Firmové Oscary znají své vítěze: Český Goodwill 2025 ocenil poctivé české podnikání

Poctivost, inovace a odvaha dělat věci jinak. To byly hlavní motivy letošního galavečera Český Goodwill 2025, který se ve čtvrtek 23. října proměnil v oslavu firem, za nimiž stojí příběhy plné energie, nápadů a lidskosti. Z 52 finalistů si domů odneslo prestižní firmové oscary celkem 18 podnikatelů z celého Česka.

Zdroj: Český Goodwill

Projekt Český Goodwill, pořádaný už třináctým rokem poradenskou skupinou HPCG, si klade jednoduchý, ale silný cíl: oceňovat firmy, kterých si lidé váží. Nejde o velikost obratu, ale o hodnoty, které stojí za značkou. „Podnikání má smysl tehdy, když kromě zisku vytváří i hodnotu pro ostatní,“ říká autorka projektu a výkonná ředitelka HPCG Lenka Hlavatá. A letos ze 113 nominací vybrala odborná porota i veřejnost ty, kteří podnikají srdcem i rozumem.

Celým galavečerem premiérově provázela AI moderátorka pořadateli nazvaná „Berta“

Zdroj: Český goodwill

Tradice, která přetrvává

V kategorii Tradice zazářila Schindlerova pletárna s.r.o., vedená Martinem Veselíkem. Firma navazuje na historii sahající přes 170 let zpět a dokazuje, že české řemeslo má v moderní době své pevné místo. Na stříbrné příčce se umístil Zámek Loučeň pod vedením Kateřiny Šrámkové – místo, kde se spojuje historie s turistikou a regionálním rozvojem. Bronz pak patří Leoně a Luďkovi Šebestovým z Vinných sklepů Skalák, kteří s láskou pečují o moravskou vinařskou tradici.

Inovace z českých dílen

O budoucnosti podnikání se rozhoduje v kategorii Inovace – a tu letos ovládl David Šohaj Minařík a jeho firma myco s.r.o., která z mycelia vyrábí ekologické obaly a materiály budoucnosti. Stříbro získala KARDI AI Technologies Pavla Digaňe, přinášející průlomové technologie umělé inteligence do kardiologie, a bronz si odneslo herní studio Charles Games, známé svými edukativními hrami s celosvětovým dosahem.

Když podnikání znamená spolupráci

Kategorie Partner patří těm, kteří propojují byznys s odpovědností. Zlato si odnesla Nadace ZET profesora Milana Zeleného, řízená Olgou Girstlovou, která podporuje vzdělávání a podnikavost. Na dalších příčkách se umístila D E L F Y s.r.o. Pavla Chýleho a společnost Good Sailors Filipa Molčana, jež dává pracovní příležitosti v IT lidem se zdravotním hendikepem.

Made in Czechia: svět zná českou kvalitu

V kategorii Made in Czechia triumfovala společnost ADVACAM s.r.o. (Jan Sohar a Jan Jakůbek), světově uznávaný výrobce detektorů částic využívaných vědeckými institucemi po celém světě. Stříbro patří tradičnímu výrobci topných systémů Thermona, spol. s r.o., a bronz putuje do rukou Pavla Diviše z TGS nástroje-stroje-technologické služby – firmy, která české strojírenství s úspěchem exportuje do desítek zemí.

Marketing s lidskou tváří

Nová kategorie Marketér ukázala, že kreativita a etika jdou ruku v ruce. Zlato získala Martina Bulánková z neziskové organizace Ministr zdraví, která mění pohled na zdraví a prevenci. Stříbro putuje k Ladě Frankové z Tesco Mobile ČR za nápaditou a udržitelnou komunikaci, a bronz patří týmu #HolkyzMarketingu (Aneta Martinek a Lucie Audi), který už roky podporuje profesní růst žen v marketingu.

Osobnost roku zvolila veřejnost

V kategorii Osobnost Český Goodwill 2025 rozhodovala veřejnost, která zaslala téměř 10 000 hlasů. Zlato získal Pavel Hais ze společnosti United Networks SE, stříbro Viera Kranz z firmy Jadoli a bronz manželé Eva a Vladimír Přibylovi, kteří prostřednictvím spolku pro obnovu památek Konojed zachraňují české kulturní dědictví.

Novinka: oceněna i veřejnost

Letos poprvé byla oceněna i osoba z řad veřejnosti, která nominovala vítěze kategorie Osobnost. Lucie Bořánková z United Networks SE si z galavečera odnesla poukaz na studium MBA na NEWTON UNIVERSITY, stříbrném partnerovi projektu.

Křišťál, který nese příběh

Každý oceněný podnikatel si domů odnesl hodnotné ceny v celkové hodnotě přes jeden milion korun, zatímco zlatí vítězové navíc získali unikátní křišťálové trofeje od designérského dua HA-HA ve spolupráci s firmou AVETON – symbol propojení hodnoty a odpovědnosti v českém byznysu.

Zdroj: Český Goodwill

Křišťál, který nese příběh

Každý oceněný podnikatel si domů odnesl hodnotné ceny v celkové hodnotě přes jeden milion korun, zatímco zlatí vítězové navíc získali unikátní křišťálové trofeje od designérského dua HA-HA ve spolupráci s firmou AVETON – symbol propojení hodnoty a odpovědnosti v českém byznysu.

O projektu Český Goodwill

Projekt Český Goodwill, založený v roce 2013, pořádá HPCG (Hlavatý & Partners Consulting Group) a jeho transparentní průběh garantuje certifikační autorita TÜV SÜD Czech. Za podpory partnerů jako HELUZ GROUPETNETERA GROUPNEWTON UNIVERSITYX ProductionRadiohouse a Rádio Blaník a síť Hitrádií. FTV Prima a dalších tak již třináctým rokem dává prostor podnikatelům, kteří dokazují, že i v tvrdém světě byznysu má srdce své místo.

Autor článku: