Zpoplatnění YouTube může být zajímavým způsobem jak přinutit uživatele ke sledování reklam

Videoserver YouTube by mohl v blízké době projít některými zajímavými změnami. Google dlouhodobě uvažuje o zavedení freemium modelu, kde by platícím uživatelům nabízel sledování videí bez jakékoliv reklamy. Stálo by to za příplatek?

youtube-logo-651

Reklama je otravná, ale většina lidí má ráda věci zadarmo

Tuto otázku si nejspíš pokládají manažeři odpovědní za YouTube dnes a denně. Reklama na nejpopulárnějším videoserveru je do značné míry obtěžující, zvláště když se objeví uprostřed delšího videa. Atraktivita obsahu je ale něčím, co nespokojené uživatele nutí se pravidelně na YouTube vracet.

Pokud by Google skutečně přistoupil k zavedení zpoplatněného modelu a část uživatelů by mohla konzumovat videa bez reklam, zcela jistě by to přispělo k růstu tržeb. Na druhou stranu, je otázkou, kolik uživatelů by skutečně za podobnou službu zaplatilo. Google mluví o zpoplatnění YouTube již několik let, prozatím se k tomuto kroku neodhodlal. I to o něčem svědčí.

Většina lidí bude reklamy sledovat i nadále a úplně dobrovolně

Na druhou stranu, podobné zpoplatnění by mohlo mít jeden velice zásadní efekt na chování uživatelů. Pokud byste dostali možnost sledovat videa bez reklam za poplatek, je celkem zřejmé, že řada lidí začne přemýšlet, zda to stojí zato. Nakonec to může dopadnout tak, že většina lidí bude videoreklamy sledovat i nadále, a ještě k tomu úplně dobrovolně. Jen aby nemuseli za službu platit.

Otázkou je rovněž výška poplatku, kterou společnost nijak nekonkretizovala. Obecně však platí, že lidé se nebudou ochotni vzdát něčeho, co je zcela zdarma. Zvláště když lze jakýkoliv poplatek „uhradit“ prostým sledováním reklam.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .