou nekde slysim, jde mi z toho mraz po zadech. V te dobe byl asi hudebni dramaturg hodne zamestnany necim jinym, ze si toho nevsiml.

    Navic jejich politika skupovani uspesnych lokalnich radii, jejich nasledny re-brand na E2 a nasazeni centralizovaneho kolovratku, me odradila definitivne. Za pozustale uvedme alespon Lion 105,5, West 89,6, Diana 93,8 a cca desitka (asi i vice) dalsich. Vzpomene si nekdo jeste na nezakonne premisteni vysilaci frekvence 88,1 / Liberec, z nize polozene udelene lokality na na horni stanici lanovky na Jestedu, ze ktere vyvazli bez vetsich problemu a z teto lokality vysilaji vesele dal – resp. si pak jeste polepsili a jsou uz na hlavnim vysilacim miste Cra – tedy TV vezi na Jestedu? Nemyslim, ze na tuto stanici lze pět jen ódu.

    V clanku neni ani zminka o Ceskobudejovickem radiu Podzemi (pozdeji Faktor, pozdeji Hitradio Faktor), ktere v roce 1990 zacalo take experimentalne vysilat na frekvenci 99,7. Mozna stalo alespon za par radek, kdyz uz zminujete radio Stalin – pozdeji R1. Dale take radio Golem na 90,3 v Praze, na prelomu let 90/91…

    1. Jose

      Co se týče Liberce, tak E2 údajně stála za likvidací stanice Triangl 97,9 a nechala si, když se schylovalo k 88,1, tuto stanici, jejiž popularity se bála, pomocí tehdejší RRTV, odstranit z cesty. Dnes tam namísto ní, vysílá Proglas.

    2. dylan

      Ano na kauzu 97,9 / Triangl si moc dobre pamatuju. Jeste dneska mam schovane jingly i smycku se smutnym prohlasenim o neprodlouzeni licence a vyzvou k demonstraci pred Kratkou 10 (sidlo RRTV). Je to uz let, ale lepsi – podobne profilovane radio, jsem zatim nenasel. Navic i s 1KW meli slusne pokryti po SČ, VČ a StČ…

      Nepochybuju, ze to bylo na neco objednavku, protoze meli pomerne velkou poslechovost a to odduvodneni neprodlouzeni licence z ust zkostnatele RRTV „z duvodu plurality a objektivity v regionu, …atd…“ bylo vazne na hrane uveritelnosti, ze to mysli vazne!!! Navic tam dali pambickarsky Proglas, ktery nemel a stale nema vyresene financovani vysilani a vysilacu, a co chvili mu hrozi vypnuti elektriny a podobne. Tak to bylo do nebe volajici – co si ty mafiansky komunisticky pohrobci z RRTV dovoli.

    3. Jose

      Tak Proglas je v tom nevinně, ten to potom jenom jaksi dostal. I když samozřejmě stížnosti posluchačů Trinaglu, šli na jeho hlavu. Ale stali za tím prostě LAGARDERE. To potřebovali rozjet E2 a Triangl jim překážel. A tehdejší RRTV jim tehdy vyhovovala ve všem a hrála tak, jak LAGARDERE pískalo. U dnešní RRTV, již LAGARDERE v oblibě není. Také nic závažného nedostává. A také s tím má potíže. Současná RTV nadržuje hlavně MEDIA BOHEMIA a Pařízkovi. Čili těm dvěma, co už dávno LAGARDERE v devastaci několikanásobně překonali http://www.digizone.cz/aktuality/radim-parizek-a-majitel-frekvence-1-ve-sporu/

    1. Martin Petera Autor příspěvku

      Ano, máte určitě pravdu :) Spisovnost zvítězila nad správností… už je to opraveno. Moc díky.

  2. JJirka

    Já dřív poslouchal taky E2, ale vodradila mě na muj vkus brutálně častou rotací i tim, že i v roce 2010 je furt schopná hrát například Gangstaz Paradise vod Coolia, která se podle ukázky Čapájev 1 v tomhle článku, hrála už za Pokondrů… A to si E2 říká „stanice pro mladý“… No neni tohle srandovní paradox???

  3. Václav Kadlček

    Pánové kritikové, souhlasím akorát tak s odsouzením likvidace Trianglu, který dnes mohl být místo E2. Rádia, které spolkla E2 by byly dnes tzv kočkopsi, steně by je zesíťoval někdo jiný. Zamyslel bych se nad tím, že když doputuji k většině ženevkých vysílačů, podívám se na antény, tak tam tři nejzakonzervovanější rádia(Radiožurnál, F1 Impuls) perou stovky kilovatů se shodnými playlisty sestávající s pár skladeb od Abby, Roxette. A Coolio Gangsters Paradise na E2, přesto že je tato skladba takto stará, vypovídá o tom že ani jedna z těchto tří stanic je neschopná vybočení od této konservativy. Proto smekám klobouk před úspěšností E2, která dobře využívá kmitočů. To čro ať se stydí že za dvacet let nedokázal zaujmout méně konzervativní posluchače.

  4. Václav Kadlček

    Samozřejmě že poslouchá se Beat, R1 atd. Ale znám plno lidí kteří vyhledávají E2, i já jsem k nim patřil. Rozhodně je těžší naladit E2 než Impuls F1 Čro1 přičemž poslední tři jmenované mají ke všemu horší poslechovost a jsou snadněji naladitelné. Stejně tak jako dneska se každý shání po vysílačích Beatu na Moravě, tak si živě pamatuju jak lidi požadovali E2 po deseti letech vysílání do Brna a do Ostravy a ještě dneska se najdou okresní města bez signálu E2. To se rozhodně nedá říct o F1 která byla v postatě „vnucena“ nejdřív na šesti 100 kilovatových vysílačích, později dosáhla třikrát tolik vysílačů. Podobně impuls.

    1. pevy

      @Václav Kadlček: „..ještě dneska se najdou okresní města bez signálu E2…“. Ptám se vás, co je na tom divného? Vámi zmiňované stanice – Impuls, Frekvence 1 či Radiožurnál jsou totiž držitely CELOPLOŠNÉ LICENCE. Zdůrazňuji dodatek – NA ROZDÍL OD EVROPY 2 !!! To, že je E2 skoro všude, je jenom důsledek toho, jak byla svého času RRTV „vstřícná“ požadavkům p. Fleischmana. Dnes už bych k tomu dodal slovo BOHUŽEL.

    2. Václav Kadlček

      Pevy- No aby se rrtv nepředala. VStřícnost bych viděl v tom že dokáže držet tři oficiálně uznané shodně zkostnatělé celoplošky s většinou ženev. E2 aktivně neposlouchám, ale dokáži ocenit, že si ji vyladí někdo na veřejných místech(v restauraci), i když má tuner přeplněný výše zmiňovanými stanicemi.

    3. Barka

      Já oceňuji hospody a restaurace, kde kašlou na E2 a podobný šunt a mají tam buď
      Rockmax nebo vlastní nahrávky. To mě nevadí, ale E2 by mě u posezení hodně štvala.

    4. Václav Kadlček

      Mě zas neštve E2 tak jako Imp, F1 čr1, jinak pokud rmx, tak prosim.

    5. Barka

      Impuls, RŽ, F1, Kiss, Hity, E2 a další já vůbec za rádiové stanice nepovažuji.
      Jediná stanice, která se u nás v regionu výrazně zlepšila je Rubi, protože hrají
      taneční hudbu či co a to se dá poslouchat. Při četbě si pouštím Petrov, je to
      klídek.

    6. Václav Kadlček

      Rubi 2006 taneční, 2008 kočkopes s tabáčkem 2010 přidali danceflooru, ale mandrage a ňuuuuuujork to kazí. Petrov- to si zrovna pustit Čas- Zlín. Na Petrovu po roce zjistili, že v Brně je i country, tak taky něco přidali, ale pořád je to hezky česky blaníkově.

    7. Barka

      Rubi hrálo vždy hůře než teď. Petrov a Čas nelze vůbec srovnávat. Tak jak jsem psal,
      výhradně na čtení. Blaník je na míli od Petrova. Ano ,je tam i Vondráčková a spol.
      Ale docela s klidem ji přejdu a to z jednoho důvodu, tyto bolševické zpěvačky totiž
      uměly velmi dobře jednu věc, a to zpívat. Já je k poslechu nepotřebuji , ale jako
      kulisa mě to u čtení vyhovuje. Rock mě výrazně ruší. Jenom na okraj , Jose tady
      úplně sepsul Olympic, já ne, není to tak dlouho, co jsem si dal Prázdniny na zemi
      a tohle já můžu a považuji to za vynikající. Ono ti protibolševici tady na fóru ve
      většině případů za komoušů smrděli vyklepaní doma. Narozdíl ode mne , který jsem
      škodil kde se dalo a policajti mě několikrát zbili skoro do bezvědomí. Ale já vůbec
      nerozlišuji , jestli nějaký hlupák tady píše o socpopu. Co asi chce napsat o stavu
      dnešního popu? To je jako hudba ? Blázni. Kdo byl v KSČ? Polovina národa. A jak jim
      většina dnešních hudby kritiků žrala z ruky. Vždyť ty kecy o socpopu a kdo pro ně
      hrál, jsou k smíchu. Naráz jsou všichni čistí, ale většina z nich zalezlá a posraná.
      Ovšem teď rozdělují hudbu za komoušů. Hrály se vynikající věci a to i v popu.
      Jmenovat je zbytečné , protože většina přispěvovatelů je nyní prostě in.Teď , když
      je všechno dovoleno .

    8. Václav Kadlček

      RUBI úplně na počátku bylo oblíbené, lepší než HANÁ, když mají stejé předpoklady pokrytí. Zhršilo se až pronikla E2, začlo podle ní tam rvát rotace a české věci. Teď pochopili, že to nepomůže a začli to dělat poctivěji.
      Nevím proč se mě ta Zagorová a všechen ten starý popík nelíbí, asi proto že jsem se toho naposlouchal, když s tím začal po večerech impuls. Stejně tak , když je někde RŽ musím přetrpět než se tam dovrzají se skladbou dancing qeen. Prostě už mě tady ty věci pronásledují od počátku života a někdy je těžké před tím uniknout. To na E2 se playlist za nějaký ten měsíc obmění, to je normální děj popu. Toť moje stanovisko. Politicky to neřeším.
      Já se jenom divím, že někdo dokáže celý život poslouchat ten playlist o pár skladbách.
      Ale zpívat asi uměli, proto klidně je jmenuj, nedej na to že tu panuje negativní stanovisko k špatně nazvanému socpopu, jestli jsem to používal jsem byl ovlivněn názory všech přispivatelů. Prosaď svou, počítač ti hubu nerozbije. Aspoň to obohatí diskuze, zdá se mi, že autoři článků jsou proti staršímu popu vyhrazeni, díky našim diskuzím.

  5. Barka

    Dobře jsem si naposlouchal před pár dny jak E2 tak Krokodýl. Také něco dalšího.
    Nedávno se tady o E2 psalo a já jsem napsal kousek playlistu. Bylo to něco tak tupého,
    bez jakékoli invence, jakéhokoli řádu , že jsem se zhrozil. E2 osobně řadím do
    absolutního , s prominutím, hnoje. Další část odpornosti je ranní šou. Ani nevím,
    ¨kam tyto baviče zařadit. Celkový dojem z E2 je absolutní odpor. Je zcela totožná
    s dalšími šmejdy , které cizopasí na FM. Problém je v tom, že lidi , kteří E2 poslouchají, asi neví , že někde jinde se hraje opravdu dobře, anebo jsou tak blbí,
    že tuhle patlaninu tlačí do svých hlav. Víc k tomu nemám co dodat, protože k propadáku
    patří jenom smetiště, kde by se měl odhodit.

  6. Barka

    Já jsem svého času Hanou pouštěl, mě se tam líbilo, že dali Jacksona, Madonnu a
    celkově to byl takový ten starší poslouchatelný pop. Podobně hrál i Krokodýl. Ale
    Krokodýl padnul a Hanou mě zarušil Čas. Jinak, mě je jedno , jestli se někdo směje
    tomu , co kdo poslouchá. Já jsem tady měl takové psaní s Josem a tvrdil jsem a tvrdím , že nejlepší hlas u nás Matuška a Gott, vynikající kapely Katapult, Olympic,
    Blue Effect, na Slovensku Modus,Prúdy, Collegium Musicum. Další , kteří byli za
    komoušů oblíbení mají i dnes hodně příznivců. A to proto, že jsou profíci. Patří
    k nim Špinarová , Janů, Vondráčková a pár chlapů. Oni totiž umí špičkově zpívat.
    Jestli byli s režimem ,je už teď věcí vedlejší. Já je nijak nevyhledávám, kromě
    zmíněných kapel , ale umí zpívat. Také u nás byly vynikající festivaly, jak folkové , tak country. Takže i za komoušů se u nás hrálo velmi dobře. V každém případě doba
    minulá pro mě přinesla více dobré hudby , herců , než doba dnešní. Jak světová, tak naše.

    1. Jose

      Dobře se hrálo na podiu. Ale ne v rádiu. Z celého komunistické vysílání se dalo poslouchat: Větrník /Vltava/, Radioporta /Vltava/, Toulky za písničkou /Praha/, Rytmus /nevím už zda Vltava nebo Praha/, Start/Hvězda/, Mikrofórum /Hvězda/ Pozor zákruta /Hvězda/, 3×60 /Vltava/. O dalším snesitelném rozhlasovém pořadu, z té doby, nevím ! Nic dalšího, snesitelného, vysíláno nebylo. Trochu podivné je, že 20 let po revoluci, je stav stále stejný, mělo by tomu být, nejspíše, už trochu jinak. Ale je to stejné. Dobře se hraje na podiu, na stadionech, festivalech. V rádiu se hraje furt stejně blbě, jako za komoušů. Když to člověk pustí, neví jestli je rok 2010 nebo 1977. Vypadá to v mnoha případech úplně stejně. Všichni snad kopírují komunistickou Hvězdu nebo co a nic jiného neznají.

    2. Barka

      Větřák býval tuším čtvrtek, sobota, ostatní pořady sem tam, jinak se všechno pouštělo
      na mgf anebo chodilo na fesťáky a koncerty. Muziky bylo mraky. Mělo to jednu chybu, že
      kvalitní kazety byly drahé , ale bylo fajn měnit, shánět. Impulsu předcházela tuším
      Alfa a potom Nová a tam jsem poslouchal scénky. Teď už bych ho nepustil. Venku mě
      hrává Čas, protože na ten střep v garáži a na zahradě nic pořádného nechytnu, ale to
      nevadí, to je pozadí. O té Evropě vím, to může jít do kopru, na netu je milion
      rockových stanic, takže tohle neřeším. Chtěl bych jedinou stanici na FM, Beat, ale
      ten k nám do zapadákova nikdy nedorazí. Prahu už také neposlouchám, protože je to děs,
      tak si stahuji mluvené slovo . Takže mě ke čtení anebo když uklízím zbývá Petrov,
      protože se tam často objevují moji oblíbenci. Jinak je všechno zahulené šmejdem.

    3. Jose

      Větrník byl v pátek od 19,30 a v sobotu repríza od 10,10. Pak místo reprízi byla Radioporta. Čili v pátek Větrník. V sobotu Radioporta. Toulky za písničkou byly v pátek od 14,05 a Rytmus byl v pondělí až pátek od 16,05 – 17,00. Jo před Impulsem byla Alfa a potom Nová Alfa. Jak víš u nás máme Beat a ještě se dá z FM poslouchat Vltava. To jsou dbě stanice. Více se nedá u nás posdlouchat asi nic. Nejsem si jistý u HEY. Někdy to je zcela katastrofický, někdy to docela jde. Uvidíme, co ze z nich vyvrbí nebo, co z toho upatlají. Jeden týden to vypadá tak hrůzo strašně, že si říkám, že už je to v riti a že to už v životě nepustím. A další týden, tam hrají celkem rozumně, tak si zase říkám, že to až tak hrozný není. A takhle se to stále střídá. No. A na Vltavě si můžu vybrat jen čistě spercificky, sem a tam něco. Takže jedinou zárukou kality je ten Beat, ten můžu prakticky kdykoli a kdekoli a ještě se nestalo, že bych ho musel znechuceně vypínat. Takže to je jediná záruka kvality tady u nás. Na to, že je tu přiděleno přímo v místě 18 frekvencí, tak to tedy není nic moc. Jedna použitelná z 18, kdykoli. Plus další dvě řekněme někdy nebo občas. A zbytek nepoužitelnbý zcela a nikdy. To fakt není dobrá vizitka RRTV. Prostě, není. Tak řekněme, že jsem odhadoval, že po revoluci budeme mít v místě asi 20-25 rádií, to tak nějak celkem máme. Tedy 18 se tomu docela blíží. No ale říkal jsem si nebo myslel jsem si, že poslouchat celkem v klidu z toho budu moci tak dejme tomu 5-6. Takže s jistotou mít poslouchatelnou jednu, to mi fakt příjde málo. Přitom ty stanice samozřejmě máme třeba Rock Zone, Radio Oldies Olympic, Country Rádio, Samson, Radio 1, ČRo Radio Wave, ČRo Leonardo, Ethno Rádio, Haná Olomoucko atd. Máme je. Jako Češi a Moravané je umějí. Jsou existují. Ale u nás, na vysílači, je nemáme. Takže to je v prdeli. To přerozdělování a udělování frekvencí, jim nějak zcela selhalo. Jak je možný je u nás přiděleno takových bohapustých kravin naprosto k ničemu a o ničem a z těch dobrých a kvalitních tady máme jenom jednu. Tohle vážně nepochopím asi nikdy. I když chápu, že někde na to jsou ještě hůře a nemají ani tu jednu.

  7. Barka

    S těžkým srdcem ladím Rockmax a čekám až zase dají zfanatizované metalisty ,abych se
    zase na pár dnů rozloučil. Jít tady Beat, a nikdy nepůjde, okamžitě kupuji špičkový
    tuner. Jenom kvůli němu. Vltava má dobré pořady, Praha zhasla úplně, to je zbytečné
    se probírat programem, ta by měla být laditelná celý den a není. Naštěstí je net.
    Já jsem se už definitivně rozhodnul lézt po kopcích a hledat stanice. Jenom splašit
    dobré chrastítko. Co víc vlastně k FM napsat. Není o čem. Hey už na FM nechytím,
    nacpali tam Vltavu, takže celé vybavení s anténami a kilometrem koaxu je mě naprd.
    Proč tam tu Vltavu cpali když se dá naladit na Marsu. Já chytnu 4 frekvence a všechny čistě. Šmarjá a to tady mají pustit ještě dokrývač E2. Potom se tady každý vysmívá,
    že si lidé pouští Čas. A co si mají pustit, rap nebo hiphop. To je pro feťáky.
    Nebo Kiss? Nebo co vlastně pustit? Petrov, protože tam pustí Mišíka,nějaký folk
    já nevím ,třeba Elán. To mě nevadí. Ale ty strašné americké umělce, ty dávají
    také na Óčku, tak to opravdu Malovaný džbánku raději.Koneckonců Óčko , to je také
    vrchol umění. Takže trochu ubrat plynu z jakéhosi socpopu, který tady kdosi pořád
    omílá. Mě to sluchově připadá , že moc konkurence na FM , tady na Slovácku, nemá.

    1. Jose

      Já ti zase řeknu, že nebýt tady i v těch nejhorších rozhlasových časech, VLTAVA, tak odnesu dávno Tuner do bazaru, jako to udělala většina mých známých. Aby po té, co k nám dali, konečně Beat, si ho zase honem běželi koupit. Takže, Vltava byla, to jediné, co to tady ještě držela, nežli ten Beat, konečně přišel. Co bude z Hey, to poznáme. Snad se najdou a úplně to nezprasí a bude, to taky stanice, se slušným rockem. Moc v to sice nevěřím, ale úplně je nezatracuji. Uslyšíme, jak to bude vypadat. Lézt někde po kopcích rozhodně nehodlám, vím v kterém městě, jaké rádio mají a co hraje. Stačí mi sednout do auta a za hodinu a půl jsem u rodičů nebo u bráchy v Praze. A ať u nich nebo u něj, si mohu z tuneru pustit naprosto v pohodě Rock Zone a Ethno rádio a Radio Oldies Olympic a Radio 1 a Beat a cokoli slušného, co tam mají. Je toho dost. Pak ovšem zase jedu domu. A tady na mne vyřvávají takové hrůzy, jako Radio Contact Liberec a Dobrý den a Černá hora a Hitrádio FM a Impuls atd. Proti tomu je ještě Evropa 2, pomalu profesionálně vedená a dobrá stanice. Takže si zase zapnu Beat a jsem rád, že máme alespoň ten. Kdyby tak, to Hey, nechtěli zprasit a dalo se taky, hned by bylo lépe, že by měl člověk alespoň dvě. Když už sem nechce jít Rock Zone a Radio 1 ani Oldies Radio Olympic ani Ethno Rádio ani nikdo ani to zatracený Country rádio, ne. Tak se obávám, že ten Beat tady prostě bude jediný a více toho tady slušného už mít nikdy nebudeme. V podstatě už existují jediné dvě naděje. Jedna zpočívá v tom, že to Hey prostě nedoprasí a bude dál opravdu rockovými hity a bude hrát opravdu Classic Rock a Modern Rock a ne ty hlouposti, co hraje. A druhá naděje, ale snad ještě slabší, je ta, že by se na FM dostalo ČRo Wave nebo ČRo Leonardo nebo prostě ten ČRo přeoraganizovali a rekonstruovali tak, že by tam byla nějaká stanice pro mladé, celoplošně, která by hrála dobrou muziku. Tak to jsou asi jediné naděje, které máme, jinak už asi žádnou. Tak nechť nám ten Beat alespoň vydrží. A ta Vltava taky.

    2. Jose

      Jinak ještě se asi rozkecám. Ono to konec konců nemuselo být špatné ani za současného složení, když by majitelům nešlo striktně jen o prachy, ale taky alersapoň trochu o prestiž a slávu a kulturu atd. A nechovili se všichni, jak ti nejpitomější hospodští a obyčejní vuřťáci a nejposlednější trhovci. Dá se uvést mnoho případů a začít se zda rovnou s EVROPOU 2. Vždyť ta když přišla, tak byla skvělá ! Sice jí to vydrželo asi 14 dnů nebo měsíc nebo, jak dlouho, ale, kdo to slyšel, ten ví, že to stálo za to ! Tehdy nehráli žádnou českou písničku a nehráli žádnou anglo-americkou písničku, hráli jedině FRANCOUZSKÉ PÍSNIČKY. A to bylo prostě skvělé. I když to byl POP. 99% jsem z toho neznal, jako běžně neznáme písně z těhle zemí, známe běžně tak Edit Piaf a Plastic Bertranda http://www.youtube.com/watch?v=PITnJAnmjqw a tím naše znalosti francouzské pop music většinou končí i když vyloženě ze srandy hodím odkaz na moji velmi oblíbenou francouzskou kapelu http://www.youtube.com/watch?v=lZZ68i_TE2U&feature=related nebo http://www.youtube.com/watch?v=N08hKRg6_zw&feature=related tak tohle je samozřejmě francouzský underground, tak na vlně asi našich českých Plastic People Of The Universe. Tak tohle samozřejmě nehráli to doopravdy ne. Ale prostě hráli ten francouzský popík a bylo to u nás tak neznámé a tak neoposlouchané, že tehdy jsem ji hltal a byla to dobrá stanice, když by jim to vydrželo a zůstali u francouzských písniček do dneška bylo by to zajímavé a byl by to prostě i pro českou kulturu a posluchače přínos. Jenže chtěli prachy, tak hrají sračky a jsou třetí nejposlouchanější. S francouzskými písničkami by byli asi někde na konci a neměli by prachy, ale zase, by byli někdo, takhle jsou hovno. Nebo Kiss. Však když přišli Kiss, hráli nějaký rock, co se hraje po Irsku. Češi a zdůrazňuji Pražáci vůbec nechápali o co jde a co to to rádio na ně pouští. Mně se to líbilo. Ovšem prachy to neneslo. Tak to vydrželi Kiss rok. A pak prostě zesračkovitěli. Černá hora ? Jó ta když začala, byl tam Pepa Lábus, co je na Beatu, hrál tam v pondělí underground i s českými Plastic People of the Universe http://www.youtube.com/watch?v=BywntsTfnNc i třeba s americkými The Residents http://www.youtube.com/watch?v=nnboAZon61I&feature=related tady máš pro zábavu jejich kytaristu sólově
      http://www.youtube.com/watch?v=DVVVhmMtM38&feature=related tak takové věci tam Pepa Lábus hrával.. No a v úterý tam byl Pavel Dostál a hrával tam Blues a to takový Blues, co nehraje ani Beat, dnes je na ČRo OLomouc. No a ještě tam Bill Čára a ten tam hrál Indies, ve čtvrtek. No a pak si p.Černý řekl, že chce více prachů a tak hrají jen sračky a zase sračky… No nebo Classic FM, kdysi se to jmenovalo Kobra, kde ti já na to narazil ? Jo možná si vzpomenu…Kopíruji z článku od Viktora Jaroše z časopisu Radio Revue 2007/4 :

      Namátkou vybírám z nesčetného množství kobřích pořadů: Hudební prameny byl
      název pořadu etnické hudby, Ponocný pro závěrečný souhrn denních událostí, Černé
      fraky pro klasickou hudbu, Černá liána pro reggae, Kamelot pro přehled tisku, Trychtýř pro běžné zpravodajství, Sladký likér pro melodie z operet, Rubikon pro politickou besedu, Zodiak pro pořad o astrologii, Mudrcové nemlčí pro debatu u kulatého stolu, Harmonie sfér pro zajímavosti z astronomie, Fonograf pro starou hudbu atd. Pořad pro děti nesl pojmenování Kobří dítě, Kobří kostra přehled pořadů, Proč bychom se netěšili byl výběr z týdeníků, Zlaté hlasy pro árie z oper, Obří píšaly pro varhanní hudbu, Atlas na grilu pro kuchařské recepty, 7 x 7 dioptrií pro lékařská poučení, zatímco Tvoje skryté síly pro lidové léčitelství. Po roce Nula byl pojmenován publicistický pořad, Pravnuci poslouchají zase prognostické úvahy a Vigilie nespí hudba na dobrou noc.
      Jednotlivé druhy hudby byly náplní pořadů Trans-fúze, Ozvučená mysl, Musica elastica, Camerata, Dnes o čtvrté aj. V pestrém sortimentu vysílání měly své místo Moje sluchátka, Tap Mall, Midem Kobry, Kobří džem, Černý bubílek, Tóny z neznáma, Na počátku bylo slovo, Moje sluchátka, Písmena z duše, Pevný bod, Ozvěny
      sálů, Černý vítr z Kilimandžára, Klasická nota, Hudbičky, Jazzmania, Metro nejezdí, Noční vítání a další. Chápu, že dnes se těžko věří tomu, že jediná stanice dokázala mít tak všestranný záběr rozmanitých žánrů. Ale kdo o to požádá, tomu mohu tehdejší týdenní rozvrh Kobry poslat. V tehdejší době uveřejňoval Týdeník Rozhlas i programy některých soukromých stanic, což mu později vydavatel Radioservis zakázal. Program Kobry v nich nebyl, nebo by tak rozsáhlý výčet pohltil značnou část ze šesti stránek těmto pořadům věnovaných. Když se na sklonku roku 1994 ukazovalo, že Radio Kobra nevydrží, zalitoval jsem – snad poprvé v životě -, že nejsem několikanásobným milionářem, abych jeho další provoz mohl sponzorovat. Kobra sice měla některé jiné sponzory, ale ani ti nedokázali stanici zachránit. Na rozdíl od vysílačů zbankrotovalých beze zbytku dokázala
      jeho nadšená ředitelka Renata Figerová a spolumajitelka stejnojmenné společnosti s r. o. jej transformovat do podoby Classic FM a navíc obstarat výkonnější vysílač o 5 kW, který začal působit jako regionální. Když se pak setřel rozdíl mezi místními a regionálními vysílači, který u nás vlastně nikdy neexistoval a pouze se jej pokusili někteří podle západních vzorů vybudovat, zůstal tento vysílač jako jediný pro Classic FM na stejné původní frekvenci 98,7 MHz, ale přesunutý na novou lokalitu věžového domu Motokov na Pankráci.
      KONEC KOPÍROVANÉHO. Tak i tohle jsem ještě hrát zažil a pamatuji si to.

    3. Václav Kadlček

      Doba minulá za komančů tedy přinesla, jak to tak čtu, tak pěkně nabitou Vltavu: Větrník Stereo, 3×60…a taky cennější pop. V čajovně na vltavě říkal jeden alternativec, že pop je jak žvýkačka která se vyžvýká a pak se vyplyvne…Já bych to řekl jinak: Pop, to je neustálý vývoj a E2 sleduje jeho atuální verzi. Každému se líbí určitá fáze popu, ty máš rád Petrov s olympic. Já měl rád E2, protože v letech 2003 tomu vládl trance, dnes je to samý RNB, proto už není pro mně ale úspěch má u milionu dalších lidí.

      Co jsem tak před týdnem Rockmax poslouchal, tak se odprostil od těžkopádného metalu, ať už rockmax hrál cokoli vždycky to má vkus a sedí to do sebe a přitom to není oposlouchané a platí to i teď. Necpe tam olympiky a katapulty, aby se to netvářilo staře. K tomu musel přijít až Beat se zdviženým ukazovákem. Ale i tak se mohou udržet při Beatu protože nemají tolik reklam a navíc Beat hraje až moc Qeenů.

      Nad Hey bych nelámal hůl. Vltava pod ním byla vždycky, teď o víkendu jsem doma chytl znovu 96,8 i na Zlínsku, možná bylo jen dobré počasí, před hodinou tam hráli docela artrockovou českou skupinu, až jsem si myslel, že tam mám Beat.

      Na Praze je pochopitelně dosti těžké zrovna se trefit, kdy tam něco je. Než to naladíš, pak někam odběhneš a je ta půlhodina pryč a ještě se může stát, že místo country je tam stejně pop. Já jsem pořady na Praze celkem často vyhledával, ale díky těmto nepříjemnostem jsem si odvykl. Akorát myslím ve čtvrtek 21h tam byly výborné oldies vokální skupiny a potom docela poslouchatelný muzikálexpres, ty vokální skupiny reprízují i o víkendu po pohádce. Jinak Prahu bys naladit celodenně mohl. V Nivnici jde na 107,8, nebo u tebe možná Zlín 107,7 a když ldíš Petrov z Brna, tak Praha je na stejném vysílači s horizolní polarizací o stejném výkonu 92,6 Mhz.

    4. Jose

      Bod 1 – Vltava za komunistů. Všimni si jedné věci, že šlo o pořady delší nežli je 1 hodina. Vezmni si, že LP mělo prostě 45 min. CD mají ještě více a film v TV má třeba 1 hodinu a 30 minut. Prostě k vůli 20 minutám nemá smysl zapínat přijímač !!! To je jedna dost zásadní věc !!! Pokud ovšem trvá něco třeba 2 hodiny nebo 3 hodiny, tak to už je o něčem.
      Bod 2 – Rock Max. Osobně, já ho třeba nezatracuji. Zatracují ho z místních čtenářů především p.Merhaut a p.Barka. Oba ovšem vědí proč. A jsem ochoten jejich názory brát velmi vážně. Taky vím proč, tedy něco o muzice vědi. Jeden fakt je, že něco jiného je u mne, jeden 2 hodinový poslech za 14 dnů z netu a něco jiného u nich, když by to pouštěli denně z FM. Možná bych se dostal velice brzy, do jejich polohy. Ale zatím v ní nejsem. A tím přecházím plynule, do dalšího bodu.
      Bod 3 – Beat. Ten se mi zatím neoposlouchal. Jsem ochoten ho poslouchat 8 hod denně v práci. A ještě si ho někdy pustím i večer doma nebo doma v sobotu i v neděli. Ale v těhle dvou přépadech poslouchám i jiné stanice. Ale v autě a v práci, poslouchám výhradně Beat. S těmi Queeny, to není pravda. Oni mají takové záchvaty, občas hrajou až moc Led Zeppelin, jindy zase až moc Pražský Výběr, jindy zase až moc Iron Maiden a jindy zase až moc Metallicu, to je vždycky někdy za čas, něco popadne asi jsi se trafil nebo zrovna zaznamenal, kdy tam blbli s Queenama, ale pravidlo to není. Určitě měli dobu, kdy si na ně třeba týdny, nevzpomněli. Oni to fakt hodně mění. Ale to zjistíš až třeba po roce denního poslechu.
      Bod 4 – Hey, to jsem sám opravdu zvědavý, co z nich vyleze. Ne, nejvíc mi vadí ti dva žvanilové po ránu. To je příšerný. Jak jsem někde napsal, z fleku bych je rouzsadil, od sebe, to se nedá poslouchat, pěkně by tam byl jeden a ten druhý jindy. No, někdy hrají velmi dobré rockové fláky a nikdy hrají tak absolutní a totální sračky, že tohle do rádia s rockovou hudbou prostě rozhodně v žádném případě nepatří. No, že to rozšířili více o sport mi nevadí ani v nejmenším. To celkem vítám. Že mne neinformují o rockových záležitostech, to mi v zásadě nevadí, od toho mám Beat. U Hey mi stačí, když k těm informacím o sportu budou hrát rockové věci, ovšem musí to být směs rockových věcí a ne aby jim to do toho furt lezly opravdové nerockové sračky. No a to ranní show by si mohli opravdu odpustit, jen to otravuje. Zlatá pohodová a klidná ,,Kachna“ z Beatu.
      Bod 5 – Praha. A to je v podstatě důvod příspěvku, to do teď byla omáčka. To jsi myslím opravdu popsal velice dobře. O těch vokálních skupinách třeba vím a výborný pořad. Stejně tak jsem tam narazil na výborný pořad s etnem a na několik perfektních jazzových pořadů. Jenže to je právě to. Ono to má třeba 30 min nebo ještě míň, protože tam otravují se zprávami, tak třeba jen 25 nebo 20 min. No co se dá za tak krátký čas odehrát ??? A je to nesystémově zpopřehazované a nedoladěné. Prostě není tam něco jako třeba jazzové večery, že by šel jeden hodinový a druhý hodinový a člověk byl in v něčem pohlcen třeba v klidu 3 hodiny. Ne. Opravdu tu Prahu tak degradovali, že pokud tam něco je, tak už to opomíjím a ignoruji. Protože fakt nebudu rádio zapínat na 20 minut. To je prostě hrůzné, co s tou stanicí udělali. To je asi vše.

    5. Barka

      Já jsem Prahu dořešil. Tam je to na pětiletky. Do roku 20 budou hledat pořádné vedení.
      Pročetl jsem si program a domrvit tam není už co. Takže víc pouštím slovenskou Reginu.
      Mě už ty jejich chvilky s hudbou nebaví. Nejlepší je pustit stanici zaměřenou třeba
      na jazz a děláš si svoje a rádio přestaneš řešit. Nemá to cenu. Prahu ladím 92.6.
      A vlastně ona mě dřív donutila koupit anténní monstra, protože jinak byla ve stereu
      zašuměná. Dnes si jdu koupit flešku na mluvené slovo a na FM prdím.

  8. Barka

    Já už to jenom shrnu co je u nás. Nic. U nás už není vůbec nic. To mluvím o hudbě.
    Já jsem prakticky na FM rezignoval a jedu jenom z netu. Naděje, že chytnu zlínský Beat padla, nic se sem nechystá a tak , když pustím Fm , tak co tam dát? Co třeba
    teď? Rockmax ne, je pozdní večer a tam bude zase přiblblý metal. Takže jediná hudební
    stanice, i když s vrzáním zubů, je Čas nebo Petrov, nebo Rubi, ale tam také jenom
    dance nejde a mohl bych narazit. Jedině si ve 22 h pustit Divadlo noc. Takže co, nic.
    Ta banda k….ů, co urazila slovo Rada , tak ta to dopracovala až sem.Dobrou.

  9. Václav Kadlček

    Obě stanice jak Rockmax tak Hey provází v součAsnosti úlety kvůli příchodu beatu nebo Hey s přesunem do Prahy.
    Jeden z jinglů rockmaxu: „Vlk se nažral, ale vlna zůstala celá“ Alegorie na příchod Beatu, který by měl být vlkem. V tom případě nemuseli prznit přísloví a klidně nechat kozu, která je jako rockmax, která teď skáče podle Beatu. Rockmax si uvědomil s Beatem na krku že metaloví posluchači jsou v menšině. A nemusel to ředit popem nebo hrát pár rockových skladeb dokola ani tam nemusí být Framus 5 čmeláčci, ale je tam hodně skladeb, které jinde nenajdu. I u Hey ikdyž jsou to hity, tak proti původní stanici je tam co nového rockového poslouchat. Ještě při přesunu do Prahy něco popového v playlistu tam zapomněli, ale zdá se že si udělali pořádek. Před rokem se psalo že Hey vyměkne, to pro postrašení jednou pustili Avril a pak zas dlouhou dobu hráli poctivý rock.

    1. Barka

      Ano , Hey hráli ještě nedávno dobře, ale pak prudce klesli,jestli to nařídil nějaký
      paranoik . Já rockové rádio posuzuji podle hudby, tzn. , že hrají rock a ne satanisty,
      které mezi hudbu neřadím , ale za zhovadilost , a druhé kritérium, že co propagují,to
      hrají a musí se dát pustit kdykoli a a na jakoukoli dlouhou dobu. Jinak to není
      rockové rádio. Rockmax vždycky propagoval rock a byla to parková směs, bez ladu a
      skladu. Rockera museli každopádně urazit smečkou extremistů, které řadili do rocku.
      Belfegor nemá na rockovém rádiu co dělat. Nech si tupí příznivci těchto tupců
      vysílají na netu. Mezi rockovou kulturou to nemá co dělat.Doufám , že Beat tuto
      stanici roznese. Přeji mu to. Je to hrozné , ale metaloví příznivci takřka vymřeli.
      Píšu o metalu. A existuje jenom jeden.

    2. Jose

      Tak já si osobně myslím, že Heavy Metal z Rock Maxu své místo na české scéně měl a má. A pokud se hodlají na Rock Maxu přizpůsobovat Beatu, tak dělají velmi hrubou chybu. Za prvé na to absolutně nemají a za druhé je blbost dělat totéž, ještě k tomu, když jsou celkově horší a slabší. Takže zachránit je mohla naopak 100% stylizace pouze do Heavy Metalu, který řekněme hraje Beat pouze okrajově, protože Heavy Metal nepatří do Classic Rocku, kam daleko více patří Art Rock a Hard Rock a 60.léta poctivého Big Beatu atd. Takže, já osobně znám několik lidí, kteří přesto, že mají na FM dostupný Beat, tak si pouští z netu Rock Max. Takže měli udělat opak, nikoli se soustřeďovat na nějaké prvky, které má Beat, ale naopak se soustředit pouze a striktně na Heavy Metal. Myslím si, že to je jediný způsob, jak mohou přežít. Co se týče Hey, to je jiná situace. Hey prostě byli dvě. Hey poctivý rock, který byl téměř na úrovni Beatu. A Hey, česky a nej, jako jedna z nejodpudivějších stanic v ČR. Oni vyrobili tedy jednotné Hey – rockové hity, což by bylo dobře. Tedy zcela zmizela ta odpudivá sračka, Hey, česky a nej. To, že tím zařvaly autorské pořady o rocku, co byly na Hey poctivý rock, mi víceméně nevadí. To, že přidali mnoho sportu mi taky víceméně nevadí. Ale, co mi vadí, je ta stylizace do E2, či čeho, čili ti připitomělí pseudo baviči, pro kolika leté lidi si myslí, že to rádio vysílá ? To šaškaření tam je v přímém rozporu s tím, co hrají. A prostě a hlavně, když se jmenují rockové hity, tak mají hrát rockové hity a ne něco jiného. Toho jiného je tam strašlivě a neúnosně moc, jakéhosi blbého disca, které do rocku vůbec nepatří. Jestli budou hrát poprock nebo ty nejměkčejší věci z roku, pomalu na bázi popu, je mi to srdečně jedno, ale nemůžou tam proboha 14 dnů hrát nějakou discotéku nebo, co to tam dělali. A už 2x. To bylo 14 dnů, co jsem je pustil, jedna discotéková sračka za druhou. Pak zase týden hráli velice slušný rock a teď se to zase celé opakuje, zase týden discotékových sraček a teď zrovna mají týden rocku. Tak ať už si k čertu fakt rozmyslí, jestli chtějí hrát rockové hity nebo ne. Pokud ne, tak ať si změní název na popové hity a jedou dál vesele s tím, co předvádí, ale tohle se poslouchat prostě nedá a pak se to zase poslouchat dá a pak zase nedá. Na takovou politiku se jim můžu vykašlat, když to rádio potom nepatří nikam a sedí na dvou žídlí, to ho raději nebudu ladit vůbec. Jinak prostě oni mají dluhy, ale nemají je z Brna z poctivého rocku ani z Ostravy, mají je z těch sraček z Prahy, Liberce a Pardubic. A patří GES a ti zase patří švédským MTG a MTG teď omezuje i program Primy, která je taky na huntě. Takže uvidíme, jak to MTG zvládne. Tedy tu jejich krizi. Ovšem bylo by dobré aby Hey existovalo dál a hrálo opravdové rockové hity.

  10. Barka

    Já jsem Hey poslouchal roky. A vařili špičkově. Moderování bylo dobré, někdy vtipné,
    pouštěli celá alba, kde je nechali hrát bez zasahování,v tom je někdy u Beatu problém,
    celkově vynikající. Oni byli trošku jinší než Beat, ale kdyby se vrátili do starých
    časů, tak by se bezvadně doplňovali. Z Beatu se dozvím asi trošku víc konkrétních
    informací okolo kapel a vůbec , ale s Hey by to byla pecka.Já ty mafiány jak ty moc
    nesleduji, jakési GES, ale je jasné , že o rádio a TV nejde. Jen o peníze a to je
    pro nás smutné.

    1. Jose

      Tak já to tady už několikrát popsal a to asi takhle. Může být kapela, která bude tak originální a nápaditá, že bude jednak neotřelá a bude dělat umění a ještě ke všemu, na tom vydělá hromady prachů, třeba tací Pink Floyd apod. No a samozřejmě může být taková kapela, která se nezmůže na nic jiného, nežli hrát někde na zábavách mizerně Sabbathy a je ráda, když si vydělá na to, co tam propije. A podobné je to i s rádii. Může být taková firma, která dokáže hrát dobré a někdy i dost neotřelé věci a přitom bude mít spoustu posluchačů a bude taková, co bude hrát dokola, ty nejběžnější sračky a posluchače, nikdy mít nebude. Neplatí zcela plně, že prodávat se dá jen neumění a umění se prodat nedá. Každé zboží má svého kupce. A i lahůdky se dají prodávat a dají se dobře prodávat. Je hodně lidí s mlsnými jazýčky nebo mlsnýma ušima. A chtějí být osloveni. Otázkou je jen to, zda to někdo dovede nebo nedovede. Radio Investments to dovedou. No, jsou tací, co to nedovedou a sází na jistotu, vnucování, té nejběžnější šedi. Jistě i šeď má svého kupce, ale je 20 let po totalitě a šeď už není normou ani povinností a lidem v zemi to začíná postupně docházet a už je tu celá jedna vyrostlá generace, co už totalitu nezažila. Takže ony jim taky brzy takovéhle nějaké neinvenční přístupy a jen opakování sračiček nemusí brzo na živobytí stačit a budou si muset namáhat palice, jak to uživit a né si dovolit takový luxux jako je hození x tisíc rockových posluchačů v Brně a Ostravě, přes palubu. Atd.

  11. Barka

    Není možné aby nevěděli, že kvalitní hudbou a pořady budou mít více posluchačů.
    Jejich jednání je neprůhledné a my do něj plně nevidíme. Ne druhou stranu naprostá
    neschopnost se projevila u Čro, kde několik jedinců zničila léty budované pozice a kvalitu vysílání. Jenomže je rozdíl mezi komerčkou a veřejnoprávním.Zase bude záležet
    až jak páni rozhodnou.Smutné.

  12. Václav Kadlček

    Zrovna jsem naladil Hey a je fakt, že některé skladby se tváří diskotékově i když kytara v nich taky je, ale pořád je to odlišný výběr od ostatních stanic- nemusím tam každé tři hodiny slyšet ňuuuujork a lady gaga jak na E2, Hit Fajn, kočkopsi… nebo abbu na RŽ, IMP, F1… Autorské pořady o rocku na Hey považuji za lepší než na Beatu, protože nebyli rušeny jinýma skladbama a reklamou. Poslední rok jsem poslouchal nejraději jen je, potože výběr poctivého rocku přes den byl pořád stejný a pro mě ohraný

  13. Barka

    Teď na Hey: Team,Scorpions,Faith No More, což není nejhorší. I když je Team poprockový
    tak tahle kapelka mě nijak nevadí. Ovšem v mono, bez RDS. Zkusím poštelovat anténu.
    Ale stejně, moc by se tam tohle vyskytovat nemělo. Měl jsem teď technické problémy,
    ale od zítřka pojede zase Beat. Těším se jak malé děcko.

    1. Jose

      Ač u sebe mám naladěný Beat. Chodím pracovně na 3 místa, kde je též vždy naladěný Beat. Ale chodím i na 1 místo, kde je naladěné od chvíle změny na ROCKOVÉ HITY, naladěno Rádio HEY. Takže, když jsem tam přišel prvně bylo to dobré, tedy hráli pěkné rockové věci, sice mne rušili ti dva tamní tlučhubové, ale muzika byla naprosto OK. Až jsem si říkal, pro sebe, dnes asi budou hrát dobře. Ovšem, když jsem tam přišel po druhé, už to dobré nebylo, ale zase nějaké pitomé ptákoviny.
      Celkem dobře to komentuje p.V.Kadlček, kterého musím opět pochválit za objektivitu a vtipnost jeho prohlášení. Tedy píše, cituji: ,,…a je fakt, že některé skladby se tváří diskotékově i když kytara v nich taky je…“ Přesně tak a stejný dojem to dělá na mne. Tedy, že ten blbej ňouma, co vybírá v HEY muziku se vůbec nevyzná napříč žánry a v hloupoučkém svém domění si asi myslí, že kde je nějaká kytara, tak to, že je zcela automaticky ROCK. To je samozřejmě hovadina, protože prostě o rock nešlo a nejde. A je to přesně naopak. Když na to přijde dobrý rock se dá hrát třeba na dudy nebo trombón nebo třeba na chello http://www.youtube.com/watch?v=4G3Ny7ACtqM To, co někdy hrají na HEY prostě rock není a nepatří to tam. Kdo tvrdí, že ano je buď trouba nebo úmyslně lže.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: