Cartoon Network s novou kampaní proti šikaně s youtuberem Kovym

Osvětová Kampaň CN Buddy má tradici v jiných zemích a regionech, kde ji Cartoon Network úspěšně etabloval. V České republice značka spolupracuje s Linkou bezpečí. Tváří kampaně se stal úspěšný youtuber Karel Kovář alias Kovy.

Tisková konference ke kampani Cartoon Network s názvem CN Be a Buddy, not a Bully aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující Cartoon Network na českém trhu

Tisková konference ke kampani Cartoon Network s názvem CN Be a Buddy, not a Bully aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující Cartoon Network na českém trhu

Kampaň úspěšně proběhla v USA, ve Velké Británii a vzbudila mimořádně silný ohlas v Rumunsku

Celý název kampaně zní Be a Buddy, not a Bully, v češtině Buď kámoš, postav se šikaně. Kampaň má za cíl ukázat dětem, že „být jiný“ není na překážku, ale právě naopak.

Jsme rádi, že celosvětovou osvětovou kampaň CN Buddy můžeme představit i v České republice. Víme, že se s šikanou potkalo mnoho našich mladých diváků, proto chceme společně s naším partnerem Linkou bezpečí a naším ambasadorem Kovym ukázat nejen dětem, že se mohou šikaně postavit nejen svým postojem, ale i zapojením důvěryhodného dospělého. Chceme problém podat tak, aby mu rozuměly i děti, a aby věděly, kde hledat pomoc,“ popisuje kampaň Malgosia Chapman z německé pobočky mediální skupiny Turner Broadcasting, která zastřešuje aktivity Cartoon Network i ve střední a východní Evropě.

Obrovský ohlas měla kampaň například v Rumunsku, kde již proběhlo několik etap. Podle Malgosie Champan tato kampaň přispěla k vytvoření povědomí o kybernetické šikaně, jelikož zejména v Rumunsku neměli pro tento fenomén žádný specifický výraz. Nyní se osvěta dostala do bodu, kdy rumunská vláda vážně zvažuje zavedení nového státního svátku s cílem ještě zvýraznit povědomí o tomto problému.

Kampaň se soustředí především na osvětu, díky které mohou děti i dospělí získat lepší přehled o dostupné pomoci. Na včerejší tiskové konferenci přitom zaznělo, že projevy nemusí zahrnovat jen slovní a fyzické napadání. Může jít i o na první pohled nevinné pošťuchování nebo vyčleňování z kolektivu. Kyberšikana je ještě „sofistikovanější“, odehrává se totiž v online prostoru, oběť mnohdy ani nezná jejího původce, navíc může probíhat nepřetržitě.

YouTuber Karel Kovář alias Kovy v kampani Cartoon Network s názvem CN Be a Buddy, not a Bully aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující Cartoon Network na českém trhu

YouTuber Karel Kovář alias Kovy v kampani Cartoon Network s názvem CN Be a Buddy, not a Bully aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující Cartoon Network na českém trhu

YouTuber Kovy upozorňuje na skupinu přihlížejících

Kybernetická šikana je fenoménem, který opravdu masivně zasahuje populaci dětí a který má na dětskou oběť prokazatelný dopad. Základem řešení kyberšikany v prostředí škol je především náprava školního klimatu – zajištění dobrých vztahů mezi žáky, učiteli, ale také rodiči,“ říká vedoucí projektu E-Bezpečí doc. Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. z Univerzity Palackého v Olomouci.

Ambasadorem projektu se stal Karel Kovář alias youtuber Kovy, který se sociálními a vzdělávacími tématy zabývá nejen ve svých videích.

Se šikanou jsem se v dětství setkal v různých podobách ve většině kolektivů. Když se o tomto jevu mluví, často slyšíme příběhy šikanovaných, odvážlivců, kteří se za šikanované postavili, nebo těch, kteří šikanují. Suverénně největší skupinu ale tvoří přihlížející. Okolí, které má pocit, že se ho situace netýká. Právě to jsem chtěl v českém pojetí kampaně akcentovat. Aby si i ti, kteří nejsou přímými účastníky šikany, uvědomili, že mají zodpovědnost, jsou součástí problémů a mají šanci pomoci,“ uvedl Kovy.

Sám podpořil kampaň tím pro sebe nejpřirozenějším způsobem – vystupováním v online videích, které mají obrovský virální potenciál.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .