Prima vyrazila na zteč proti České televizi

radiotv22Pohádkové čtvrtky mohou Primu přiblížit v podílu na sledovanosti na úroveň prvního programu České televize. V celoročním průměru by tak mohla přesáhnout 18-procentní sledovanost.

Největší nárůst podílu na sledovanosti zaznamenala minulý týden televize Prima, která jako první představila své vánoční programové schéma. K výraznému zlepšení jí přitom pomohlo zavedení „pohádkových čtvrtků“, které odstartovala Třemi veterány. Polepšila si také televize Nova, zatímco oběma kanálům České televize i metropolitní TV3 podíl na sledovanosti klesal. Vyplývá to z výsledků měření peoplemetrového projektu společnosti Taylor Nelson Sofres, které zveřejnila Asociace televizních organizací.

Nově vládnou Televizní noviny

Televizi Nova stoupnul v týdnu od 26. listopadu do 2. prosince podíl na sledovanosti o necelé procento na 47,12 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin však dosáhla podílu 51,49 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou byli překvapivě muži starší 15 let, těsně za nimi pak ženy starší 15 let. Nova už druhý týden obsadila všech 20 příček žebříčku TOP 20 ve sledovanosti pořadů napříč televizními stanicemi. Pomohlo jí k tomu ukončení seriálu ČT Šípková Růženka.

Nejsledovanějšími pořady na Nově byly minulý týden téměř výlučně Televizní noviny. Hlavní zpravodajská relace měla největší podíl na sledovanosti tradičně v neděli, kdy dosáhla 38,5 procenta. Následovaly Televizní noviny ve čtvrtek (36,9 procenta) a v pondělí (36,6 procenta). Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem byla úterní část soutěže Chcete být milionářem? s podílem 33 procenta.

Diváci ČT se chtěli bavit

Česká televize si minulý týden na obou kanálech pohoršila. Zatímco u programu ČT1 jde o pokles v řádu jedné desetiny procenta (z 22,24 na 22,14 procenta), kanál ČT2 si vedl mnohem hůře. Z původních 7,58 klesnul jeho podíl na pouhých 5,28 procenta. Ve skutečnosti však nejde o tak drastický pokles, protože předminulý týden byl výjimečný atraktivními fotbalovými přenosy. V prime timu dosáhnul ČT1 podílu 21,65 a ČT2 pouze 3,90 procenta. První program sledovaly především děti od čtyř do 14 let, zatímco ČT2 muži starší 15 let.

Mezi pořady ČT1 minulý týden překvapivě vedou zábavné relace a filmy. Prvenství získal středeční pořad Na palmě! s podílem 18,5 procenta, následovaný pátečním filmem Jak básníkům chutná život (18,1 procenta) a pondělním seriálem Bylo nás pět (17,2 procenta). Jinými slovy, diváci ČT1 dali přednost české tvorbě. Na programu ČT2 se nejlépe dařilo úternímu dílu dokumentárního seriálu Nadpřirozené jevy ve světle vědy (5,9 procenta), rovněž úterním Postřehům odjinud (5,2 procenta) a sobotním přenosu hokejového zápasu HC IPB Pojišťovny Pardubice s HC Slavií Praha (4,8 procenta).

Pohádková vychytávka TV Prima

Na předvánoční čas vsadila televize Prima, a jasně se jí to vyplatilo. Podíl na sledovanosti jí v minulém týdnu stoupnul o více než jedno procento a v průměru dosáhnul 19,31 procenta. Největší zásluhu na tom mají ženy starší 15 let, které se téměř ve stejné míře dívaly na program ČT1. V prime timu, kdy ji pro změnu sledovaly nejvíce děti ve věku od čtyř do 14 let, si ale Prima mírně pohoršila na 18,91 procenta.

Žebříček nejsledovanějších pořadů TV Prima tradičně zahajuje středeční díl seriálu Komisař Rex, který dosáhnul podílu 17,6 procenta. Následuje – rovněž tradiční – nedělení talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý (17,5 procenta) a čtvrteční pohádkový film Tři veteráni (16,2 procenta). Právě pohádkovými čtvrtky se snaží Prima nahnat sledovanost, aby v celoročním průměru pokořila osmnáctiprocentní hranici, kterou si pro letošek vytyčilo její vedení.

Opakování sexu na TV3 nevadí

Metropolitní televize TV3 minulý týden naposledy vysílala program z pražského studia své servisní organizace. Potíže s licencí se na podílu sledovanosti příliš neprojevily. Došlo sice k poklesu, ale minimálnímu: oproti 1,03 dosáhla TV3 poslední listopadový týden pouze 0,99 procenta. V hlavním vysílacím čase to bylo pouze 0,80 procenta. Metropolitní vysílání nejčastěji sledovali muži starší 15 let. V neděli večer TV3 vysílání nahradila titulkem.

Nejsledovanějším pořadem TV3 v minulém týdnu byla čtvrteční Sexcetera (1,3 procenta), následovaná stejnou relací vysílanou v pátek (1,2 procenta). Třetím příčku obsadil sobotní film Nevada Smith s podílem 1,1 procenta. Kabelovým a satelitním stanicím sledovanost mírně stoupla z 4,79 na 5,16 procenta, přičemž v hlavním vysílacím čase jejich podíl klesnul na pouhých 3,25 procenta. Největší diváckou skupinou byly tradičně děti od čtyř do 14 let.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .