Právě dnes, ve čtvrtek 6. října, se do prodejen s tiskem dostává týdeník Ekonom ve zcela nové podobě. Titul vydavatelství Economia si těmito změnami připomíná své 20. výročí. Na stránkách ekonom.ihned.cz si navíc máte nyní možnost stáhnout vůbec první číslo v PDF formátu. Nová podoba v sobě zahrne nový layout, ale i obsah. Redakce se zaměří více na analýzy.
Historicky první číslo týdeníku Ekonom v PDF
„Úloha ekonomického tisku při privatizaci je nezastupitelná,“ napsal v úvodním slovu k prvnímu vydání týdeníku Ekonom tehdejší šéfredaktor Jan Urban. Předchůdce magazínu Ekonom vycházel již v květnu 1990, jak ale upozorňuje na svých stránkách, byl součástí Hospodářských novin coby papírová příloha. První číslo se v samostatném formátu objevilo 1. ledna 1991, stále ovšem pod názvem „Týdeník Hospodářských novin„, jméno „Ekonom“ vychází od 25. října 1991, za 64 stran čtení si čtenáři zaplatili pěti korunami.
PŘEČTĚTE SI: Prvním časopisem pro čtečku Kindle je Respekt
Vůbec první vydání si nyní mohou čtenáři týdeníku Ekonom stáhnout na webu ekonom.ihned.cz. Tématem prvního čísla byl článek „Utopíme se v benzínu?“ aneb „Jak privatizuje S.P.BENZINA„. Na stránkách nechyběla listárna, anketa, rubriky „Žena a firma„, analýza kuponové privatizace a jiné. Ke 20. výročí nabízí Ekonom speciální fotogalerii, která mapuje proměny titulních stran.
Šéfredaktor týdeníku Ekonom Ondřej Neumann (Autor fotky: Jan Schejbal, Ekonom)
„Novou kapitolu historii začneme psát ve čtvrtek,“ uvádí Ekonom
Podoba týdeníku Ekonom se v průběhu let se několikrát měnila, v říjnu 2001 převzal principy layoutu německého týdeníku WirtschaftsWoche, který publikoval tehdejší majitel společnosti Economia, vydavatelství Handelsblatt. V současné podobě se s Ekonomem setkáváme od března 2008.
SEKCE TISK: Prestižní magazín Forbes míří do České republiky
Ve čtvrtek 6. října se představí titul v nové podobě. Změní se formát, logo, titulní strana, vnitřní layout, ale rovněž samotný obsah: „Ekonom nabídne podstatně více informací i analýz z české i světové ekonomiky a byznysu. Magazín bude kompaktnější a elegantnější než dosud,“ vypočítává šéfredaktor Ondřej Neumann na stránkách Ekonomu.
SOUVISEJÍCÍ: Týdeník Euro pokračuje ve změnách
Změny nastávají dva měsíce po příchodu nového šéfredaktora Ondřeje Neumanna do vydavatelství Economia. Ruku v ruce s novou podobou týdeníku Ekonom jde reklamní kampaň, samozřejmě se objeví v titulech vydavatelství Economia, ale také na rozhlasových stanicích, změna má být komunikována podle mam.ihned.cz také v síti multikin CineStar, přes bannerovou kampaň na iHNed.cz a Volný.cz a zpravodajstvím na Metrovision. Dodejme, že konkurenční týdeník Euro spustil novou podobu před čtyřmi měsíci, Euro vydává společnost Euronews skupiny PPF.