Televize Obecné
V Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR (PSP) se konal seminář k problematice médií veřejné služby. Témata byla tři: úloha médií veřejné služby, financování médií veřejné služby a digitalizace. Kromě pozvaných debatujících posla...
Přerušme nyní seriál o veřejnoprávní televizi a jako vsuvku k tomuto tématu využijme současnou - opožděnou - diskusi o digitálním, převážně televizním vysílání v Česku. RadioTV vám nabízí minisérii teoretických přednášek na ...
Program prvej spoločnej televízie pre Európsku úniu sa bude vysielať vo všetkých časových pásmach a jazykových mutáciách členských krajín. Signál stanice bude dostupný prostredníctvom družíc a budú ho šíriť aj kábloví operátori...
Seminář se koná v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR – místnost státních aktů 3. února 2004
9:00 Zahájení – předseda PSP Lubomír Zaorálek
9:15 1. tematický okruh – úloha médií veřejné služby
Média veřejné služby j...
Dnešním dílem ukončíme kapitolu nabízející názory ohledně financování tzv. televize veřejné služby. Tentokrát nabízíme zajímavé myšlenky Geneviéve Guicheneyové, ombudsmana francouzských televizních diváků (2000) pro programy Fr...
Veřejné vysílání přestálo útok komerční konkurence víceméně ve zdraví, nanejvýš s pár modřinami a škrábanci. S nástupem digitálního vysílání, které smete starý analogový svět, budou ale veřejnoprávní vysílatelé vystav...
Asi jsme už zapomněli na oslavy konce minulého roku a plně se soustřeďujeme na letošek. Přesto není špatné si připomenout, co se stalo na české televizní scéně v uplynulém roce 2003. RadioTV nabízí přehled událostí, jak jsme je zazn...
Komerční televize v Česku oslavují deset let své existence. Naopak Německo vzpomíná na to, jaké to bylo už před dvaceti lety, kdy jako první na televizní trh vstoupily soukromé kanály RTL a Sat1. A zajímavé je i to, že Rakousko se své s...
Pokud by vysílání veřejné služby neexistovalo, museli bychom ho vynalézt, a to velmi rychle. Naštěstí bylo vynalezeno už před více než půl stoletím a v západní Evropě představuje standardní způsob audiovizuální komunikace. To si ...
Současná mediální krajina se vyznačuje prudkým rozvojem služeb, rozšiřováním nových technologií, zánikem národních hranic a tržním přístupem k prodeji televizních pořadů. Za těchto podmínek, kdy vše v rostoucí míře podléhá ...