Marketéři se snaží zmapovat svět „po Coroně“

Jak se trh snaží reagovat na pandemii COVID-19? Marketingoví leadři z různých odvětví se sešli, aby si vyměnili rady a postupy v době krize. Jak přistupují velké a malé firmy k pandemii a jakým směrem se trh vyvíjí? A jaké produkty jsou pro spotřebitele v této době nejdůležitější? To vše se dovíte ze zasedání pracovní skupiny zřízenou Association of National Advertisers (ANA) a Cannes Lions, tato skupina byla zřízená za účelem identifikovat osvědčené postupy v reakci na COVID-19. 

Marketéři se snažili okamžitě reagovat na pandemii COVID-19. Přišli s kombinací krátkodobých opatření a s plány na delší dobu až krize ustoupí. Jak uvedl jeden z účastníků zasedání: ,,minulý týden byl spíše obdobím „vypořádání se se situací“ po počátečním řízení logistiky měnících se plánů médií, přechodu zaměstnanců na práci z domova a rozvržení majetku firem na pomoc při zvládnutí pandemie, nyní většina přítomných marketérů věnuje čas načrtnutí toho, jak budou jejich podniky vypadat jako „AC“ – After Corona nebo-li „po Coroně“.

man-wearing-face-mask-using-his-phone-in-the-dark-4031909
Zdroj: Pexels.com

Plánování se nezaměřuje jen na spotřebitele, ale také na ekosystémy, v nichž každá společnost působí. Chování spotřebitelů se mění – ale jak? Zatímco se chování spotřebitelů při pandemii COVID-19 již změnilo, není jasné, jak tyto nové návyky nakonec vypadají a kolik z nich vydrží. Objevuje se však několik vzorů:

  • Někteří spotřebitelé zaujímají aktivnější přístup ke zdraví a wellness a projevují zájem o produkty a služby, které je udržují zdravé což je nad rámec běžného chování, spojeného přímo s hrozbou Coronaviru, které vede většinu populace k okamžitému zásobení se potravinami a základními léky.
  • Na trzích, kde byl Coronavirus problém již několik měsíců, existuje jasné váhání ohledně návratu ke starým návykům, jako je návštěva restaurací, i když začíná fáze zotavení.
  • Tato úzkost vede pro změnu ke zvýšené pozornosti spotřebitelů v oblasti bezpečnosti potravin a produktů, a to se odráží ve vetší míře v digitální aktivitě vzhledem k bezpečnosti a “pohodlí”, které toto medium nabízí. Jak se vyjádřil jeden z účastníků: ,,přestože je pandemie u konce, na určitých trzích, stále bude mít dlouhodobý dopad.“

Součásti plánování scénářů je také zjištění různých způsobů dlouhodobého dopadu, zejména se zabývající tím, jak mohou spotřebitelé reagovat na druhou vlnu nákazy, například, jak se připravovat v případě, kdyby nákaza udeřila znovu na podzim.


Ochrana ekosystémů je prvořadá


Ve fenoménu, který byl v nedávných krizích (například finanční pokles 2008/09) patrný, je kladen velký důraz na podporu podnikatelských ekosystémů a překračování obvyklých strategií ve snaze pomoci podpořit partnery v těžkých dobách. S pohledem na spolupráci než na konkurenci.

Některé větší společnosti kladou zvláštní důraz na malé a střední podniky, které mají tendenci být pandemií postiženi více než ty větší. Mezi konkrétní opatření patří pomoc při budování digitálních nástrojů a služeb pro menší podniky, protože se zvyšuje poptávka po online obchodu. Další výhodnou taktikou je nabízet slevy pro klienty.

Větším společnostem pomáhají i členové jejich obchodních ekosystémů, protože organizace spolupracují s dlouhodobými obchodními partnery na krátkodobějších potřebách – například při vytváření správných zpráv – a zároveň také získávají trpělivý pohled na dlouhodobé plánování.


Zvyšování cen produktů a služeb není odpověď!


Další z účastníků zasedání poznamenal, že: ,,podnikatelé by měli k cenám produktů přistupovat velmi citlivě. I když mnoho společností hledá prodejní kanály a rozšiřují je, neměly by se snažit získat zpětné zisky zvýšením cen pro spotřebitele, z nichž miliony jsou kvůli pandemii COVID-19 najednou bez příjmů.“

Závěrem se shodli na tom: „jak budeme jednat dnes,  tak to bude z dlouhodobého hlediska velmi důležité. A jsme si plně vědomi, že je to běh na dlouhou trať. Není to sprint.“

 

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .