Česká televize poodhalila svůj nový vizuální styl

Svůj nový vizuální styl prezentovala včera Česká televize novinářům. Do vysílání bude nový vizuál nasazen 1. září. Obrazové i zvukové pojetí všech jejích kanálů bude nově vycházet především z jejich vlastní filosofie. Korporátní logo ČT zůstává zatím zachováno.

Česká televize po dvouletých přípravách představí 1. září nový vizuální styl označování kanálů. Koncepce redesignu vznikla v oddělení Vizuální prezentace, vedoucí projektu je Pavla Hromková, vedoucím kreativního týmu Uroš Trefalt. Každý kanál pak má svého artdirectora.


„Grafické prostředí České televize chce působit na diváka jedním vizuálním jazykem, který obsahuje odlišné prvky, specifické pro každý kanál,“ představuje záměr tvůrců mluvčí ČT Martin Krafl. Česká televize komunikuje svůj nový vizuální styl tímto spotem:





První impuls zahájit v grafice České televize redesign přišel s procesem digitalizace. S jejím nástupem chce Česká televize posílit celý systém své korporátní identity. Poslední grafická proměna proběhla v ČT totiž proběhla už v roce 1998. Celý systém nového grafické stylu vychází z principů nové korporátní identity ČT, která vzešla ze soutěže uspořádané vloni na jaře.


Česká televize prozatím nebude měnit své současné korporátní logo, ale bude pokračovat v přípravách uvedení jeho nástupce. Postupně se začnou zavádět jednotlivé grafické prvky do všech oblastí korporátní komunikace, znělek a grafiky tak, aby byl celý proces finálně završen nejpozději spuštěním digitalizace. Redesign označování kanálů je tak prvním krokem. Dalším důvodem změny byla potřeba zmodernizovat a zjednodušit označení kanálů a odstranit technická omezení jejich prezentace ve srovnání s aktuálně užívanými logy.


Vizuál každého kanálu vychází především z jeho filozofie a svým pojetím jej podporuje za pomoci nových sloganů a identifikačních znělek.


ČT1 – Vítejte na jedničce!
Nové grafické prostředí ČT1 oslovuje většinového diváka pozitivní barevností, příjemnými záběry a hudbou.


ČT2 – Jiný prostor
Prostor pro mladšího diváka zohledňuje především grafika ČT2, která zpracovává estetiku a výrazové prostředky pro menšinového a výlučného diváka, který vyžaduje kvalitu, oceňuje experiment a alternativní styl projevu.


ČT4 SPORT Žijeme sportem
Nový vizuál kanálu ČT4 Sport zase odráží dynamiku a prvky sportovního prostředí a přenosů.


ČT24 – Informační náskok
Nadčasovost a prvky typicky zpravodajského vizuálního stylu obsahuje grafika kanálu ČT24.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .