RadioProjekt I. + II. Q 2011: MMS upevňuje pozici na trhu, Beat skočil výrazněji kupředu

RadioProjekt I. + II. Q 2011: MMS upevňuje pozici na trhu, Beat skočil výrazněji kupředu

ANALÝZA TÝDENNÍ POSLECHOVOSTI – Rádio Impuls stále nenachází přemožitele, aspoň jednou týdně si jej totiž naladí 2,059 milionu posluchačů, přičemž meziročně se jedná o nárůst 52 tisíce posluchačů. Tradičně druhá je Evropa 2, za ní Frekvence 1 a Rádio Blaník. Vyplývá to z průzkumu poslechovosti RadioProjekt I. + II.  Q. 2011, který pro RS SKMO zpracoval STEM/MARK Median. DOKUMENT PDF DOPLNĚN.

První článek ze série analýz týkající se aktuálního průzkumu poslechovosti vás seznámí s výsledky týdenního ukazatele. Tentokrát doplníme analýzu konkrétními vyjádřeními, která jsme doposud z tiskových zpráv získali. V případě, že obdržíme další vyjádření, samozřejmě je zveřejníme.

V této vlně RadioProjektu bylo dotazováno asi 15 tisíc náhodně vybraných respondentů. Věková struktura vzorku se pohybuje v rozmezí 12-79 let ve sledovaném období 2. ledna až 30. června 2011.

Všechna následující data udávají počet posluchačů v tisících, jedná se o týdenní ukazatel poslechovost, tedy počet posluchačů, kteří danou stanici naladili aspoň jednou během týdne. V článku nejsou uvedena čísla z celostátního pohledu, tradičně seznámíme vás s výsledky v jednotlivých krajích České republiky. S celostátními výsledky se setkáte jen v úvodních odstavcích.

Celostátní výsledky poslechovosti – celoplošné stanice

Jedničkou mezi rádii je Rádio Impuls, s výsledkem 2,059 milionu sice od minulého průzkumu o 35 tisíc kleslo (v rámci statistické chyby), meziročně přilákalo 52 tisíce nových posluchačů. Úspěchy zaznamenává zejména ranní show „Haló, tady Impulsovi“. Jak uvedlo Rádio Impuls, v čase 5-9 si denně program naladí 681 tisíc posluchačů. „Nejposlouchanější ranní vysílání v České republice, Haló, tady Impulsovi, tvoří velice dobře sehraný tým moderátorů. Honza Daněk na Impulsu vysílá již dvanáct let, Jitka Vlková deset. Velkou pozornost v poslední době Impulsovi zaznamenali zejména v souvislosti s mimořádnou prémií v rámci hry Haló, tady Impulsovi, kterou byl dům pro celou rodinu,“ říká Karolina Šimová, marketingová ředitelka Rádia Impuls.

Druhou pozici obhajuje Evropa 2 s výsledkem 1,837 milionu posluchačů týdně, od minula klesá o 98 tisíc, meziročně pak o 13 tisíc. V cílové skupině 12-39 let drží stanice první příčku stabilně, posilovala zejména u mužů: „Nové prvenství rádia Evropa 2 ve skupině Muži jednoznačně potvrzuje úspěch našeho největšího letošního projektu – soutěže Chceš moje Ferrari. Ani po jeho ukončení však neusínáme na vavřínech (…),“ komentuje aktuální výsledky svého rádia ředitel Evropy 2 Petr Vladyka. A Michal Beran, obchodní ředitel zastupitelství Regie Radio Music, dodává: „Evropa 2 má dlouhodobě podobné výsledky. Zadavatelé u ní oceňují skvělou schopnost nabízet komunikační řešení produktů pro mladé cílové skupiny posluchačů.“

PŘIPOMEŇTE SI MINULÝ RADIOPROJEKT
Celoplošné stanice meziročně posilují, od minula mírně klesají

Frekvence 1 zůstává na bronzové pozici s číslem 1,813 milionu, ve srovnání s minulým průzkumem se jedná o pokles 53 tisíce, meziročně roste o 21 tisíc. Miroslav Škoda, ředitel Frekvence 1, k výsledkům uvedl, že za ně vděčí inovacím, které stanice od ledna nabízí. „Nové pořady, které letos Frekvence 1 uvedla do vysílání, rychle zdomácněly v mediálních mixech zadavatelů reklamy. Dámský klub je oblíbený kvůli vysoké afinitě k cílové skupině žen 30+. Ruda z Ostravy si zadavatele získal unikátní schopností zapojení product placementu do svých soutěží a rychle rostoucí odezvou u posluchačů,“ konstatuje Michal Beran, obchodní ředitel zastupitelství Regie Radio Music.

Na dalších místech je ČRo 1 – Radiožurnál (1 243 / -21 / +45), ČRo 2 – Praha (577 / +1 / – 17), ČRo 3 – Vltava (171 / -16 / +11). Programová síť BBC tentokrát oslovila 39 tisíc posluchačů (od minula -6 tisíc / meziročně -3 tisíce). Z digitálních stanic Českého rozhlasu zmiňme ČRo 6 (42 / -3 / +4), ČRo Leonardo (21 / -3 / +6), ČRo D-dur (15 / -5 / +11), ČRo Rádio Česko (13 / 0 / 0) a v neposlední řadě ČRo Radio Wave (12 / -4 / -1).

RadioProjekt I. + II. Q 2011: MMS upevňuje pozici na trhu, Beat skočil výrazněji kupředu

Celostátní výsledky poslechovosti – regionální stanice a sítě

Rádio Blaník předstihnul ČRo 1 – Radiožurnál a je tak s výsledkem 1,252 milionu posluchačů týdně čtvrtou nejposlouchanější stanicí v republice, mezi regionálními stanicemi nadále suverénně vede. Od minula se výsledek nezměnil (-5 tisíc v rámci statistické chyby), meziročně pak získal 17 tisíc. „Rádio BLANÍK je celkově nejposlouchanější rozhlasovou stanicí ve Středočeském, Ústeckém a Plzeňském kraji. V Praze a Pardubickém kraji je stanice na prvním místě v žebříčku všech regionálních. Všem posluchačům děkujeme za přízeň,“ řekl k výsledkům Daniel Rumpík, programový ředitel Rádia Blaník.

S odstupem následuje Rádio Čas, které v součtu s Rádiem Dyje dosahuje čísla 524 tisíc posluchačů týdně (od minula +15 tisíc / meziročně +50 tisíc). Radio Beat (420 / +32 / +82) posilovalo mezi všemi stanicemi v republice vůbec nejvíce. Tabulka pokračuje následovně – Country Rádio (418 / +32 / +30), Hitrádio Apollo a Orion (353 / -13 / -11), ČRo Brno (265 / +2 / +2), Radio Černá Hora (262 / -11 / -15), Kiss Hády (220 / -33 / -35), Rádio Krokodýl (206 / +16 / +19), Fajn Radio (202 / -2 / +35) a Kiss Morava (197 / -5 / +39). Ostatní stanice se přes hranici 200 tisíc nedostaly.

STÁHNĚTE SI: PDF DOKUMENT S VÝSLEDKY POSLECHOVOSTI

Hitrádia s Rádiem City jsou nejposlouchanější rozhlasovou sítí v České republice, aspoň jednou týdně si je naladí 1,369 milionu posluchačů (od minula -28 tisíc / meziročně +54 tisíce). Následují regionální studia Českého rozhlasu (1 068 / -38 / -55), Kiss Rádia (951 / -22 / +46), Fajn rádia (481 / -30 / +1), Radio Hey! (244 / +7 / +14) a Rock Rádia (150 / -3 / +27).

Skupina Media Bohemia vydala tiskové prohlášení, v němž potvrzuje svou roli nejsilnějšího provozovatele rádií v České republice: „Celkový share poslechovosti rádií patřících do skupiny MEDIA BOHEMIA se blíží 21%. Aktuální výsledky měření radio projektu jednoznačně zachycují trend oslabování celoplošných stanic a stabilní pozici stanic regionálních. Lokální rádia tím fakticky zvyšují svůj podíl na celkové poslechovosti a tím se potvrzuje jejich trvající obliba vycházející z blízkosti koncovému posluchači v regionu,“ uvádí Filip Hubáček ze společnosti Media Bohemia.  „Výsledky potvrdily produkt MMS Total jako nejefektivnější produkt na trhu rozhlasové reklamy. Pro zadavatele reklamy je toto jistě podstatná informace před hlavní inzertní sezónou.“ komentuje výsledky Daniel Sedláček, generální ředitel MMS. Největší zásluhu na zvýšení celkového share mediazastupitelství MMS má stabilně posilující pražské Rádio City.

RadioProjekt I. + II. Q 2011: MMS upevňuje pozici na trhu, Beat skočil výrazněji kupředu

Nyní se podívejme do 14 krajů v České republice. V textu neuvádíme všechna rádia daného regionu, prezentujeme především výrazné pohyby čísel. Čísla udávají počet posluchačů v tisících, kteří danou stanici ladili aspoň jednou během týdne. Kompletní výsledky v jednotlivých regionech jsme pro vás připravili do jedné speciální přílohy, kde budete mít všechny informace pohromadě a se srovnáním s předchozími 4 průzkumy poslechovosti.

Upozorňujeme, že výsledky Hitrádia Apollo a Hitrádia Orion budou od tohoto průzkumu poslechovosti uváděna pouze v celkovém součtu obou výsledků. Stejná situace nastává v případě Radia Čas a Rádia Dyje.

Kraj Praha

Evropa 2 i přes pokles zůstává ve vedení v hlavním městě, aspoň jednou týdně si ji naladí 259 tisíc posluchačů, což značí od minula pokles 10 tisíc, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o pokles 12 tisíc. Obě čísla jsou však v rámci statistické chyby. ČRo 1 -Radiožurnál (190 / -16 / +15) i přes meziroční nárůst ztratil náskok před Rádiem Impuls (188 / +14 / +26). To přeskočilo Frekvenci 1 (176 / -5 / +6). Následuje Rádio Blaník (157 / +2 /-3), Country Rádio (147 / +1 / -46), to ovšem poměrně značně ztrácí meziročně své posluchače.

Rádio City (114 / +7 / +1) a Rádio Beat (106 / +6 / +21) jsou poslední rádia v tomto kraji, která překonala hranici sta tisíc posluchačům týdně. Na dalších místech sledujeme ČRo 2 – Praha (92 / -13 / -7), Fajn radio (83 / -3 / +21), Kiss 98 FM (68 / 0 / -8), Rádio Bonton (47 / -2 / -29), Oldies Rádio (46 / +3 / +21), RockZone 105,9 FM (38 / +1 / +4), Radio 1 (36 / -3 / -2) a Expresradio (35 / +11 / -3). Nesmíme opomenout ani ČRo Regina (32 / +2 / +5), ČRo 3 – Vltava (29 / -8 / +1), Radio Spin (29 / -4 /+6), Hey! Praha (24 / -3 / 0), Dance Radio (17 / -5 / +2), Programová síť BBC (16 / -2 / -2), Classic FM (13 / -6 / +4) a ČRo 6 (11 / +3 / -3). Osm tisíc posluchačů ladí aspoň jednou týdně Ethno Radio, od minula ztrácí jeden tisíc.

Středočeský kraj

Neotřesitelný zlatý stupínek obhajuje Rádio Blaník (247 / -4 / -14) před Rádiem Impuls (204 / +12 / +19), to ovšem značně posílilo a dokonce předstihlo Evropu 2 (202 / -22 / -20), která zaznamenává největší pád v kraji. Dařilo se naopak Country Radiu (120 / +11 / +14), Hey! Praha (23 / +10 / +14). Ostatní pohyby se u sledovaných stanic projevily jen minimálně.

Rádio Relax (70 / -14 / +3), Rádio Jizera (67 / -13 / -9) sice ve srovnání s minulým průzkumem padají, meziročně se však výsledky nijak dramaticky neliší. Kiss Delta meziročně láká o 18 tisíc posluchačů více (66 / +2 / +18).

Jihočeský kraj

Hitrádio Faktor (146 / -8 / +21) a Rádio Blaník (114 / +7 / +24) se mohou pochlubit největší meziročním vzestupem mezi všemi sledovanými stanicemi v kraji. Výrazněji v meziročním srovnání posilují i jiné stanice – Frekvence 1 (108 / +9 / +15), Kiss Jižní Čechy (95 / -5 / +16), ČRo 1 – Radiožurnál (79 / 0 / +17), Rock Rádio (57 / +10 / +17) a Country Radio (30 / +1 / +16).

Plzeňský kraj

Rádio Blaník (129 / -14 / +23) si v meziročním srovnání polepšilo vůbec nejvíce. Naopak největší pád si na konto připisuje ČRo Plzeň (82 / -7 / -34). V kraji se dařilo rádiu Kiss Proton (82 / +10 / +12), ČRo 1 – Radiožurnál (65 / +12 / +5). Rádio Samson si připisuje 7 tisíc posluchačů, v celostátním měřítku se chlubí číslem 12 tisíc posluchačů, od minule navíc o 9 tisíc.

Karlovarský kraj

Rádio Egrensis je nejposlouchanější stanicí v kraji (73 / +5 / +6) před Evropou 2 (68 / -3 / -12) a Hitrádiem Dragon (64 / +6 / -4). Kromě oslabení Frekvence 1 (44 / -10 / +0) jsou pohyby výsledků menší než 5 tisíc.

Ústecký kraj

Jeden z nedobytných trůnů Rádia Blaník je právě v tomto kraji, aspoň jednou týdně si tu stanici naladí 224 tisíce posluchačů, což značí prakticky stejné výsledky jak minule (-4 tisíce), tak v meziročním srovnání (+6 tisíc). Frekvence 1 (156 / -19 / -5) společně s Evropou 2 (140 / -12 / +15) a Fajn North Music (115 / -16 / -14) mírně oslabují. Fajn Radio Agara (60 / +1 / +15), Hitrádio FM (54 / +8 / +27) a Hitrádio FM Crystal se postarala o jedno z největších posílení v kraji. Gama rádio si připisuje navíc 4 tisíce nových posluchačů, aspoň jednou týdně stanici naladí 18 tisíc, meziročně mírný pokles o dva tisíce.

RadioProjekt I. + II. Q 2011: MMS upevňuje pozici na trhu, Beat skočil výrazněji kupředu

Liberecký kraj

Evropa 2 (124 / +8 / +11) v jednom z mála krajů neztrácela, navíc si v tomto kraji upevnila vedoucí postavení. Druhé místo patří tradičně Radiu Contact Liberec (105 / 0 / +17. Výraznější posuny na dalších místech se nedějí, situace v kraji je tedy poměrně stabilní. Snad jen mírný pokles ČRo 2 – Praha (28 / +1 / -8).

Královéhradecký kraj

Radio Černá Hora (136 / +15 / -1) u posluchačů v kraji boduje, ve srovnání s minulým průzkumem poslechovosti posílila vůbec nejvíce. Z regionálních stanic zmiňme ČRo Hradec Králové (56 / -9 / -2), Rádio Beat (38 / +10 / +13) či Fajn Radio Life (24 / -5 /-4).

Pardubický kraj

Rádio Impuls (114 / -5 / -3), Rádio Blaník (111 / +9 / -4) a Evropa 2 (102 / +5 / +9) svádí společně lítý boj o prvenství v kraji. V meziročním srovnání klesala rádia ČRo 1 – Radiožurnál (50 / -12 / -12), ČRo 2 – Praha (29 / -9 / -10) a Fajn Radio Life (29 / -7 / -24).

Kraj Vysočina

Hitrádio Vysočina (153 / +2 / -16) se prvenství nevzdává ani v prvním pololetí letošního roku. Frekvence 1 (96 / +19 / +17) přilákala vůbec nejvíce nových posluchačů. Mírný odliv pozorujeme u Rádia Blaník (88 / -11 / -18), Evropy 2 (74 / -11 / -4). Radio Proglas (13 / +3 / +11) meziročně vykazuje téměř sedminásobný výsledek. Z regionálních rádií zmiňme Rádio Jihlava (13 / -2 / +2), Rádio Petrov (13 / -2 / +2).

Jihomoravský kraj

Beze ztráty vítězí Rádio Impuls (257 / 0 / +38), dařilo se i Frekvenci 1 (200 / -6 / +21), propad stihnul Evropu 2 (190 / -25 / +5) a Kiss Hády (168 / -25 / -35). Potěšující zprávy putují do Rádia Krokodýl (179 / +17 / +14), které od předchozího průzkumu poslechovosti posilovalo vůbec nejvíce.

Vyrovnané výsledky sledujeme u Radia Petrov (123 / 0 /-3) či Rádia Jih (96 / -3 / -5). Free Radio 107 FM spadlo od minule o 8 tisíc, meziročně kleslo o 19 tisíc na 17 tisíc posluchačů týdně.

Olomoucký kraj

Rádio Impuls (173 / -2 / -29) meziročně sice nejvíce oslabilo, vedení v kraji ale tento pokles neohrozí. Druhá Evropa 2 (126 / -1 / -12) a třetí Frekvence 1 (120 / -5 / -12) jsou prakticky na stejných číslech jako posledně.

Z regionálních stanic se daří Rádiu Haná (102 / -6 / 0), jež vykazuje stabilní výsledky s minimálními odchylkami. Následuje Rádio Rubi (78 / -8 / -19) a ČRo Olomouc (60 / +3 / +1).

Moravskoslezský kraj

Rádio Čas (270 / +20 / +21) se dostalo na úroveň Frekvence 1 (268 / -12 / -2). Z regionálních stanic získalo meziročně nejvíce rádio Kiss Morava (163 / -9 / +33), dařilo se ČRo 1 – Radiožurnál (152 / +16 / +21). Rádio Helax (138 / -12 / +11) si drží odstup od ČRo Ostrava (97 / +4 / +8).

Zlínský kraj

Meziročně nejvíce získalo Rádio Čas (88 / 0 / +21) a v meziročním srovnání si polepšila výrazněji i Evropa 2 (74 / -2 / +17). Opačným směrem se vydal ČRo 1 – Radiožurnál (84 / 0 / -24). Stabilní výsledky zaznamenává Rádio Zlín (70 / -9 / -5) a RockMax (54 / +6 / -1). Rádio Valašsko získává 7 tisíc posluchačů (od minula +1 tisíc, meziročně -3 tisíce).

Autor článku:

Komentáře (4)

    1. Martin Petera Autor příspěvku

      Před malou chvílí se tak stalo :) Na http://www.radiotv.cz/poslechovost najdete tabulku ve formě obrázku, můžete si ji stáhnout také v PDF formátu (včetně srovnání s minulou vlnou poslechovosti a meziroční srovnání). Nechybí ani odkazy na analýzy poslechovosti. Pěkný den.

  1. zdenek1

    stejně poslechovosti moc nevěřim třeba sev.morava.Helax jednu frekvenci93,7FM a jak jede!!!!! a ten debilni čas a jemu podobne maji plno frekvenci,tak je jasne že bude mit taky vice posluchaču,když je v každe p.r.d.e.l.i.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .