Projeví se Jiří Pomeje jako marketingový tahák v poslechovosti Rádia Frekvence 1?

frekvence1_logovelkeZnáte lepší překvapení v novém roce než je nástup snad nejznámějšího producenta Jiřího Pomeje za rozhlasový mikrofon? Rádio Frekvence 1 si jeho nasazením udělalo vynikající reklamu a minimálně v prvních týdnech může jít o nejlepší investici do nočního vysílání vůbec. Pomeje totiž není rozhlasový profík a tak by jeho nasazení ve dne mohlo být riskantní. Jenže v noci jde o ikonu k nezaplacení.

Pomeje zachránce…

Pomeje přitom uvádí pořad Česká noc, který nemá s jeho osobností téměř nic společného. Frekvence 1 může tímto formátem konkurovat obdobně zaměřenému hudebnímu vysílání Rádia Impuls. Jenže právě osoba moderátora může být tím, co přitáhne pozornost posluchačů. Jak avizuje Frekvence 1 v tiskových zprávách, poměrně významný prostor by mělo dostat i mluvené slovo. Pomeje chce s posluchači řešit jejich osobní a vztahové problémy a dávat rady z vlastní zkušenosti.

Právě tento motiv v kombinaci se jménem Pomeje může být nejvýznamnějším marketingovým tahákem. Osoba Jiřího patří mezi nejskloňovanější pojmy českého bulváru a dá se tušit, že zmínky v novinách a na webech tak rychle neutichnou. Každá kontroverzní věta, citát nebo téma může vzbudit pozornost bulvárních médií a přihrát Frekvenci 1 další body. To se ukázalo již při prvním vysílání kdy Pomeje řešil problémy muže pomýšlejícího na sebevraždu. Od té doby se vedou spekulace, zda byl rozhovor autentický nebo předem zinscenovaný. Nicméně jako léčka na potenciální posluchače určitě zabral nemluvě o tom, že celé první vydání bylo další den rozebráno v bulváru.

pomeje-f1-velkyJiří Pomeje byl častým hostem vysílání Rádia Frekvence 1, kde mluvil o svém vztahu s Ivetou Bartošovou. Nyní se stal moderátorem nočního vysílání. Foto: Lagardere Active Radio International / Frekvence 1.

Když je moderátor důležitější než hudba

Jiří Pomeje se může stát ceněným klenotem Rádia Frekvence 1. Zatím se ale zdá, že si tuto výhodu ve Wenzigově dostatečně neuvědomují. Pomeje zatím není uveden na webu mezi moderátory a Česká noc nemá ani vlastní podcast. Přitom jde o rubriku, která může vzbudit zájem posluchačů i mimo noční čas, a na kterou tak lze výhledově navázat reklamu – alespoň v rámci podcastového záznamu.

Z pohledu celkové poslechovosti Frekvence 1 v průzkumu RadioProjekt rovněž nemusí jít o zanedbatelný faktor. Pokud se provozovatel rozhodne novou osobnost propagovat v dostatečné míře podobně jako propaguje jiné vlastní pořady, může to u části publika vzbudit podvědomý zájem. A v průzkumu poslechovosti zdaleka nerozhoduje jen samotný poslech stanice. Veledůležitá je i znalost její značky a osobností.

Jiří Pomeje tak může být i v roli moderátora-amatéra velikým přínosem pro svého nového zaměstnavatele. Pokud se mu podaří udržet zájem o svou osobu na dostatečné úrovni, může se jeho kariéra rozvinout dosud nepoznaným směrem.

Autor článku:

Komentáře (2)

  1. Jenda

    Sledoval jsem to 1.1.2011 asi ve 1.00 hodin. Nic moc, navíc mi připadalo, že si tam dělá co chce. Jak říkala jeho spoluvysílající kolegyně, byl jako neřízená střela. Třeba se to usadí. Také mi připadalo, že tam do těch hovorů s posluchači pere jednu banalitu za druhou. Nevím, nehodnotím to, ale měl jsem z toho rozporuplný pocity. Asi bych dělal noční open vysílání jinak, ale to je jeho věc.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .