ČT spustila novou verzi hybridní aplikace Teletext postavené na internetové technologii. iVysílání je na dalších dvou Smart TV platformách

Česká televize spustila zcela novou verzi hybridní aplikace Teletext postavené na internetové technologii a přináší další rozměr pro tuto tradiční službu, zaměřenou převážně na zpravodajské a sportovní informace. V moderním designu obohacuje obsah Teletextu o nové funkce, běžně využívané na internetu. Novinkou je například zvětšení písma pomocí žlutého tlačítka nebo možnost ukládat stránky do oblíbených a vytvořit si vlastní blok těch nejžádanějších.

Zdroj: Česká televize

„Teletext byl první aplikací technologie HbbTV v České republice, kterou Česká televize vysílá už od května 2012,“ vysvětluje produktový manažer televizních platforem Jan Zeman a dodává: „Díky této technologii i Teletext získává nové uživatele. V současné době využívá tuto formu prezentace teletextových dat cca 50 až 60 tisíc unikátních uživatelů. Počet zobrazených stránek činil jen za prosinec loňského roku 3 milióny 886 tisíc. To jsou klíčové důvody, proč Česká televize přikročila k inovaci klasického informačního zdroje i v moderní technologii HbbTV.“

Česká televize pokračuje i v postupném rozšiřování dostupnosti své klíčové digitální služby, a to iVysílání. Nedávno zprovoznila další dvě verze televizní aplikace. Jedná se o nové televizory Philips se systémem Titan OS (výrobce zároveň připravuje upgrade modelů 2021 a 2022, aby bylo iVysílání dostupné i na televizorech Philips se systémem Saphi). 

Další televizní platformou je Vidaa od společnosti Hisense. Momentálně je aplikace dostupná na všech modelech Hisense od roku 2022 a zároveň probíhají testy pro případný upgrade na modely 2020 a 2021.

„Televizní verze iVysílání je tak dnes již dostupná na sedmi televizních platformách. Kromě masivně využívané verze HbbTV (červené tlačítko) se jedná o Smart TV verze pro systémy Android TV (mj. televizory Sony, Philips, TCL, JVC a řada dalších), Samsung Tizen, LG WebOS a Apple TV. Nově i pro platformy Hisense a Philips,“ uzavírá Jan Zeman.

Jen přes červené tlačítko využívá služeb dospělé verze iVysílání cca 700 tisíc unikátních uživatelů měsíčně (prosinec 2023). Přibližně 130 tisíc unikáních měsíčních uživatelů přistupuje k obsahu iVysílání přes „dětskou“ aplikaci HbbTV iVysílání :D. 

Zdroj dat: Nielsen Admosphere 

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .