RadioProjekt 2015: Frekvence 1 se posunula na druhou příčku v denní poslechovosti

Rádio Frekvence 1 po předchozích horších časech prožívá veleúspěšný rok. V denní poslechovosti celoplošných stanic zůstala nejstabilnější, díky čemuž se posunula na druhou příčku, byť v týdenním vyjádření zůstává třetí. V čele zůstává Rádio Impuls – v denní poslechovosti s náskokem 111 tisíc posluchačů, v týdenní je rozdíl 246 tisíc.

internet-reklama-651

Impuls zůstává pod dvěma miliony týdně, o druhou příčku bojují Frekvence 1 s Evropou 2

Počet týdenních posluchačů Rádia Impuls zůstává i nadále pod psychologickou hranicí 2 miliony týdně. V týdenním vyjádření činí 1,939 mil. posluchačů, denně si tuto stanici naladí jeden milion lidí. Frekvence 1 s Evropou 2 jsou v denní poslechovosti prakticky vyrovnané, jejich výsledek činí 891 a 887 tisíc lidí denně. V týdenním vyjádření je situace podobná – Evropa 2 má 1,693 mil. posluchačů, Frekvence 1 si připsala výsledek 1,63 mil.

ČRo Radiožurnál zůstává s odstupem čtvrtý

Pozice Českého rozhlasu Radiožurnál se po předchozím souboji s Frekvencí ustálila na čtvrté příčce. Radiožurnál nyní ladí 835 tisíc lidí denně a 1,519 mil. posluchačů týdně. Ze vzájemného souboje o vyšší příčky tak prozatím lépe vychází právě Frekvence 1. Této stanic se podařilo zvrátit předchozí negativní trend a uhájit svou třetí, případně druhou příčku právě před Radiožurnálem.

radioprojekt-2q2015-3q2015-daily-celoplosne-graf-651

radioprojekt-2q2015-3q2015-weekly-celoplosne-graf-651

Rádio BLANÍK si upevnilo pozici lídra v regionech

Regionálním stanicím tradičně vévodí Rádio BLANÍK, jehož poslechovost v rámci poslední vlny má vzestupnou tendenci. Denně poslouchá BLANÍK 606 tisíc lidí, týdně je to 1,134 mil. lidí. Na druhé příčce se střídají dvě stanice ze stáje Radio United, jež mají prakticky shodnou poslechovost. Country rádio poslouchá 246 tisíc lidí denně a 486 tisíc týdně. Rockové Radio Beat se těší přízni 242 tisíc lidí denně a 499 tisíc týdně.

Poslechovost dalšího v pořadí Radia Čas se v denním vyjádření pomalu snižuje, rozdíl je však zanedbatelný. Nyní má 159 tisíc posluchačů denně, což je meziroční pokles o 26 tisíc. V týdenním vyjádření jde o 291 tisíc lidí, přičemž výsledek ve stejném období loňského roku činil 340 tisíc lidí.

Pořadí a vývoj poslechovosti dalších stanic ukazují následující grafy.

radioprojekt-2q2015-3q2015-daily-regionalni-graf-651

radioprojekt-2q2015-3q2015-weekly-regionalni-graf-651

Mediazastupitelství RADIOHOUSE si udržuje nadpoloviční podíl na trhu

Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 52 %. Z této hodnoty připadá 31 procent na rádia v portfoliu MMS a 20 procent na stanice ze stáje RRM.

Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 22,3 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 23,9 % trhu. Na stanice „ostatní a nezastupované“ připadá 1,8 %.

Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .