MediaProjekt III.-IV.Q 2010: Segment hudba, film a foto posílil o 15,5%

mediaprojekt_logo_iiiivPDF DOKUMENT UVNITŘ – Ani tentokrát nechybí na stránkách RadioTV pravidelná analýza čtenosti českých tištěných periodik. MediaProjekt byl realizován společnostmi GfK Praha – Median. V období 1. 7. 2010 – 17. 12. 2010 bylo dotazováno 12 537 náhodně vybraný respondentů z celé České republiky. S podrobnými výsledky v jednotlivých segmentech vás nyní seznámíme.

Nejméně jeden deník si za posledních 14 dní přečetlo 69,3% populace, tedy téměř 6,2 milionu osob ve věku 12-79 let. Čtenářem aspoň jednoho časopisu je 88,2%, v absolutních číslech představuje tento údaj 7,9 milionu osob.  Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům nejvíce čtenost časopisů se zaměřením na hudbu, film a foto a to o 15,5%. Segment péče a zdraví zaznamenal nárůst více než 5%.

MediaProjekt představil vůbec první výsledky odhadované čtenosti u tří nových titulů. Panorama 21. století se může při své premiéře pochlubit výsledkem 102 tisíce čtenářů na jedno vydání, Bydlení Stavby Reality má 41 tisíc čtenářů a do třetice Top Gear s číslem 26 tisíc čtenářů na vydání.

Podívejme se nyní na přehled čtenosti v uplynulém pololetí. V každém tematickém okruhu nabízíme srovnání posledních pěti vln MediaProjektu. První číslo udává čtenost, druhý údaj značí prodaný náklad (u bezplatných deníků se jedná o tištěný náklad, v případě suplementů je sledován vložený náklad). V textu se věnujeme většinou meziročním srovnáním. Všechna čísla udávají počet osob v tisících.

PDF DOKUMENT: TABULKY ČTENOSTI PRŮZKUMU MEDIAPROJEKT

Deníky (celostátní, regionální, bezplatné)

Pozici nejčtenějšího deníku uhájil deník Blesk, denně jej čte 1,37 milionu čtenářů, v meziročním srovnání vykazuje mírný pokles 20 tisíc čtenářů na vydání. Druhé místo patří i tentokrát Mladé frontě DNES, v meziročním srovnání výrazně padá o 119 tisíc, ve srovnání s minulou vlnou MediaProjektu klesá o 55 tisíc a přináší výsledek 819 tisíc. Následuje Právo (402 / od minule -15 / meziročně -45). Následující místa vykazují stabilní výsledky.

Regionální DENÍK v celkovém součtu klesá pod hranici 900 tisíc (konkrétně 877 tisíc), od minule poklesl o 36 tisíc, v meziročním srovnání padá o 102 tisíce.

Bezplatná periodika Metro (352 / +4 / -46) a E15 (59 / +14 / +2) setrvávají na svých hodnotách, Sedmička (428 / +37 / -) a Čillichilli (210 / +33 / +9) si získaly nové čtenáře.

Celostátní suplementy

Nejčtenější přílohou zůstává Blesk magazín TV s 1,819 milionu čtenářů, meziročně dokázala najít 59 tisíc nových čtenářů. Druhý TV Magazín i přes nárůst o 23 tisíce na 1,497 milionu nezastavil meziroční propad, tentokrát přichází o 142 tisíce čtenářů. Velký úspěch zaznamenává TV Pohoda (419 / +10 / +110), před rokem měl o 110 tisíc méně.

Bydlení, zahrada a hobby

Dům a zahrada se vrací na loňské hodnoty, aktuálně jej čte 88 tisíc lidí, přičemž od posledního průzkumu posílil o 21 tisíc čtenářů. Druhý Chatař & chalupář (87 / -3 / +10) drží nasazené tempo a drží se okolo 90 tisíc čtenářů za vydání. Všechny tituly v tomto segmentu v meziročním srovnání zůstávají na stejných číslech jako minule. Naproti tomu Svět koupelen zaznamenal meziroční odliv 27 tisíc čtenářů na aktuální číslo 34 tisíce.

Nejoblíbenějším titulem segmentu Zahrada a hobby zůstává Zahrádkář (253 / -55 / -28), Receptář (222 / -27 / -78) od loňského roku ztratil 78 tisíc čtenářů. V kontrastu s těmito výsledky vychází Blesk Hobby (180 / +37 / +41) se zásadním posílením, velmi dobře je na tom titul Udělej si sám (68 / +10 / +30).

mediaprojekt_banner_iiiiv

Hudba a informační technologie

V segmentu hudby se nic nemění, Spark pokračuje v celoročních číslech 70 tisíc (ačkoli meziročně přichází o 20 tisíc čtenářů), Rock&Pop výsledky nemění.

Počítač pro každého (45 / -3 / -35) oslabuje ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nejvíce, pokles zastihnul i Computer (52 / – 11 / -18) a Jak na počítač (64 / +3 / -17). Extra PC (44 / +2 / -4) a PC rady (43 / +5 / +9) jsou stabilní stejně jako Computerworld (72 / 0 / +9).

Kvůli meziročnímu pádu Score o 29 tisíc (76 / +2 / -29) má titul nyní zcela shodný výsledek s časopisem Level (76 / +7 / +13).

Programové tituly

TV Max (519 / +24 / +123) prokázal dominanci v segmentu programových titulů. Dařilo se prakticky všem sledovaným titulům, výjimkou je Týdeník Televize (177 / -20 / -30), který zaznamenal největší odliv lidí.

Časopisy pro děti a mládež

Děti a mládež nadále nejvíce čtou Bravo (165 / -28/ -70), pokud by ovšem pokračoval časopis v současném trendu, přeběhne jej příště ABC (159 / +4 / -6). Nedařilo se ani Bravo Girl! (144 / -10 / -24). Posiloval Top dívky (144 / +3 / +11).

Tituly pro ženy

Ženské čtenářky dávají přednost Blesku pro ženy (647 / -2 / -18), následuje silně oslabená Chvilka pro tebe (612 / -28 / -70), největší propad zastihnul Katku (426 / -24 / -93), nedařilo se ani titulu Tina (319 / -9 / -67). Naopak posílení sledujeme u časopisů Žena a život (387 / +1 / +23) a Vlasta (385 / +21 / +21).

Segment zdraví a vaření

Svět ženy Pošli recept (454 / +13 / +73) je jedničkou mezi časopisy o vaření. S velkým odstupem následuje Tina Vaříme (137 / +7 / +7) a Apetit (119 / +2 / +21).

Životní styl pro muže a ženy

Muži preferují nadále Maxim (156 / -3 / -18), vydařený rok má za sebou Playboy (124 / +24 / +42), v meziročním srovnání rostl o 42 tisíce.

Glanc (256 / +7 / 0) naopak vede mezi ženskými čtenářkami. Pokles zastihnul Elle (165 / -10 / -21), Marianne (165 / +3 / -27) a především titul Dieta (68 / -13 / -61) či Maria Claire (42 / -5 / -38).

Blesk křížovky (303 / -13 / +59) vede v křížovkářském segmentu před Křížovkářským TV magazínem (189 / -1 / -2).

Ekonomické a zpravodajské tituly

Ekonom (95 / -7 / -7) si udržel vedoucí postavení před Eurozpravodajem (82 / -7 / 0), Eurem (80 / -12 / +11) a Novým profitem (37 / -4 / -2). Týden (165 / -25 / -55) vyhledává více než Respekt (95 / -1 / -2), ten ovšem dokázal svou čtenářskou obec udržet.

mediaprojekt_banner_iiiiv_2

Motoristické a sportovní tituly

Svět motorů (182 / +7 / +17) vede před magazíny Auto Tip (143 / -8 / -5), Auto motor a sport (124 / +12 / +30) a Automobil revue (83 / +1 / +3). Největší pokles vykazuje Speed (46 / -9 / -26).

Nedělní Sport (251 / -6 / +9) stále vede mezi sportovními tituly. Vydařené pololetí má na svém kontě Český rybář (222 / +28 / +14) či Cykloturistika (96 / +7 / +21).

Společenské tituly

Nejúspěšnějším společenským titulem je Rytmus života (845 / +25 / -28), meziročně posilovaly prakticky všechny časopisy v horní polovině žebříčku. Časopisy 21. století (356 / +9 / +15), Epocha (267 / -18 / +34) a History Revue (164 / +8 / +35) z vydavatelství RF-Hobby posilovaly velmi výrazně, Enigma (87 / -5 / -) zachovala setrvalý stav. Dařilo se však Reflexu (293 / 0 / +32).

Cestování, věda a technika

National  Geographic (133 / -31 / +3) i přes meziročně stabilní výsledky zastihnul silný propad od minule. Lidé a země až padají (136 / -19 / -3) jsou na prvním místě. Třetí Koktejl (97 / -5 / -4) nepatrně oslabil, Cestopisy (92 / 0 / +18) meziročně přilákaly 18 tisíc nových čtenářů.

Vydavatelství Extra Publishing boduje se Živou historií (71 / -1 / +1), Příroda (40 / -6 / -16) padá. Poslední Geo (28 / +2 / -1) výsledky nemění.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .