Vánoce On-Air: Sledujeme vánoční grafiku českých rádií (1/3)

onair_xmas_1-3

AUDIOSPECIÁL – Na první svátek vánoční jsme pro vás připravili první díl speciálu, v němž vás seznámíme s vánoční on-air grafikou českých i zahraničních rádií. Díky třem článkům budete moci zjistit, jak se liší vánoční zvukový obal rádií od toho klasického. Nabízíme vám zvukové obaly všech rádií, které jsme během prosincového poslechu zaznamenali v našich počítačích. Doufáme, že zde najdete mnohé zajímavé zvukové ukázky.

V prosinci jsme pečlivě sledovali rozhlasový éter a nahrávali jsme zvukovou grafiku českých a slovenských rádií a chystáme rovněž ukázky z vysílání britské veřejnoprávní BBC. V případě rozhlasových sítí jsme přistoupili k trochu rozdílnému řešení – spojili jsme vánoční grafiku všech stanic v rádiové rodině do jedné zvukové koláže. V prvním díle se podíváme na celoplošné stanice a rozhlasové sítě.

Ještě upozorníme, že veškeré nahrávky byly pořízeny naší redakcí a nedodávaly je rozhlasové stanice. Jak je článek rozdělen? V první kategorii nabízíme vánoční zvukový obal celoplošných rádií, poté následují regionální studia Českého rozhlasu a v neposlední řadě jsme přichystali koláže rozhlasových sítí a multiregionálních rádií. Všechna regionální rádia dostanou prostor zítra, v druhém díle vánočního speciálu. Přejeme příjemný poslech.

Celoplošné stanice

Dvojka Českého rozhlasu proložila vysílání svátečními melodiemi, které obsahují její zvukové logo.

Frekvence 1 vánoční jingly letos nenasadila, nicméně ve vysílání se objevilo několik staniční identů s přáními slavných osobností. Všichni moderátoři potom improvizovali ve speciálních svátečních upoutávkách (self-promotion). Za všechny vybíráme to od ranního týmu.

Nejposlouchanější česká stanice – Rádio Impuls – letos opět nevynechala vánoční obal, jenž kreativně využívá staniční zvukové logo.

Regionální stanice Českého rozhlasu

Nyní se zaměříme na regionální stanice Českého rozhlasu. Některé sice nepřichystaly přímo vánoční zvukovou grafiku, nýbrž odvysílala self-promotion týkající se soutěží. Představíme tak postupně zvukovou nabídku regionálních stanic.

ČRo Brno


ČRo České Budějovice


ČRo Hradec Králové

ČRo Olomouc

ČRo Ostrava


ČRo Pardubice


ČRo Regina Třeboňský kapr

ČRo Regina – vánoční staniční ident


ČRo Region – Střední Čechy

ČRo Region – Vysočina


ČRo Sever

Multiregionální rádia a rozhlasové sítě

Rádio Blaník o Vánocích posluchačům naděluje vysílání bez reklam a na Štědrý den výhradně vánoční písničky. Před Vánocemi vydává sváteční CD s oblíbenými melodiemi, kalendář a jezdí za posluchači do jejich regionů.

Country Radio zůstalo i v prosinci věrné svému staničnímu mottu, jedná se nadále o „klidné rádio do neklidné doby“, staniční jingly navozují poklidnou předvánoční atmosféru v uspěchaném čase.

Rádio Čas letos přišlo se zcela novou zvukovou grafikou, vůbec poprvé jsme mohli slyšet Radio Čas Rock a Rádio Dyje se transformovalo na Radio Čas Dyje. Všechna rádia z této skupiny se navíc pyšní i vánoční grafikou, kterou si nyní v souhrnné ukázce můžete poslechnout.

Rádio Evropa 2 se loni prezentovala jingly s úryvky vánočních písniček, letos na podzim však spustila novou on-air grafiku, kterou pro prosinec upravila a doplnila vánočními motivy.

Fajn radio nasadilo do songů své staniční logo ve vánočním provedení. Ukázku doplňujeme loňskou zvukovou grafikou.

Hitrádia představila nový zvukový obal letos v lednu. V prosinci potom postupně poodhalovala upravenou grafiku s vánočními motivy. Kromě jiného bylo ke slyšení mnoho písní ve speciálním vánočním kabátu. Rádio City pokračuje v zavedené vánoční grafice.


U Kiss rádií jsme vybrali vždy jeden nejlepší staniční jingl. Ačkoli Kiss 98 hraje odlišný formát, umístili jsme jej rovněž do souhrnné koláže. Některá Kiss rádia pak věnovala předvánoční čas charitativním akcím.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .