Český rozhlas o volebním víkendu zdůrazňuje přínos datové žurnalistiky

Nadcházející volební víkend pokryje Český rozhlas i s výrazným využitím datové žurnalistiky. Prvním výsledkem jsou analýzy kandidátek v komunálních volbách. Český rozhlas zpřístupnil data v různých vizuálních podobách.

cesky-rozhlas-logo-1-651

Rozhlas nemá viditelné volební studio, data může tedy umístit pouze na web

Datová žurnalistika umožní rozhlasu nacházet díky zpracování a porovnávání dat zajímavé a důležité informace, trendy a souvislosti, které rozšíří možnosti jeho zpravodajství i publicistiky. Alespoň tak to Český rozhlas komunikuje ve svých výstupech.

Datová žurnalistika je trendem poslední doby a jsem rád, že se Český rozhlas na tomto poli připojuje k předním světovým médiím, která se tímto směrem vydala. Od této spolupráce si slibujeme další prohloubení veřejné služby v oblasti zpravodajství a aktuální publicistiky. Díky datové žurnalistice chceme posílit vlastní zpravodajskou agendu a také prohloubit propojení rozhlasového vysílání se zpravodajským webem zpravy.rozhlas.cz, kam budeme umísťovat komplexní analýzy, grafy a vizualizace,“ řekl Tomáš Pancíř, ředitel Centra zpravodajství.

Volební kandidátky znázorňuje interaktivní mapa

Datová žurnalistika již přispěla k rozšíření rozhlasového zpravodajství analýzami kandidátek v komunálních volbách. Na webu Českého rozhlasu je k dispozici interaktivní mapa, která ukazuje kandidátky ve všech obcích České republiky. Nabízí i jednoduchý přehled toho, jaká je v jednotlivých obcích a městech konkurence, tedy kolik kandidátů připadá na jeden mandát, a jaké je rozložení kandidátů podle pohlaví, titulu a povolání.

Datoví novináři studují volně dostupná digitální data a získávají i data od úřadů státní správy a samosprávy či od firem s majetkovou účastí státu. Pomocí počítačové analýzy, statistiky a vizualizací hledají v datech zajímavé i důležité informace, příběhy a souvislosti. Předávají je pak jako podklady redakcím, nebo s jejich pomocí sami vytváří zpravodajské příspěvky,“ přibližuje mluvčí Českého rozhlasu Jiří Hošna.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: