Srovnání podílu Novy s Primou v prvním pololetí ukazuje na konzervativnost českého diváka

Skupina Nova zveřejnila na letošní tiskové konferenci k podzimnímu programu i srovnání podílu na sledovanosti (share) mezi skupinami Nova a Prima v prvním pololetí 2017. Hodnoty ukazují na stále silnou pozici hlavního kanálu TV Nova u velké části českých diváků.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Trend z prvního pololetí 2016 se potvrdil i v letošním roce

Zaujala především skutečnost, že hlavní kanál TV Nova má v klíčové cílové skupině diváků 15-54 let vyšší podíl na publiku než všechny programy skupiny Prima dohromady (!). V celodenním měření oslovila Nova v prvním pololetí 2017 v průměru 23,8% diváků u televize, přičemž skupina Prima měla podíl 20,8% diváků – viz tabulky pod článkem.

V hlavním vysílacím čase mezi 19. a 23. hodinou byl souboj vyrovnanější, ale i v tomto případě hlavní kanál Novy překonal podíly všech programů skupiny Prima (28,2% k 24,0%).

Nejde přitom o ojedinělý jev. Hlavní kanál Novy překonával všechny programy Primy v podílu na publiku i v prvním pololetí 2016.

Dominance Novy přitom neznamená, že by Prima přinášela horší program. I hlavní kanál Primy má své dlouholeté programové pilíře a věrné publikum. Prima to letos to dokázala například u povedeného seriálu Temný kraj, předtím se seriálem Vinaři, dokazuje to s Ohnivým kuřetem, Modrým kódem a dalšími projekty. Velmi dobrou odezvu u diváků mají i programy Prima COOL nebo Prima ZOOM.

Bohatší programová nabídka ve světle diváckých preferencí

Zaostávání Primy v celkových číslech tedy nutně nevypovídá o programových kvalitách, ale především o konzervativnosti tradičního českého diváka.

Běžný český divák byl v době analogové zvyklý na čtyři televizní programy. Nova tehdy ve sledovanosti jasně dominovala. V éře digitálního vysílání se výběr programů znásobil, ale Nova zůstala pro značnou část publika hlavní volbou.

V následujících tabulkách přinášíme srovnání podílu na publiku ve věkové skupině diváků 15-54 let. Tato skupina je z pohledu inzerentů klíčová. Data prezentovali zástupci Novy na tiskové konferenci a redakci RadioTV.cz je poskytlo tiskové oddělení skupiny Nova.

Podíl na publiku skupin Nova a Prima v 1. pololetí 2017

Share v cílové skupině 15-54 letcelý denprime-time (19-23)
Skupina Nova36,6 %39,5 %
Skupina Prima20,8 %24,0 %

Podíl na publiku hlavních kanálů TV Nova a TV Prima

Share 15-54Celý denPrime time (19-23)
TV Nova (hlavní kanál)23,8 %28,2 %
TV Prima (hlavní kanál)10,5 %13,8 %

Podíl na publiku hlavního kanálu TV Nova a celé skupiny FTV Prima

Share 15-54Celý denPrime time (19-23)
TV Nova (hlavní kanál)23,8 %28,2 %
FTV Prima (všechny kanály skupiny)20,8 %24,0 %
Zdroj dat: elektronické měření sledovanosti ATO - Nielsen Admosphere. Data poskytlo tiskové oddělení skupiny Nova.
Autor článku:

Komentáře (1)

  1. karprox

    Tak mi pořád vrtá hlavou, proč se mi na mém setopboxu zobrazují všechny stanice s prvním písmenem názvu stanice již na PRVNÍ pozici názvu programové předvolby, ale NOVA tam má namísto toho vloženou na první pozici MEZERU a písmeno N je tak až na pozici 2. Díky tomu se mi při setřídění stanic dle ABECEDY zobrazí Nova vždy na prvním místě. Že by šlo o náhodu, tomu doopravdy asi nikdo nebude věřit. Spíš by mne zajímalo, na kolik tato ekvilibristika Novu přišla.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .