Hybridní televize má nyní potenciálně dosah na 1,3 milionu diváků

Skupina FTV Prima dnes ukázala data týkající se postupného rozvoje platformy HbbTV, která je divákům známá jako „hybridní televize“. Jde o konzumaci obsahu přímo prostřednictvím televizního přijímače připojeného k internetu.

Petr Hatlapatka a Daniel Grunt. Foto: FTV Prima

Petr Hatlapatka a Daniel Grunt. Foto: FTV Prima

Nová metodika a výzkum ve spolupráci s ČRa a společností Hybrid

Tzv. HbbTV aplikace dnes divákovi servírují všechny největší televizní skupiny u nás. Zástupci televize Prima dnes dali redakcím k dispozici data nejen o jejich vlastní hybridní aplikaci, ale i o HbbTV jako celku.

Podle nového měření FTV Prima sleduje hybridní televizi v České republice 1 325 567 diváků. Vyplývá to z průzkumu DevideID & fingerprinting, který byl proveden od července do začátku září. Podle měření HbbTV aplikace na kanálech FTV Prima se podařilo zjistit, že u obrazovky průměrně sedí dva diváci (konkrétně jde o průměrnou hodnotu 2,06).

Obecně narůstá také popularita využívání hybridní televize, návštěvnost kanálů FTV Prima zde meziročně vzrostla o 91 procent, zatímco konzumace videí v archivu vzrostla o 136 procent. Poslední údaje je ale potřeba brát s rezervou, jelikož tento směr konzumace se ještě vyvíjí a růst převyšující 100 procent ročně nemusí být výjimkou.

Jako televize se již dlouhou dobu angažujeme na poli nových technologií a patříme mezi české lídry v oblasti hybridní televize. Čísla o používání HbbTV v českých domácnostech jsou proto pro nás důležitá, a jelikož výsledky se dlouhou dobu rozcházely, rozhodli jsme se navrhnout novou metodiku a realizovat výzkum ve spolupráci s odborníky z Českých radiokomunikací a společnosti Hybrid,“ říká Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima.

Diváci přes HbbTV nejvíce sledují vlastní pořady Primy

Nejsledovanější pořady na HbbTV jsou aktuálně vlajkové seriály Primy Kapitán Exner, Ohnivý Kuře a Modrý kód, u těchto pořadů tvoří sledování přes HbbTV až čtvrtinu z celkového počtu přehrání videí. Naopak akviziční pořady a dětský obsah mají vyšší podíl zhlédnutých videí v HbbTV než na portálu iPrima.cz.

Zájem roste nejen o sledování pořadů v HbbTV, ale také o realizaci reklamních kampaní. Podle Petra Hatlapatky, vedoucího online prodeje obchodního zastupitelství Media Club, běželo v prvních osmi měsících tohoto roku na kanálech Primy přes 90 kampaní, zatímco v celém roce 2016 jich bylo 41. HbbTV se tak v letošním roce zařadila mezi standardní nástroje marketingové komunikace u mnoha klientů.

Úspěšnost reklamních formátů i přes vyšší četnost kampaní neklesá, a stále se tak drží výrazně výš než je obvyklé u internetových kampaní. Průměrné CTR u Switch-In formátu je 1,5 %, u formátu Button Menu 2,3 % a Videospot 2,1 %.

Více než polovina majitelů přijímačů podporujících HbbTV jsou muži (konkrétně 52 %). Obecně převládá věková skupina 25–54 let, která tvoří 58 procent.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .