Stream.cz cílí na klasického televizního diváka, zlikviduje uživatelská videa

streamRozhovory s prezidentskými kandidáty, pořady o architektuře, nebo o nešvarech reklamy.  I to jsou pořady, kterými se Stream.cz rozhodl přilákat diváky k obrazovkám počítačů a nejbližších měsících. Stream se tak stále víc přibližuje klasické televizi a vzdaluje video serveru. Jeho uživatele totiž čeká i omezení. Skončí uživatelská videa a v budoucnu budou na Streamu k vidění výhradně videa z jeho vlastní produkce. Stream se tak vlastně vrací ke svým začátkům. Mělo by ale jít pouze o začátek cesty k televiznímu divákovi.

Od vlastní produkce až k vlastní produkci

První internetová televize. Tak se promoval Stream při svém vzniku, a i když v mezičase absolvoval nejednu koncepční proměnu, nyní se vrací zpět k  původnímu heslu a začíná sázet pouze na vlastní obsah. Vzhledem ke stylu nabízených pořadů ale působí současné směřování Streamu spíš jako image služba Seznamu, než jako ekonomicky samostatný projekt. Skoro to vypadá, jako by se Seznam rozhodl mít jeden projekt, na který může ukázat a říct „Podívejte, jsme užiteční, staráme se o rozvoj společnosti“. Reálné cíle Streamu jsou ale podle všeho trochu jiné než informační filantropie.

Po obsahové stránce zažil Stream několik proměn. Od projektu, který sází čistě na vlastní obsah, se postupně posunul k tuzemskému klonu Youtube, část obsahu byla dokonce bezostyšně totožná. Později, a toto období lze asi označit jako ekonomicky a divácky nejúspěšnější, se Stream stal službou, poskytující svůj prostor televizním stanicím, které neměly svůj vlastní video portál. Do toho ale stále pracoval i s vlastním kontentem.

Zhruba před rokem a půl se Stream ocitl v situaci, kdy kombinoval všechny zmíněné prvky. I když tato kombinace v zásadě divácky fungovala, tak většinový vlastník a provozovatel Streamu, kterým se v té době stal Seznam, začal hledat jasnou cestu, kterou by se měla služba vydat. Postupem času začalo být jasné, že půjde o cestu založenou čistě na vlastním obsahu. Stream tak vlastně uzavřel pomyslné vývojové kolečko a zatím končí tam, kde kdysi začínal.

INFO: Podzimní programové novinky na Stream.cz

ZÁVOD O HRAD – desetiminutovka s prezidentskými kandidáty. Každý rozhovor se odehrává při sportu, který je dotyčnému kandidátu, či kandidátce nejbližší. Například Jana Bobošíková tak uvaří auto. Moderátorem pořadu je Pavel Zuna

HŮL NA REKLAMU
– magazín nevybíravě hodnotící reklamní kampaně a marketing očima a holí Viléma Hrubeše. I když teto pořad vypadá na první pohled nudně, nenechte se zmást. Ze všech podzimních novinek bude nejspíš nejzábavnější.

GEBRIAN VS
. – pořad zaměřený na architekturu veřejného prostoru. Moderátorem je architekt Adam Gebrian, jehož názory můžete znát například z Lidových novin.

PŘÍRODOVĚDA S ALEX
– i když se to nezdá, tak tento pořad je vlastně jakousi sexuální výchovou pro starší a pokročilé. Moderátorka Alex Doležalová v něm formou školní hodiny probírá největší sexuální klišé. Nutno dodat, že byť má Doležalová zkušenosti z podobného formátu na TV Metropol, tak její projev zachraňuje jediné. Střihačova trpělivost.

Stream chce diváky na gauči, s ovladačem v ruce

Celkově mi současná koncepce Streamu připomíná právě startující televizi Pětka. Posuďte sami. Jak Stream, tak Pětka se rozhodli postavit program téměř výhradně na vlastní produkci. Televize Pětka nemá žádné akvizice, tedy vyjma nedělních pohádek, Stream končí s uživatelským videem. Na obou divák najde rozhovory s prezidentskými kandidáty. Stream nabídne desetiminutovky moderované Pavlem Zunou, Pětka šedesátiminutovky moderované Petrem Skočdopole. U obou projektů najdeme prvek recyklování starých dobrých televizních tváří. Pětka nabídne Evu Jurinovou, Martina Severu, nebo Pavlínu Wolfovou, Stream už zmíněného Pavla Zunu, nebo Jana Tunu. Oba projekty na mě působí spíš jako imageová záležitost majitelů, než jako výsledek ekonomické kalkulace.

Stream vlastně, alespoň na mě osobně, působí sice na jednu stranu jako sympatický nápad jak otevřít některá zajímavá témata, na druhou stranu se ovšem nemohu ubránit dojmu, že nemůže dlouhodobě ekonomicky fungovat. A podle všeho Seznam opravdu primárně nesleduje krátkodobý ekonomický cíl, kterým by byla ekonomická soběstačnost, neřkuli ziskovost Streamu. Podle šéfa Seznam.cz Pavla Zimy by se totiž postupně chtěl Seznam se Streamem dostat na roveň lineárního televizního vysílání. Pomoci k tomu mají Streamu dva faktory. Čas a přítomnost Streamu v tak zvaných chytrých televizorech. „Chceme se dostat do televizí a k uživatelům v osm večer, kdy si uživatel sedne do gauče, vezme do ruky ovladač a řekne, televize bav mě. To je pro nás ten zásadní čas, kdy zasáhnete u televize nejvíc diváků. Tam je prostor, kde si myslím, že se do deseti let potká internet s televizí.“ řekl na dotaz, kde je současný cíl vývoje Streamu Pavel Zima.

Jde nepochybně o ambiciózní cíl, který má jen jediné „ale“.  Je jím rozvoj televizního trhu na straně jedné a nenasytnost výrobců televizorů a tedy tlak na nabídku stále nových technologií na straně druhé. Jinak řečeno, ani čert neví, kde bude televizní trh za deset let a jaké technologie budou právě v kurzu.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .