Nova zahájila kampaň k dárcovství kostní dřeně

radiotv221Jedenáct moderátorů TV Nova podstoupilo vstupní vyšetření pro dárcovství kostní dřeně. Kampaň na podporu Nadace pro transplantace kostní dřeně poběží na Nově do začátku května. CET 21 věnovala vyslací čas, Česká produkční 2000 vyrobila spoty.

Televize Nova včera zahájila kampaň na podporu dárcovství kostní dřeně, která se bude na její obrazovce objevovat v podobě čtyř různých spotů až do 4. května. Jedenáct moderátorů TV Nova zároveň podstoupilo vstupní vyšetření, aby se mohli stát členy registru dárců kostní dřeně. „Jde o první podobnou akci, kdy se celebrity přímo účastní nějaké charitativní akce, a nepodporují ji pouze svým podpisem,“ upozornila programová ředitelka Novy Libuše Šmuclerová.

Mezi dobrovolníky, kteří podstoupí odběr kostní dřeně, je šéfredaktor zpravodajství Pavel Zuna, šéfredaktor publicistiky Radek John a moderátoři a redaktoři Karel Voříšek, Jana Adámková, Pavlína Danková, Michaela Dolinová, Lenka Hornová, Michal Jančařík, Karla Mráčková, Jitka Obzinová a Václav Tittelbach. Podle šéfa Českého národního registru dárců kostní dřeně v Plzni Vladimíra Kozy se přihlásili i další dobrovolníci z řadových zaměstnanců TV Nova.

Nova se věnuje charitě dlouhodobě

„Přispění CET 21 je v reklamním čase, přispěním České produkční 2000 je ve výrobě spotů,“ přiblížila Šmuclerová, podle níž Nova začala o realizaci projektu jednat již před třemi lety. Charitě se stanice věnuje už od svého vzniku v roce 1994 (kampaň na podporu dárcvoství kostní dřeně zahájila shodou náhod v den 8. výročí zahájení vysílání). „Dlouhodobě se věnujeme podpoře dětí s mentálním postižením. Naším partnerem je nadace Duha,“ říká mluvčí Novy Martin Chalupský. „Organizační i mediální podporu jsme poskytli Kontu Nikolka, na kterém se vybralo přes 10 milionů Kč. Stejně tak jsme podpořili i Konto povodně, na kterém se podařilo shromáždit více než 70 milionů Kč.“

O Vánocích se Nova pravidelně podílí ve spolupráci s Katolickou charitou na Tříkrálové sbírce. „V posledních třech letech se velmi věnujeme podpoře azylových domů pro děti v aktuální krizové situaci. Jsme patrony domů v Praze, Plzni, Brně a Kroměříži,“ říká Chalupský. Nova natočila a odvysílala pořady Srdce na dlani nebo Miliónová babička. „Jejich výtěžek byl věnován právě těmto azylovým domům. Pravidelně to bylo 1,5 miliónu Kč,“ přiblížil na dotaz RadioTV mluvčí TV Nova.

Speciální Áčko o dárcovství

Z pravidelných kampaní Nova podporuje Ligu etnických menšin proti rasismu a tradiční Květinový den. „Naším cílem není charitu prezentovat, ale konat, proto proběhne každý rok řada drobnějších, ale velmi významných akcí bez mediální pozornosti. Nepomáháme těm, kteří to potřebují kvůli ocenění, ale protože chceme a děláme to rádi,“ říká Chalupský. Podle Šmuclerové měli zaměstnanci Novy v minulosti dokonce výslovně zakázáno mluvit o charitě, kterou Nova podporuje.

Kampaň na podporu dárcovství kostní dřeně Nova doplní také speciálním vydáním talk show Áčko s názvem Dej mi dřeň, umírám!, které odvysílá ve středu 20. února (moderovat bude Šárka Kubelková). Zájemcům o dárcovství kostní dřeně bude po celé dva měsíce k dispozici infolinka 02/510 20 510.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .