České televizi klesla sledovanost, Nově stoupla

radiotv22Mírný pokles sledovanosti v minulém týdnu zaregistrovala také televize Prima. Veřejnoprávní České televizi poklesla sledovanost u obou kanálů, zatímco metropolitní TV3 si nepatrně polepšila.

Po několikatýdenním nárůstu zaznamenala Česká televize v uplynulém týdnu pokles sledovanosti u obou svých kanálů. Oproti tomu komerční stanice si v týdnu od 5. do 11. listopadu vesměs polepšily – nejvýrazněji TV Nova. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového výzkumu sledovanosti společnosti Taylor Nelson Sofres, které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.

Nova čeká na Nejslabší článek

Nova si polepšila téměř o dvě procenta, ve druhém listopadovém týdnu dosáhla průměrné sledovanosti 45,37 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin to bylo ještě více, 47,89 procenta. Největší diváckou skupinou TV Nova byly ženy starší 15 let, i když rozdíl mezi dalšími skupinami, muži staršími 15 let a dětmi ve věku od čtyř do 14 let, byl minimální.

Pořady TV Nova obsadily 19 pozic v tabulce TOP 20 všech televizních stanic. Jedinou výjimkou byl opět seriál České televize Šípková Růženka. Nejsledovanějšími pořady Novy v uplynulém týdnu byly Televizní noviny. Hlavní zpravodajské relaci se nejlépe vedlo tradičně v neděli, kdy ji sledovalo 42,4 procenta diváků, poté v úterý (37,2 procenta) a v sobotu (35,7 procenta). Soutěž Chcete být milionářem? se propadla se sledovaností 32,3 procenta až na sedmou pozici.

ČT: Co bude po Šípkové Růžence?

České televizi se příliš nedařilo. Sledovanost programu ČT1 klesla z 24 procent na 22,66 procenta. Kanál ČT2 v uplynulém týdnu sledovalo 7,33 procenta diváků, což je o půl procenta méně než na přelomu října a listopadu. V prime timu sledovalo program ČT1 23,78 procenta diváků, zatímco ČT2 pouze 5,77 procenta. První program nejčastěji sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, druhý program muži starší 15 let.

Suverénně nejsledovanějším pořadem ČT1 i celé České televize byla pondělní část seriálu Šípková Růženka, kterou si nenechalo ujít 34,8 procenta diváků. Na druhém místě jsou s velkým odstupem středeční Události (19 procent). Třetí pozici obsadily Události ze soboty (18,8 procenta). Program ČT2 zcela ovládly Švédské hokejové hry, takže nejsledovanějším pořadem byla třetí třetina čtvrtečního zápasu České republiky se Švédskem (9,8 procenta), následovaná druhou třetinou téhož zápasu (9,6 procenta) a třetí třetinou pátečního zápasu ČR – Kanada (9,3 procenta).

Sledovanost Primy stagnuje

Mírné zhoršení zaznamenala minulý týden televize Prima, která dosáhla průměrné sledovanosti 18,85 procenta, ovšem v hlavním vysílacím čase téměř 19 procent. Primě se po říjnovém propadu až na 15 procent daří udržovat sledovanost okolo 18 procent, snaha dohonit program ČT1 se však zatím míjí účinkem. Mezi diváky TV Prima minulý týden výrazně dominovaly ženy starší 15 let.

Podobně jako v předchozím týdnu, i v tom minulém na Primě vedly zábavné pořady a seriály. Nejlépe si vedl středeční Komisař Rex, který dosáhl sledovanosti 17,8 procenta. Tradičně vysokou sledovanost měla i nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý (17,7 procenta). Na třetí příčce se umístil další oblíbený seriál, Wolfův revír, se sledovaností 13,1 procenta. Hlavní zpravodajská relace Zpravodajský deník se sledovaností 12 procent zaujala až pátou pozici.

Spor o TV3 diváky neodradil

Metropolitní televize TV3 si přes omezení výroby vlastních pořadů, které začala servisní organizace praktikovat právě minulý týden, mírně polepšila. Jde ovšem pouze o kosmetickou úpravu z původních 0,93 na 0,98 procenta. V hlavním vysílacím čase TV3 tradičně zaostává, a týden od 5. do 11. listopadu nebyl výjimkou: průměrná sledovanost klesla na 0,90 procenta.

Nejsledovanějším pořadem TV3 byla čtvrteční Sexcetera, kterou si nenechalo ujít 1,2 procenta diváků. Druhá byla středeční reality show Neváhej a leť se sledovaností 1,1 procenta. O třetí až pátou pozici se dělí čtvrteční Expres Dnes, Počasí a sobotní Sex Bytes, které shodně dosáhly jednoprocentní sledovanosti. Kabelové a satelitní televize si ve sledovanosti mírně polepšily: dosáhly 4,81 procenta oproti 4,76 procenta v předchozím týdnu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .